Klantgegevens 1,5 jaar bewaren
Leestijd: 1 minuut
Het kabinet wil telecom- en internetproviders verplichten om de gegevens van hun klanten 1,5 jaar te bewaren. Die gegevens zijn behalve telefoonnummers, e-mailadressen en gespreksduur, ook de plaats waar vandaan gebeld is.
Het kabinet stelt dat de opslag van die gegevens nodig kan zijn in de strijd tegen terrorisme en zware misdaad.
De bedrijven hebben bij Economische Zaken geprotesteerd tegen het voorstel. Ze zeggen dat de noodzaak van een lange opslag niet is aangetoond. Ze zouden daardoor op kosten worden gejaagd en ook vrezen ze voor technische problemen bij de opslag van zoveel gegevens.
Laatste nieuws
-
Wij vergelijken al 25 jaar
25 okt
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...
-
Grote internetproviders verhogen de prijzen: hoe kun je alsnog geld besparen?
8 jun Door de inflatie en de energiekosten gaan ook de prijzen van internet en televisie omhoog. Wij legge...
-
Hoge inflatie? Tips waarmee je makkelijk bespaart op internet, tv en bellen
1 feb Met een torenhoge inflatie is het slim je abonnement voor internet, tv en bellen onder de loep te ne...
-
'Internetabonnement kan tientallen euro's goedkoper'
19 sep De prijs van een internetabonnement kan de helft goedkoper. Ziggo en KPN vormen een duopolie wat zor...