Deel uw mening met de toezichthouder
door Marlies Hazenberg Leestijd: 2 minuten
Tot 15 maart 2014 kunt u uw mening of idee direct delen met de toezichthouder achter ConsuWijzer. Via denkmee.acm.nl gaat ACM (Autoriteit Consument & Markt) 6 weken lang het gesprek met u aan over de aanpak van de thema’s op haar Agenda 2014-2015. Log daarom nu in op denkmee.acm.nl. Dat kan simpel en snel via uw profiel op Facebook. Of rechtstreeks via de site Denkmee.acm.nl
De thema’s
De thema’s op de Agenda zijn onder andere gekozen op basis van uw vragen en klachten bij ConsuWijzer. Met drie van de zes thema’s hebt u als consument zelfs dagelijks te maken. Dit zijn:
De online consument
Bijna iedereen maakt gebruik van internet. Het internet brengt veel voordelen met zich mee. Maar ook risico’s. Bijvoorbeeld omdat sommige apps of websites niet duidelijk zijn over wat zij met uw gegevens doen. Of webwinkels die zich niet aan de regels houden. Hoe vindt u dat de toezichthouder dat moet aanpakken?
Bekijk de video bij het thema "de online consument"
Consument in de zorg
Samenwerking in de zorg kan leiden tot betere zorg. Maar soms kan het ook leiden tot minder keuze. Vindt u dat u vrij kunt kiezen als het gaat om zorgaanbieders? Bijvoorbeeld het kiezen van een huisarts of ziekenhuis? Of hebt u het idee dat uw keuze door andere partijen wordt bepaald? De medewerkers van ACM horen graag of u drempels ervaart bij het wisselen van aanbieder. Als u zorgverzekeringen gaat vergelijken heeft u overigens meer inzicht m.b.t. de keuzevrijheid bij de zorgverzekeraars.
Bekijk de video bij het thema "Consument in de zorg"
Overstapdrempels
Hoe moeilijk of makkelijk vindt u het om over te stappen? Bijvoorbeeld naar een andere energieleverancier of zorgverzekeraar? Wat hebt u nodig om de beste keuze in uw situatie te maken? Ga in gesprek met de medewerkers van ACM.
Bekijk de video bij het thema "Overstapdrempels"
De andere thema’s waarover u mee kunt praten zijn: ‘Investeringsbereidheid in telecom- en energienetwerken’, ‘Publieke aanbestedingen’ en ‘Toetreding in de bancaire sector’.

Ik ben Marlies, van begin 2017 tot november 2022 was ik werkzaam op de servicedesk van Gaslicht.com. Mensen helpen en adviseren bij het overstappen vond ik erg leuk. Wat is er nou fijner dan mensen te helpen met besparen?
Laatste nieuws
-
Wij vergelijken al 25 jaar
25 okt
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...
-
Grote internetproviders verhogen de prijzen: hoe kun je alsnog geld besparen?
8 jun Door de inflatie en de energiekosten gaan ook de prijzen van internet en televisie omhoog. Wij legge...
-
Hoge inflatie? Tips waarmee je makkelijk bespaart op internet, tv en bellen
1 feb Met een torenhoge inflatie is het slim je abonnement voor internet, tv en bellen onder de loep te ne...
-
'Internetabonnement kan tientallen euro's goedkoper'
19 sep De prijs van een internetabonnement kan de helft goedkoper. Ziggo en KPN vormen een duopolie wat zor...