Vergelijk gratis, objectief en onafhankelijk alle internetproviders
Ben Woldring
Vergelijk alle deals
Vergelijk alle
Black Friday
deals
Vragen? De helpdesk is momenteel gesloten.
Wij zitten straks vanaf 9.00 uur weer voor u klaar!
Vergelijk en kies de beste deal
Alles-in-1 vergelijken

De best beoordeelde alles-in-1 providers

Natuurlijk let je op de prijs! Waar let je nog meer op, als je wilt overstappen van alles-in-1 provider? Ook de kwaliteit van de diensten is belangrijk. En is de klantenservice op orde? Hoe zit het met storingen en andere problemen? De Consumentenbond legt elk kwartaal de alles-in-1 providers langs de meetlat: op de internet-, telefonie- en televisiekwaliteit, het aantal storingen en de klantenservice. 

Hoe worden alles-in-1 providers getest?

Maandelijks vraagt de Consumentenbond zo'n 10.000 panelleden naar de ervaren storingen op het gebied van internet, bellen en tv. En elk kwartaal vragen ze ook naar de klanttevredenheid. Op basis daarvan publiceren ze een rangschikking met een 'Beste uit de Test'. Om een testoordeel te kunnen geven over een provider moeten minimaal 75 consumenten (die klant zijn bij de provider) de enquêtes hebben ingevuld. Er zijn niet voor alle providers voldoende panelleden beschikbaar om een testoordeel te geven. Vandaar dat een aantal partijen ontbreekt. De panelleden beoordelen de providers op de volgende aspecten:

  • Kwaliteit internetverbinding
  • Kwaliteit vaste telefoonverbinding
  • Kwaliteit digitale televisieverbinding
  • Kwaliteit klantenservice
  • Oordeel aanbieder
  • Aantal storingen

Resultaten beoordeling internetprovider

Freedom Internet Glasvezel is het tweede kwartaal van 2022 als Beste uit de Test gekomen. KPN Glasvezel is naar de tweede plaats geschoven. KPN heeft nog steeds een 8.0. Freedom heeft een 8.4 gekregen (was 7.9, een mooie verbetering dus). Gemiddeld meldden klanten meer internetstoringen. Maar dankzij de klantenservice vallen de effecten daarvan mee. Over bellen komen vrijwel geen klachten binnen. Over de televisiekwaliteit wel, Freedom DSL heeft daar de meeste meldingen en krijgt daarom een 5.8. Freedom blijft relatief veel klachten over televisie krijgen, en dat is jammer. Er staat nu een 5.8 in de resultaten. En dat was al even niet voorgekomen. Omdat de rest van de de scores veel hoger liggen komt Freedom toch goed uit de bus. 

Er waren in het algemeen iets meer klachten over internetstoringen. Negatieve uitschieter was Delta, daar klaagde 18% van de panelleden over storingen. T-Mobile DSL was uit de lijst verdwenen, maar is weer terug. Er zijn genoeg gebruikers bijgekomen voor een  goed testoordeel. En Delta Glasvezel is nieuw in dit onderzoek. 

Bron: Consumentenbond.nl

Provider: Testoordeel Internet Telefonie Televisie
Freedom Internet Glasvezel 8,4 9,3 9,4 6,6
KPN Glasvezel 8,0 8,3 8,6 7,8
KPN DSL 7,9 8,0 8,6 7,5
Tele2 DSL 7,8 7,8 8,2 7,7
Freedom Internet DSL 7,7 8,6 9,3 5,8
Solcon Glasvezel 7,7 8,1 8,4 7,1
Ziggo Kabel 7,7 7,8 8,2 7,8
Delta Kabel 7,6 8,2 8,4 6,7
Budget Alles-in-1 DSL 7,4 7,5 7,9 7,5
Caiway Glasvezel 7,4 7,6 8,1 6,9
Delta Glasvezel 7,2 7,1 8,4 6,4
T-Mobile Thuis DSL 7,2 7,3 7,7 7,2
T-Mobile Thuis Glasvezel 7,1 7,6 7,8 6,6

* Dit kwartaal waren er te weinig resulaten voor een aantal aanbieders en daarom konden er voor een enkeling geen betrouwbare uitspraken gedaan worden. Deze partijen ontbreken dan ook in dit overzicht (bijvoorbeeld Online.nl en Youfone). Je kunt er geen nieuwe contracten meer afsluiten, maar Tele2 Thuis heeft nog een aanzienlijk aantal klanten, vandaar de vermelding. 

Storingen

Bij de meeste aanbieders ziet de Consumentenbond een daling van het aantal storingsmeldingen. Over de verbinding zijn minder klachten genoteerd. Alleen televsie blijft een bron van onvrede, het aantal klachten is wel lager dan vorig kwartaal. Er werd wederom nergens een onvoldoende toegekend. Dus echt ontevreden zijn de panelleden niet.

Conclusie

T-Mobile Glas staat onderaan. En krijgt een 7,1. De vorige hekkensluiter was Caiway, die had toen een 7.0. Gemiddeld scoren de providers een 7,6. Met zo'n rapportcijfer kun je natuurlijk prima thuiskomen. In dit onderzoek wordt alleen gekeken naar de ervaringen. Niet naar de prijzen.  En daar zitten wel behoorlijke verschillen. Bovendien, als je overstapt kun je gebruikmaken van acties, dus ben je altijd beter uit. Doe de postcodecheck in onze vergelijker. Dan zie je meteen wat er op jouw adres geleverd kan worden en wat het kost!


Geactualiseerd: vrijdag 19 augustus 2022

Marit Veldkamp
Marit Veldkamp Accountmanager

Marit is sinds 2016 werkzaam bij de Bencom Group. Als accountmanager is zij verantwoordelijk voor de externe contacten met onder andere telecomproviders, daardoor is ze goed op de hoogte wat er speelt in de telecommarkt. Daarnaast houdt Marit zich samen met haar collega's bezig met de content op de telecomwebsites zoals bellen.com en internetten.nl om jou van de meest actuele informatie te voorzien.

Vergelijk en kies de beste deal

Op Internetten.nl vergelijken we gratis alle internet pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.

Navigatie