Vergelijk gratis, objectief en onafhankelijk alle internetproviders
Ben Woldring
Vragen? De helpdesk is momenteel gesloten.
Wij zitten morgen vanaf 9.00 uur weer voor u klaar!
Vergelijk en kies de beste deal
Alles-in-1 vergelijken

Speedlinq krijgt nieuwe helpdesk

Leestijd: 2 minuten

ADSL provider Speedlinq krijgt begin februari een nieuwe helpdesk. Het snel groeiend internetbedrijf heeft  een samenwerkingscontract getekend met ResponCis Call Center, die veel ervaring heeft in de kabel- en telefoniemarkt. De helpdeskmedewerkers die nu worden ingewerkt zullen alleen voor Speedlinq werken.

Explosieve groei
Speedlinq is met 500% gegroeid in 2004. Naar eigen zeggen zijn de hoge scores in de snelheidstesten en de mond op mond reclame een belangrijke verklaring voor deze explosieve groei. Internetten.nl denkt dat met name de concurrerende abonnementsprijzen ook voor een enorme toename zorgden. Een toppositie* in de 'TOP 5 goedkoopste ADSL-pakketten' is een schot in de roos, zo is uit ervaring gebleken!

Echter,  met zo'n overweldigend succes kan er nog wel eens iets mis gaan.  De groei ging in 2004 dan ook gepaard met oplopende wachttijden voor de helpdesk en het aantal klachten nam toe van tientallen naar enkele honderden. De ADSL provider opent daarom begin februari een nieuw callcenter en verdubbelt daarmee in één keer de capaciteit van haar helpdesk.

Helpdeskklachten niet exclusief voor Speedlinq
Speedlinq staat overigens niet alleen met helpdeskklagers. Bij alle breedbandproviders is de groei sneller gegaan dan de service. Meer dan de helft van de mensen met klachten over hun ADSL-provider hebben problemen met de helpdesk, aldus Radar. 

Speedlinq verwacht dat in de nieuwe situatie de gemiddelde wachttijd bij de helpdesk sterk ingekort wordt. Nu  loopt deze regelmatig op tot tien minuten tijdens piekuren. Ook de openingstijden worden verruimd. Het Speedlinq callcenter  is van 08.00 tot  22.00 uur geopend.  In eerste instantie voor administratieve vragen en rond maart ook voor technische ondersteuning.

Lage abonnementskosten, hoge helpdesktarieven 
De ADSL provider heeft besloten om het tarief van 70 eurocent per helpdesk minuut te blijven hanteren. Pieter Porte, mede-oprichter en commercieel directeur: ’We weten dat minder dan één op de tien klanten onze helpdesk belt. Vaak zijn dat klanten die regelmatig behoefte hebben aan ondersteuning. De overige 90% heeft dat blijkbaar niet nodig. We hebben er daarom voor gekozen om de kosten van een helpdesk niet over al onze klanten te verdelen en zo onze abonnementstarieven laag te houden.’

Behalve Speedlinq berekent ook Versatel* (Zonnet) 70 cent per minuut wanneer je de helpdesk belt. Ook bij Versatel geldt dat de prijs zo hoog is omdat het abonnementsgeld relatief laag ligt. Wel gaat deze provider kijken of de 70 cent in de toekomst drastisch verminderd kan worden. 

Geactualiseerd: donderdag 6 augustus 2020
Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Vergelijk en kies de beste deal

Op Internetten.nl vergelijken we gratis alle internet pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.

Navigatie