Bijna tweederde Ziggo klanten kijkt digitaal
door Jeanet Woldring Leestijd: 2 minuten
Kabelbedrijf Ziggo kreeg er in het tweede kwartaal van dit jaar 56.000 digitale tv klanten bij. Dat betekent dat nu bijna twee derde van de tv-klanten digitaal tv kijkt. Dit staat in de halfjaarcijfers die het bedrijf vandaag publiceert. De alles-in-1 abonnementen zijn de motor achter de goede resultaten van Ziggo.
Ophef over terugbrengen analoge zenders
Een derde deel kijkt dus nog op de 'ouderwetse manier' tv. Daarnaast heeft een deel van de digitale kijkers ook nog analoge tv bijvoorbeeld voor een tweede tv in de slaapkamer. Onlangs ontstond ophef over de strategie van Ziggo. Het bedrijf verlaagt het aantal analoge zenders naar 25 en de programmaraden zijn het daar niet mee eens. Zij zijn naar het Commissariaat voor de Media gestapt omdat Ziggo adviezen zou negeren. Ziggo spreekt de beschuldigingen tegen.
Alles-in-1 motor achter goede resultaten
Ziggo is blij te zien dat dat er veel nieuwe klanten bijkomen voor triple play, internet, telefonie en tv in één. Deze alles-in-1 abonnementen zijn de motor achter de goede resultaten van het bedrijf. Het bewijst dat de beslissing juist is geweest te investeren in de kwaliteit van de producten door ondermeer de internetsnelheden te verhogen, aldus directeur Bernard Dijkhuizen.
OPTA ziet geen reden TV-markt te reguleren
Eind juni concludeerde toezichthouder Opta dat de tv markt voldoende concurrerend is en niet gereguleerd hoeft te worden. Dat betekent dat de kabel niet open hoeft voor andere aanbieders. Ziggo gelooft daarom zijn sterke financiële positie te kunnen continueren. Overigens is Opta's reguleringsvisie nog geen definitief besluit. Zie ook: Kamer stemt voor concurrentie op de kabel.
Omzetstijging
In het tweede kwartaal steeg de omzet van Ziggo met 7,6 procent naar 363,7 miljoen euro in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar en het bedrijfsresultaat met 7,1 procent naar 206,9 miljoen.

Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.
Laatste nieuws
-
Hoge inflatie? Tips waarmee je makkelijk bespaart op internet, tv en bellen
1 feb Met een torenhoge inflatie is het slim je abonnement voor internet, tv en bellen onder de loep te ne...
-
'Internetabonnement kan tientallen euro's goedkoper'
19 sep De prijs van een internetabonnement kan de helft goedkoper. Ziggo en KPN vormen een duopolie wat zor...
-
Bij deze provider kijk je het voordeligst naar ESPN
17 aug ESPN Compleet zit bij Online.nl en Freedom bij het TV pakket inbegrepen. Hoeveel betaal je bij ander...
-
Delta komt met 8 Gbps internet via glasvezel
6 aug Delta introduceert een internetpakket via glasvezel met een snelheid van 8 Gbps. Daarnaast wordt 1 G...
-
Delta Fiber wil 2 miljoen huizen aansluiten op glasvezel met veel hogere snelheden
2 aug Delta Fiber wil een kwart van de huizen toegang tot eigen glasvezelnetwerken geven. Het bedrijf heef...