Gratis, objectief en onafhankelijk internet vergelijken
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!

De best beoordeelde alles-in-1 providers

Waar let je op, als je wilt overstappen van alles-in-1 provider? Natuurlijk op de prijs. Maar ook de kwaliteit van de diensten die geleverd worden is belangrijk. Hoe zit het met storingen? En is de klantenservice op orde? Elk kwartaal test de Consumentenbond de alles-in-1 providers: op de internet-, telefonie- en televisiekwaliteit, het aantal storingen en de klantenservice.

Hoe worden alles-in-1 providers getest?

Maandelijks vraagt de Consumentenbond 10.000 panelleden naar de ervaren storingen op het gebied van internet, bellen en tv. En per kwartaal vragen ze ook naar de klanttevredenheid. Op basis daarvan publiceren ze een rangschikking met een 'Beste uit de Test'. Om een testoordeel te kunnen geven over een provider moeten minimaal 75 consumenten (klanten van die provider) de enquêtes hebben ingevuld. Er zijn niet voor alle providers voldoende panelleden  beschikbaar om een testoordeel te geven. De panelleden beoordelen de providers op de volgende aspecten:

  • Kwaliteit internetverbinding
  • Kwaliteit vaste telefoonverbinding
  • Kwaliteit digitale televisieverbinding
  • Kwaliteit klantenservice
  • Oordeel aanbieder
  • Aantal storingen

Resultaten beoordeling alles-in-1 providers

De resultaten over het tweede kwartaal van 2020 laten zien dat er één duidelijke winnaar is: KPN Glasvezel. Vorige keer waren dat er nog twee, namelijk XS4ALL glasvezel en Delta kabel met een 8,2. KPN heeft met een 8 een mooi gemiddelde gehaald. Maar er is dus wel 0.2 een daling ten opzichte van het eerste kwartaal. KPN scoort vooral goed op het gebied van de kwaliteit van de telefonie, het internet en op 'de aanbieder als geheel'. Alleen bij Delta kabel is de score bij 'Aanbieder' hoger, krijgt KPN een 8.2, Delta krijgt een 8.3.

Opvallend zijn de storingen voor televisie bij Caiway en daarnaast scoren Caiway, Solcon en Ziggo ook onder een 7 op de kwaliteit van televisie. Hekkensluiter is, net als het laatste twee kwartalen, T-Mobile glasvezel. Dat scoort deze keer vooral slecht op de kwaliteit van de klantenservice. De gemiddelde score is wel weer gestegen, van 6,9 naar 7.2. Geen enkele partij krijgt een onvoldoende. Dat is erg goed voor de consument!  

Bekijk de beoordelingen van alle providers in onderstaande tabel, waar vooral de kwaliteit van de losse diensten naar voren komt. 

Bron: Consumentenbond.nl

Provider: Testoordeel Internet Telefonie Televisie
KPN Glasvezel 8,0 8,2 8,7 7,5
XS4ALL Glasvezel 7,9 8,4 8,8 7,7
KPN DSL 7,8 7,9 8,7 7,4
Telfort Glasvezel 7,8 8,2 8,4 7,7
XS4ALL DSL 7,8 7,9 8,7 7,5
Delta Kabel  7,7 8,3 8,3 7,1
Solcon Glasvezel 7,6 8,1 8,3 6,8
Tele2 DSL 7,5 7,0 8,4 7,5
Caiway Glasvezel  7,3 7,8 8,6 6,0
Telfort DSL 7,3 7,6 8,5 6,6
Ziggo Kabel 7,3 7,5 8,4 6,6
T-Mobile Glasvezel 7,2 6,9 8,6 7,0

* Dit kwartaal waren er te weinig resulaten voor een aantal aanbieders en daarom konden er voor een enkeling geen betrouwbare uitspraken gedaan worden. Deze partijen ontbreken dan ook in dit overzicht (bijvoorbeeld Online.nl en Youfone). Je kunt er geen nieuw contract meer afsluiten, maar Telfort heeft nog een aanzienlijk aantal klanten, vandaar de vermelding.

Storingen

KPN heeft dit kwartaal de minste storingen gehad voor televisie, telefonie en internet, en T-Mobile Glasvezel de meeste. Vooral bij internet scoort T-Mobile laag, 74% 'geen storing'. Bij telefonie scoort geen enkele partij onder de 95%. Bij  televisie is dat helaas anders, laagste score heeft Caiway, 74% van de tijd geen storing, bij de best scorende partij Tele2 DSL is dit 88%. Maar ook hier geldt dus, geen scores onder de zes, niemand krijgt een onvoldoende.

Conclusie

Alle telecompartijen krijgen een voldoende. En met een 7.2 of hoger is dat nog ruim ook. Niemand scoort zo slecht op een onderdeel dat er een onvoldoende te noteren valt. En dat is gunstig, hoef je daar geen rekening mee te houden bij de keuze voor een ander pakket! Doe de postcode check in onze vergelijker. Zie je meteen wat er op jouw adres geleverd kan worden!

Geactualiseerd: 05-08-2020

Navigatie