Gratis, objectief en onafhankelijk internet vergelijken
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!

De best beoordeelde alles-in-1 providers

Je wilt overstappen van alles-in-1 provider, maar waar let je op? De prijs is belangrijk, maar ook de kwaliteit van de diensten die geleverd worden. Zijn er bijvoorbeeld vaak storingen? De Consumentenbond test elk kwartaal de alles-in-1 providers op de internet-, telefonie- en televisiekwaliteit, het aantal storingen en de klantenservice.

Hoe worden alles-in-1 providers getest?

Elke maand vraagt de Consumentenbond 10.000 panelleden naar de ervaren storingen op het vlak van internet, bellen en tv. Per kwartaal vragen ze ook naar de klanttevredenheid en publiceren ze een rangschikking met een 'Beste uit de Test'. Om een testoordeel te geven voor een provider moeten minimaal 75 consumenten de enquêtes hebben ingevuld. Op dit moment zijn er nog niet voor alle providers voldoende panelleden om een testoordeel te geven.

De panelleden beoordelen de providers op de volgende aspecten:

  • Kwaliteit internetverbinding
  • Kwaliteit vaste telefoonverbinding
  • Kwaliteit digitale televisieverbinding
  • Kwaliteit klantenservice
  • Oordeel aanbieder
  • Aantal storingen

Resultaten beoordeling alles-in-1 providers

De resultaten over het eerste kwartaal van 2020 laten zien dat we deze keer twee winnaars hebben, namelijk XS4ALL glasvezel en Delta kabel met gemiddeld een 8,2. In 2019 kwam XS4ALL ieder kwartaal ook al als beste uit de test. De klantenservice van XS4ALL wordt erg goed beoordeeld met een 8,4. Delta Kabel klanten zijn erg tevreden over de kwaliteit van internet, tv en telefonie. Wel zijn er bij Delta iets meer storingen dan bij XS4ALL. Bij KPN zijn de consumenten erg tevreden over de aanbieder in het algemeen. 

Opvallend is dat er veel storingen zijn voor televisie bij Solcon Glasvezel verderop in de lijst en daarnaast scoren Solcon en T-Mobile ook laag op de kwaliteit van televisie. Hekkensluiter is net als het laatste kwartaal van 2019 T-Mobile glasvezel, dat voornamelijk slecht scoort op de kwaliteit van televisie en het aantal storingen voor internet en televisie. De gemiddelde score is met een 6,9 wel 0,3 punten hoger dan eind 2019. 

Bekijk de beoordelingen van alle providers in onderstaande tabel, waar vooral de kwaliteit van de losse diensten naar voren komt. 

Bron: Consumentenbond.nl

Provider: Testoordeel Internet Telefonie Televisie

Delta Kabel 

8,2

8,3

8,5

7,3

XS4ALL Glasvezel

8,2

8,6

8,9 7,8
 KPN Glasvezel 8,1 8,3 8,7 7,8

KPN DSL

8,0

8,1

8,7

7,7

XS4ALL DSL

7,8

8,2

8,6

7,5

Telfort Glasvezel

7,7

8,2

8,5

7,5

Ziggo Kabel

7,6

7,8

8,3

7,0

Caiway Glasvezel 

7,4

8,1

8,7

6,9

Solcon Glasvezel  

7,4

8.0

8,4

6,3

Telfort DSL

7,3

7,7

8,4

7,4

Tele2 DSL 7,2 7,2 8,1 7,1
T-Mobile Glasvezel 6,9 6,7 8,3 6,1


* Dit kwartaal waren er te weinig resulaten voor een aantal aanbieders en daarom konden er voor een enkeling geen bertrouwbare uitspraken gedaan worden

Storingen

KPN Glasvezel en KPN DSL hebben dit kwartaal de minste storingen gehad voor televisie, telefonie en internet, en T-Mobile Glasvezel de meeste. De televisiekwaliteit blijft ook deze periode achter ten opzichte van internet en telefonie, waar veel providers hoger dan een 8 op scoren. 

Conclusie

Op basis van bovenstaande gegevens kunnen we concluderen dat over het algemeen alle providers een ruime voldoende behalen. Benieuwd welke providers er leveren op jouw adres? Doe dan de postcode check op onze Internetten.nl

Geactualiseerd: 13-07-2020

Navigatie