Melding klachten e-mailaccounts KPN
door Jeanet Woldring Leestijd: 2 minuten
Ruim elf duizend klanten hebben zich al bij KPN gemeld om te vragen waar ze een aanvraag voor een schadevergoeding kunnen indienen omdat hun e-mail eruit lag. Via onder meer Twitter, Facebook en het klantenforum zijn de reacties binnengekomen, meldt KPN zondag.
Sinds zaterdagmiddag zes uur zijn de e-mailaccounts weer live. Inmiddels hebben 30 duizend klanten hun wachtwoord succesvol gewijzigd, waardoor ze hun e-mail weer veilig kunnen gebruiken, aldus KPN.
Door een computerinbraak belandden de gegevens van ruim vijfhonderd klanten op straat. De gegevens zijn afkomstig van de webwinkel baby-dump.nl. Aanvankelijk werd gedacht dat het om een lek bij KPN ging, omdat alleen adressen van KPN-abonnees waren gelekt.
Oproep wijzigen wachtwoord
Vanaf zaterdagnacht heeft KPN e-mails verstuurd naar haar klanten en naar verwachting heeft iedereen in de loop van maandag deze e-mail ontvangen. Via webcare en klantennummer 0800-0035 probeert de telco klanten te helpen die problemen ervaren met het wijzigen van het wachtwoord.
Uit de ruim elf duizend reacties maakt KPN op dat veel klanten vragen hebben over waar zij hun klacht of eventuele schademelding kunnen indienen. KPN laat weten het enorm te betreuren dat klanten last hebben van de getroffen maatregelen om de veiligheid van de gegevens te beschermen.
Melding klachten en mogelijke schade
KPN vindt het belangrijk om de zorgen, klachten en schademeldingen van klanten te kennen. 'Alle klanten die denken dat zij directe financiële schade hebben geleden door het uitvallen van de e-mail, kunnen dit vanaf maandagmiddag kenbaar maken via een speciaal formulier op kpn.com.' Vervolgens zal per geval bekeken worden wat de aanbieder voor deze klanten kan betekenen.

Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.
Laatste nieuws
-
Wij vergelijken al 25 jaar
25 okt
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...
-
Grote internetproviders verhogen de prijzen: hoe kun je alsnog geld besparen?
8 jun Door de inflatie en de energiekosten gaan ook de prijzen van internet en televisie omhoog. Wij legge...
-
Hoge inflatie? Tips waarmee je makkelijk bespaart op internet, tv en bellen
1 feb Met een torenhoge inflatie is het slim je abonnement voor internet, tv en bellen onder de loep te ne...
-
'Internetabonnement kan tientallen euro's goedkoper'
19 sep De prijs van een internetabonnement kan de helft goedkoper. Ziggo en KPN vormen een duopolie wat zor...