Klantgegevens 1,5 jaar bewaren
Leestijd: 1 minuut
Het kabinet wil telecom- en internetproviders verplichten om de gegevens van hun klanten 1,5 jaar te bewaren. Die gegevens zijn behalve telefoonnummers, e-mailadressen en gespreksduur, ook de plaats waar vandaan gebeld is.
Het kabinet stelt dat de opslag van die gegevens nodig kan zijn in de strijd tegen terrorisme en zware misdaad.
De bedrijven hebben bij Economische Zaken geprotesteerd tegen het voorstel. Ze zeggen dat de noodzaak van een lange opslag niet is aangetoond. Ze zouden daardoor op kosten worden gejaagd en ook vrezen ze voor technische problemen bij de opslag van zoveel gegevens.
Laatste nieuws
-
Hoge inflatie? Tips waarmee je makkelijk bespaart op internet, tv en bellen
1 feb Met een torenhoge inflatie is het slim je abonnement voor internet, tv en bellen onder de loep te ne...
-
'Internetabonnement kan tientallen euro's goedkoper'
19 sep De prijs van een internetabonnement kan de helft goedkoper. Ziggo en KPN vormen een duopolie wat zor...
-
Bij deze provider kijk je het voordeligst naar ESPN
17 aug ESPN Compleet zit bij Online.nl en Freedom bij het TV pakket inbegrepen. Hoeveel betaal je bij ander...
-
Delta komt met 8 Gbps internet via glasvezel
6 aug Delta introduceert een internetpakket via glasvezel met een snelheid van 8 Gbps. Daarnaast wordt 1 G...
-
Delta Fiber wil 2 miljoen huizen aansluiten op glasvezel met veel hogere snelheden
2 aug Delta Fiber wil een kwart van de huizen toegang tot eigen glasvezelnetwerken geven. Het bedrijf heef...