Vergelijk gratis, objectief en onafhankelijk alle internetproviders
Ben Woldring
Wij vergelijken al
25
jaar
Vergelijk en kies de beste deal
Alles-in-1 vergelijken

Klachten over Orange ADSL snel opgelost

Leestijd: 3 minuten

Orange staat al zes weken onafgebroken in de klachtentop 3 van Vara's Kassa. Hoog tijd om de provider eens flink aan de tand te voelen, vond de redactie. De heer Paul Lempers, marketing directeur van Orange, zat zaterdag in de studio en beloofde een snelle oplossing. Alle klachten die bij Kassa zijn binnengekomen, zijn in behandeling genomen door Orange, met de garantie dat ze binnen een maand allemaal zijn opgelost. Per geval wordt gekeken of er compensatie wordt geboden. 

Ook in ons forum verschijnen de laatste tijd naar verhouding meer klachten over Orange, al is het aantal over Telfort en Alice ongeveer evengroot. Overigens een schijntje vergeleken met de klachtenregen voor Abel Telecom, van wie de algemene voorwaarden onlangs belicht werden in Tros Radar. Opgemerkt moet worden dat sommige notoire klagers hun ongenoegen wel heel vaak uiten: er staan tientallen reacties van één en dezelfde persoon. Daarnaast is het goed te beseffen dat mensen die tevreden zijn over hun provider minder snel hun ervaringen delen in een forum dan ontevreden mensen.
 
Volgens Kassa zijn de klachten over Orange grofweg in drie hoofdmoten te verdelen: problemen bij het aansluiten van internet/ telefonie, het niet geleverd krijgen van de beloofde snelheid en de ervaringen van klagers met de klantenservice van Orange.

Aansluitingsproblemen
Mensen die zich de afgelopen maanden hebben aangemeld voor een Orangepakket zijn soms nu nog steeds aan het wachten op de aansluiting. Volgens Orange hebben ze in het laatste kwartaal van vorig jaar zoveel nieuwe aanvragen gekregen dat ze achterstand opgelopen hebben met het aansluiten ervan. Orange belooft dat binnen een maand alle aansluitingen op orde zijn. Ze hebben extra mensen aan het werk gezet om dit voor elkaar te krijgen.

Snelheidsproblemen
Vorig jaar adverteerde Orange met de mogelijkheid om de internetsnelheid te verdubbelen van 2Mb naar 4Mb, of van 4Mb naar 8Mb. Deze beloftes worden niet nagekomen aldus Kassa, want mensen klagen over de te lage snelheid. Orange geeft toe dat het een bekend probleem is met een technische oorzaak. Ook voor deze mensen is er goed nieuws: medio april is de beloofde snelheid op peil en gedupeerden krijgen een extra vergoeding.

Klantenserviceproblemen
Het klantenservicenummer kost 20 cent per minuut maar, wanneer mensen bellen met hun klacht, voelen de meesten zich niet gehoord en zeker niet geholpen. Paul Lempers geeft aan dat toen de problemen ontstonden in januari, de campagne voor nieuwe aansluitingen tijdelijk is stilgelegd. Inmiddels zijn er extra mensen in dienst genomen om alle problemen met de klantenservice binnen een maand op te lossen. 

Vergelijk breedband op uw adres en check beschikbaarheid

Geactualiseerd: donderdag 18 juni 2020
Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Vergelijk en kies de beste deal

Op Internetten.nl vergelijken we gratis alle internet pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.

Navigatie