Vergelijk gratis, objectief en onafhankelijk alle internetproviders
Ben Woldring
Wij vergelijken al
25
jaar
Vergelijk en kies de beste deal
Alles-in-1 vergelijken

Melding klachten e-mailaccounts KPN

door Jeanet Woldring Leestijd: 2 minuten

Ruim elf duizend klanten hebben zich al bij KPN gemeld om te vragen waar ze een aanvraag voor een schadevergoeding kunnen indienen omdat hun e-mail eruit lag. Via onder meer Twitter, Facebook en het klantenforum zijn de reacties binnengekomen, meldt KPN zondag.

Sinds zaterdagmiddag zes uur zijn de e-mailaccounts weer live. Inmiddels hebben 30 duizend klanten hun wachtwoord succesvol gewijzigd, waardoor ze hun e-mail weer veilig kunnen gebruiken, aldus KPN.

Door een computerinbraak belandden de gegevens van ruim vijfhonderd klanten op straat. De gegevens zijn afkomstig van de webwinkel baby-dump.nl. Aanvankelijk werd gedacht dat het om een lek bij KPN ging, omdat alleen adressen van KPN-abonnees waren gelekt.

Oproep wijzigen wachtwoord
Vanaf zaterdagnacht heeft KPN e-mails verstuurd naar haar klanten en naar verwachting heeft iedereen in de loop van maandag deze e-mail ontvangen. Via webcare en klantennummer 0800-0035 probeert de telco klanten te helpen die problemen ervaren met het wijzigen van het wachtwoord.

Uit de ruim elf duizend reacties maakt KPN op dat veel klanten vragen hebben over waar zij hun klacht of eventuele schademelding kunnen indienen. KPN laat weten het enorm te betreuren dat klanten last hebben van de getroffen maatregelen om de veiligheid van de gegevens te beschermen. 

Melding klachten en mogelijke schade
KPN vindt het belangrijk om de zorgen, klachten en schademeldingen van klanten te kennen. 'Alle klanten die denken dat zij directe financiële schade hebben geleden door het uitvallen van de e-mail, kunnen dit vanaf maandagmiddag kenbaar maken via een speciaal formulier op kpn.com.' Vervolgens zal per geval bekeken worden wat de aanbieder voor deze klanten kan betekenen.

Geactualiseerd: zondag 12 februari 2012

Jeanet Woldring
Jeanet Woldring Algemeen directeur

Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Vergelijk en kies de beste deal

Op Internetten.nl vergelijken we gratis alle internet pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.

Navigatie