Gratis, objectief en onafhankelijk internet vergelijken
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!

Terug naar het nieuwsoverzicht

T-Mobile laat tv-kijker zelf zenders kiezen met KNIPPR

door Jeanet Woldring 3 reacties

T-Mobile stapt komend voorjaar in de televisiemarkt met KNIPPR, een nieuwe online tv-dienst waarmee je zelf je tv-aanbod samenstelt. Geen verplichte afname van grote tv-pakketten zoals bij huidige aanbieders vaak het geval is. Je hebt de vrijheid om te kijken waar en wanneer je wilt en betaalt alleen voor de zenders die jij wilt zien. Je hoeft niet perse klant bij T-Mobile te zijn, want KNIPPR is er voor iedereen. Smaakt dat naar meer?

Voor iedereen verkrijgbaar

KNIPPR bestaat uit een Nederlands basisaanbod dat volgens T-Mobile uit zenders bestaat die je mag verwachten. Welke zenders dit precies zijn, wil de provider nog niet zeggen omdat er nog gesprekken worden gevoerd. Bij de lancering komend voorjaar worden de prijzen en het zenderaanbod bekendgemaakt. Begin 2016 wordt de betaversie van KNIPPR getest door een testpanel waar consumenten zich voor kunnen aanmelden op de website. Bekijk de introductievideo.

Tv-aanbod à la carte

Ben Woldring, directeur van de vergelijkingssites Bellen.com en Digitelevisie.nl, spreekt van een gat in de markt. Hij is blij dat er een einde wordt gemaakt aan pakketten met soms wel zestig zenders waar toch niet allemaal naar wordt gekeken. “Niet iedereen zit te wachten op zulke grote basispakketten.” Het principe van een à la carte tv-aanbod is volgens hem nieuw.

Ook maakt T-Mobile televisie kijken zonder een decoder mogelijk. “Je kunt kijken via je laptop, mobiel of tablet en wil je je gewone tv gebruiken, dan heb je niet meer nodig dan internet en een Google Chromecast van 39 euro of Apple TV.

Vergelijkbaar met KPN Play

KNIPPR lijkt in veel opzichten op KPN Play. Het is een 'Over The Top' (OTT) dienst, waarbij de internetverbinding (vast of mobiel) gebruikt kan worden om tv te kijken. KPN Play is sinds begin november voor iedereen beschikbaar. De eerste is maand gratis en je krijgt onder andere HBO. Lees onze review.

Einde van koppelverkoop

Er is geen verplichte koppelverkoop van tv-diensten met telefonie of internet en KNIPPR is maandelijks opzegbaar. Net als de mobiele ‘Stel Samen en Stel Bij’ abonnementen is KNIPPR flexibel. Bevalt een extra tv-zender niet, dan zet je deze weer uit. “Wil T-Mobile succes hebben dan zal wel een stuk onder de prijs van grote aanbieders als Ziggo en KPN moeten worden gedoken,” aldus Woldring.

Jeanet Woldring

Algemeen directeur
Jeanet Woldring
Ik ben Jeanet, vanaf 2000 werkzaam als directeur voor Bencom, het bedrijf achter Gaslicht.com en Energiewereld.nl. In het Noord-Groningse Usquert is het allemaal begonnen met Bellen.com. Mijn passie is een bijdrage te leveren aan de beste vergelijkingssites op het gebied van telecom, internet, energie, hotelbranche en verzekeringen. Onafhankelijkheid, betrouwbaarheid en transparantie is mijn credo.

Reacties (3)

Geplaatst door: Sjef van Hattum ()

Goed idee. Iedereen heeft zenders die ze nooit bekijken. Ik ben vrijgezel en heb helemaal niets aan zenders zoals Baby-tv en Cartoon Network. Maar ik betaal er wel voor. Ook de diverse verplichte muziekzenders zijn mij een doorn in het oog.
Volgens Ziggo zou het niet kunnen maar dat lijkt mij onzin! Als je bv als Turk een abonnement wil nemen op een Turkse zender kan deze zender wel apart doorgegeven worden. Waarom dan gewone zenders niet?

Maar is het nu toevallig dat staatssecretaris (media) Sander Dekker af wil van de verplichte pakketten of is dit toeval? Ik ben voor dit idee. Dan kan ik gewoon bij mijn tv aanbieder blijven.

Geplaatst door: P Glas ()

Als dit mogelijk wordt in mijn woonplaats, ga ik er zeker werk van maken, om mijn ongebruikte KPN lijn op te waarderen naar hogere snelheden. Nu zit ik vast aan ziggo.

Geplaatst door: J. Aelen ()

Onbegrijpelijk, dat zo'n dienst niet eerder is aangeboden.Daar zullen ongetwijfeld redenen zijn, echter niet tvd. voor de consument.
Het is toch niet zo moeilijk om dit "zgn. gat in de markt" te bedenken. Waarschijnlijk gebruikten de meeste kijkers sowieso ong. 80% van het geboden aanbod niet en is zodoende daarom irritant om daarvoor wel te betalen. Kortom dit initiatief verdient navolging bij elke aanbieder.

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Navigatie