Nieuw spam-filter voor e-mail op i-mode
Leestijd: 2 minuten
KPN Mobile biedt haar i-mode klanten nu de mogelijkheid om zélf te bepalen van wie zij e-mail willen ontvangen. Dit is het zogenaamde opt-in principe. De white list, zoals KPN het noemt, is eenvoudig samen te stellen en bij te werken via het i-mode toestel. Alleen e-mail afkomstig van afzenders in deze lijst wordt bezorgd, alle andere berichten worden geweigerd. De klant betaalt hier dus ook niet voor.
Het is mogelijk om een specifiek e-mailadres op te geven, maar ook om e-mailadressen van groepen of bedrijven op te nemen, zodat bijvoorbeeld alle e-mail afkomstig van een werkgever onbelemmerd bezorgd wordt.
Met de invoering van deze white list breidt KPN Mobile de anti-spam maatregelen uit. Vanaf de introductie konden i-mode gebruikers zélf al een zogenaamde 'black list' opstellen. Hiermee kunnen klanten zelf bepalen van wie zij géén e-mail willen ontvangen.
KPN Mobile wil, voor zover mogelijk, voorkomen dat i-mode mailgebruikers overlast ervaren van mobiele ongevraagde e-mail. Ingeval van grote 'bulk' berichtgeving over het netwerk kan KPN Mobile gebruik maken van dynamische spam-filters in het netwerk, die berichten van bekende spam veroorzakers tegenhouden.
Net als bij e-mail op het vaste net blijft het echter de verantwoordelijkheid van de gebruiker zelf om voorzichtig om te gaan met persoonsgegevens, zoals het e-mail adres, aldus KPN.
Op dit moment gebruikt 86% van de i-mode klanten de e-mailfunctie.
Het is mogelijk om een specifiek e-mailadres op te geven, maar ook om e-mailadressen van groepen of bedrijven op te nemen, zodat bijvoorbeeld alle e-mail afkomstig van een werkgever onbelemmerd bezorgd wordt.
Met de invoering van deze white list breidt KPN Mobile de anti-spam maatregelen uit. Vanaf de introductie konden i-mode gebruikers zélf al een zogenaamde 'black list' opstellen. Hiermee kunnen klanten zelf bepalen van wie zij géén e-mail willen ontvangen.
KPN Mobile wil, voor zover mogelijk, voorkomen dat i-mode mailgebruikers overlast ervaren van mobiele ongevraagde e-mail. Ingeval van grote 'bulk' berichtgeving over het netwerk kan KPN Mobile gebruik maken van dynamische spam-filters in het netwerk, die berichten van bekende spam veroorzakers tegenhouden.
Net als bij e-mail op het vaste net blijft het echter de verantwoordelijkheid van de gebruiker zelf om voorzichtig om te gaan met persoonsgegevens, zoals het e-mail adres, aldus KPN.
Op dit moment gebruikt 86% van de i-mode klanten de e-mailfunctie.
Geactualiseerd: dinsdag 10 september 2002
Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.
Laatste nieuws
-
Wij vergelijken al 25 jaar
25 okt
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...
-
Grote internetproviders verhogen de prijzen: hoe kun je alsnog geld besparen?
8 jun Door de inflatie en de energiekosten gaan ook de prijzen van internet en televisie omhoog. Wij legge...
-
Hoge inflatie? Tips waarmee je makkelijk bespaart op internet, tv en bellen
1 feb Met een torenhoge inflatie is het slim je abonnement voor internet, tv en bellen onder de loep te ne...
-
'Internetabonnement kan tientallen euro's goedkoper'
19 sep De prijs van een internetabonnement kan de helft goedkoper. Ziggo en KPN vormen een duopolie wat zor...