Alles-in-1 blijft populair
door Jeanet Woldring Leestijd: 2 minuten
Alles-in-1 pakketten van internet, televisie en vaste telefonie blijven populair. Ruim 3 miljoen huishoudens hebben nu zo’n triple play bundel. Dat is 42 procent van de huishoudens, zo blijkt uit cijfers van OPTA. De grootste spelers op het gebied van bundels blijven KPN, UPC en Ziggo.
KPN, UPC en Ziggo
In totaal hebben 5,6 miljoen huishoudens een bundel van telecommunicatiediensten bij één aanbieder. KPN, UPC en Ziggo blijven de grootste spelers op het gebied van bundels. Kabelaar Ziggo is de grootste van deze drie en heeft ongeveer evenveel alles-in-1 klanten als KPN en UPC samen.
Een kwart miljoen neemt deze bundel af van zijn mobiele aanbieder en koopt daarmee alle telecommunicatiediensten bij één aanbieder. Dat betekent dat deze mensen televisie, breedband, vaste én mobiele telefonie bij dezelfde provider afnemen. In onderstaande grafiek is dat de rode lijn, die sinds 2010 sterk stijgend is.
Groei alles-in-1 zet door
Volgens OPTA zet de groei van triple play bundels stabiel door met rond de 9 procent per half jaar. Daarentegen nemen vrijwel alle andere typen bundels juist in populariteit af. De op één na populairste bundel, met alleen breedbandinternet en vaste telefonie, wordt nu minder dan 1 miljoen keer afgenomen.
Vergelijk Alles-in-1 op Totaalwijzer.nl

Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.
Laatste nieuws
-
Wij vergelijken al 25 jaar
25 okt
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...
-
Grote internetproviders verhogen de prijzen: hoe kun je alsnog geld besparen?
8 jun Door de inflatie en de energiekosten gaan ook de prijzen van internet en televisie omhoog. Wij legge...
-
Hoge inflatie? Tips waarmee je makkelijk bespaart op internet, tv en bellen
1 feb Met een torenhoge inflatie is het slim je abonnement voor internet, tv en bellen onder de loep te ne...
-
'Internetabonnement kan tientallen euro's goedkoper'
19 sep De prijs van een internetabonnement kan de helft goedkoper. Ziggo en KPN vormen een duopolie wat zor...