UPC verhoogt snelheid kabelinternet fors
Leestijd: 2 minuten
UPC Nederland gaat vanaf vandaag de maximale down- en upload snelheden van de verschillende chello-producten fors verhogen, terwijl de prijs van de abonnementen gelijk blijft. Daarmee speelt UPC Nederland in op de toenemende vraag van hun klanten naar snelheid. Dit heeft de aanbieder van media- en telecommunicatiediensten in Nederland zojuist bekendgemaakt.
De oude en nieuwe snelheden zijn:
abonnementen | snelheid oud down/up; in Kbps |
snelheid nieuw down/up; in Kbps |
prijs per maand |
datalimiet* |
chello entry | 400/64 | 400/128 | € 22,95 | 0,5 GB |
chello light | 768/96 | 1024/256 | € 32,95 | 1 GB |
chello classic | 1500/128 | 2560/384 | € 49,95** | A.U.P. |
chello plus | 3000/384 | 4608/512 | € 79,95 | A.U.P. |
* UPC hanteert voor chello classic en plus een A.U.P. (Acceptable Use Policy), waarbij abonnees zich 'dienen te onthouden van overmatig datagebruik'. UPC kan zelf vaststellen wanneer iemand een onredelijke hoeveelheid dataverkeer genereert en waarschuwt de klant dan. Bij chello entry en light gelden harde datalimieten van resp. 0,5 en 1 GB per maand. Wanneer klanten meer genereren kan de klant o.a. een waarschuwing ontvangen, extra kosten in rekening gebracht krijgen of in een andere tariefgroep ingedeeld worden. Deze aanvullende voorwaarden zijn te lezen op het aanmeldingsformulier.
Nieuwe klanten kunnen vanaf deze week direct over de nieuwe snelheden beschikken. Voor de bestaande klanten zal dit de komende maanden gefaseerd gaan plaatsvinden. Zij zullen hierover per brief geïnformeerd worden.
Gene Musselman, Managing Director UPC Nederland: 'We zijn vastbesloten om onze klanten een goed internetproduct te bieden. Daarom verhogen we nu niet alleen de snelheid van chello, maar introduceren we ook een aantal nieuwe productcombinaties met telefonie en digitale televisie .'
Herman Veenstra, Senior Director Regional Operations van chello, zegt: 'De Nederlandse internetmarkt is zeer concurrerend. We willen ons blijven onderscheiden door een breed maar overzichtelijk productenpakket. Daarbij zijn aantrekkelijke snelheden en een heldere prijsstructuur zonder verborgen kosten belangrijke aspecten. Daarnaast willen we klanten toegang bieden tot een uitgebreid aanbod van premium breedbandcontent.'
UPC Nederland is een dochteronderneming van UGC Europe, Inc. en onderdeel van haar UPC Broadband divisie en heeft zo'n 2,3 miljoen klanten in Nederland. Op de consumentenmarkt voert UPC Nederland diensten op het gebied van internet (chello), telefonie en radio & tv in Noord-Holland, Zuid-Holland, Friesland, Gelderland, Flevoland en Noord-Brabant.
De snelheden zullen m.i.v. vandaag op Internetten.nl aangepast worden. Indien de postcodecheck aangeeft dat kabelinternet via UPC beschikbaar is op uw adres, is gratis online aanmelden mogelijk. Men profiteert niet alleen van de verhoogde snelheid tegen dezelfde kosten, maar kan chello de eerste maand gratis proberen zonder aansluitkosten te betalen.
**gecorrigeerd om 13.45 uur: was abusievelijk 10 euro teveel aan abonnementskosten vermeld.
Laatste nieuws
-
Wij vergelijken al 25 jaar
25 okt
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...
-
Grote internetproviders verhogen de prijzen: hoe kun je alsnog geld besparen?
8 jun Door de inflatie en de energiekosten gaan ook de prijzen van internet en televisie omhoog. Wij legge...
-
Hoge inflatie? Tips waarmee je makkelijk bespaart op internet, tv en bellen
1 feb Met een torenhoge inflatie is het slim je abonnement voor internet, tv en bellen onder de loep te ne...
-
'Internetabonnement kan tientallen euro's goedkoper'
19 sep De prijs van een internetabonnement kan de helft goedkoper. Ziggo en KPN vormen een duopolie wat zor...