Klachten over Orange ADSL snel opgelost
Leestijd: 3 minuten
Orange staat al zes weken onafgebroken in de klachtentop 3 van Vara's Kassa. Hoog tijd om de provider eens flink aan de tand te voelen, vond de redactie. De heer Paul Lempers, marketing directeur van Orange, zat zaterdag in de studio en beloofde een snelle oplossing. Alle klachten die bij Kassa zijn binnengekomen, zijn in behandeling genomen door Orange, met de garantie dat ze binnen een maand allemaal zijn opgelost. Per geval wordt gekeken of er compensatie wordt geboden.
Ook in ons forum verschijnen de laatste tijd naar verhouding meer klachten over Orange, al is het aantal over Telfort en Alice ongeveer evengroot. Overigens een schijntje vergeleken met de klachtenregen voor Abel Telecom, van wie de algemene voorwaarden onlangs belicht werden in Tros Radar. Opgemerkt moet worden dat sommige notoire klagers hun ongenoegen wel heel vaak uiten: er staan tientallen reacties van één en dezelfde persoon. Daarnaast is het goed te beseffen dat mensen die tevreden zijn over hun provider minder snel hun ervaringen delen in een forum dan ontevreden mensen.
Volgens Kassa zijn de klachten over Orange grofweg in drie hoofdmoten te verdelen: problemen bij het aansluiten van internet/ telefonie, het niet geleverd krijgen van de beloofde snelheid en de ervaringen van klagers met de klantenservice van Orange.
Aansluitingsproblemen
Mensen die zich de afgelopen maanden hebben aangemeld voor een Orangepakket zijn soms nu nog steeds aan het wachten op de aansluiting. Volgens Orange hebben ze in het laatste kwartaal van vorig jaar zoveel nieuwe aanvragen gekregen dat ze achterstand opgelopen hebben met het aansluiten ervan. Orange belooft dat binnen een maand alle aansluitingen op orde zijn. Ze hebben extra mensen aan het werk gezet om dit voor elkaar te krijgen.
Snelheidsproblemen
Vorig jaar adverteerde Orange met de mogelijkheid om de internetsnelheid te verdubbelen van 2Mb naar 4Mb, of van 4Mb naar 8Mb. Deze beloftes worden niet nagekomen aldus Kassa, want mensen klagen over de te lage snelheid. Orange geeft toe dat het een bekend probleem is met een technische oorzaak. Ook voor deze mensen is er goed nieuws: medio april is de beloofde snelheid op peil en gedupeerden krijgen een extra vergoeding.
Klantenserviceproblemen
Het klantenservicenummer kost 20 cent per minuut maar, wanneer mensen bellen met hun klacht, voelen de meesten zich niet gehoord en zeker niet geholpen. Paul Lempers geeft aan dat toen de problemen ontstonden in januari, de campagne voor nieuwe aansluitingen tijdelijk is stilgelegd. Inmiddels zijn er extra mensen in dienst genomen om alle problemen met de klantenservice binnen een maand op te lossen.
Vergelijk breedband op uw adres en check beschikbaarheid
Laatste nieuws
-
Hoge inflatie? Tips waarmee je makkelijk bespaart op internet, tv en bellen
1 feb Met een torenhoge inflatie is het slim je abonnement voor internet, tv en bellen onder de loep te ne...
-
'Internetabonnement kan tientallen euro's goedkoper'
19 sep De prijs van een internetabonnement kan de helft goedkoper. Ziggo en KPN vormen een duopolie wat zor...
-
Bij deze provider kijk je het voordeligst naar ESPN
17 aug ESPN Compleet zit bij Online.nl en Freedom bij het TV pakket inbegrepen. Hoeveel betaal je bij ander...
-
Delta komt met 8 Gbps internet via glasvezel
6 aug Delta introduceert een internetpakket via glasvezel met een snelheid van 8 Gbps. Daarnaast wordt 1 G...
-
Delta Fiber wil 2 miljoen huizen aansluiten op glasvezel met veel hogere snelheden
2 aug Delta Fiber wil een kwart van de huizen toegang tot eigen glasvezelnetwerken geven. Het bedrijf heef...