One.Tel verkeert in financiële problemen
Leestijd: 2 minuten
Het Australische beursgenoteerde telecombedrijf One.Tel, dat in Nederland ook onder deze naam actief is en met haar goedkoper bellen en internet services vrij bekend is, verkeert in financiële problemen. Afgelopen maandagmorgen verzocht het bedrijf in Australië zelf de handel in de aandelen op de beurs stil te leggen.
One.Tel is actief in Australië, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Hong Kong, Nederland en Zwitserland en zegt zelf op haar website wereldwijd meer dan 2,3 miljoen actieve klanten te bedienen, waarvan zo’n 250.000 in Nederland.
Inmiddels heeft One.Tel in Australië twee bewindvoerders van Ferrier Hodgson aangesteld. Zij inspecteren op dit moment het bedrijf en praten met de grootste schuldeisers.
Onder de grootste schuldeisers behoort apparatuur leverancier Lucent, die door o.a. de openstaande schuld van One.Tel, zelf nu ook snel geld nodig heeft.
Ernst & Young, het accountantskantoor van One.Tel, liet eerder deze week weten dat de voorgestelde financiële injectie van 132 miljoen dollar onvoldoende zou zijn om de problemen te verhelpen.
Per land wordt nu onderzocht hoe ze verder kunnen handelen. Hoe het er in Nederland voor staat, kan niemand van One.Tel vertellen. Wel is duidelijk dat de diensten voorlopig gewoon te gebruiken blijven en dat klachten nog steeds zullen worden afgehandeld door de klantenservice.
One.Tel is actief in Australië, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Hong Kong, Nederland en Zwitserland en zegt zelf op haar website wereldwijd meer dan 2,3 miljoen actieve klanten te bedienen, waarvan zo’n 250.000 in Nederland.
Inmiddels heeft One.Tel in Australië twee bewindvoerders van Ferrier Hodgson aangesteld. Zij inspecteren op dit moment het bedrijf en praten met de grootste schuldeisers.
Onder de grootste schuldeisers behoort apparatuur leverancier Lucent, die door o.a. de openstaande schuld van One.Tel, zelf nu ook snel geld nodig heeft.
Ernst & Young, het accountantskantoor van One.Tel, liet eerder deze week weten dat de voorgestelde financiële injectie van 132 miljoen dollar onvoldoende zou zijn om de problemen te verhelpen.
Per land wordt nu onderzocht hoe ze verder kunnen handelen. Hoe het er in Nederland voor staat, kan niemand van One.Tel vertellen. Wel is duidelijk dat de diensten voorlopig gewoon te gebruiken blijven en dat klachten nog steeds zullen worden afgehandeld door de klantenservice.
Geactualiseerd: vrijdag 1 juni 2001
Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.
Laatste nieuws
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...
-
Grote internetproviders verhogen de prijzen: hoe kun je alsnog geld besparen?
8 jun Door de inflatie en de energiekosten gaan ook de prijzen van internet en televisie omhoog. Wij legge...
-
Hoge inflatie? Tips waarmee je makkelijk bespaart op internet, tv en bellen
1 feb Met een torenhoge inflatie is het slim je abonnement voor internet, tv en bellen onder de loep te ne...
-
'Internetabonnement kan tientallen euro's goedkoper'
19 sep De prijs van een internetabonnement kan de helft goedkoper. Ziggo en KPN vormen een duopolie wat zor...
-
Bij deze provider kijk je het voordeligst naar ESPN
17 aug ESPN Compleet zit bij Online.nl en Freedom bij het TV pakket inbegrepen. Hoeveel betaal je bij ander...