Vergelijk gratis, objectief en onafhankelijk alle internetproviders
Ben Woldring
Vragen? De helpdesk is momenteel gesloten.
Wij zitten morgen vanaf 9.00 uur weer voor u klaar!
Vergelijk en kies de beste deal
Alles-in-1 vergelijken

Tele2: Consumentenautoriteit slaat plank mis

door Jeanet Woldring Leestijd: 2 minuten

Communicatiebedrijf Tele2 gaat fel te keer tegen het besluit van de Consumentenautoriteit om een boete toe te kennen van zeventigduizend euro. Volgens de provider slaat de toezichter de plank volledig mis. 

De boete is opgelegd voor een drietal zaken. Met twee hiervan is Tele2 het in zijn geheel niet eens. De provider geeft toe dat zij onzorgvuldig is geweest door bij een klein percentage klanten met een ISDN aansluiting niet duidelijk te vermelden dat zij een toeslag betalen voor ISDN. Dit rechtvaardigt volgens Tele2 echter niet de boete die is opgelegd.

Naar aanleiding van signalen in de markt is de Consumentenautoriteit in februari 2008 gestart met een onderzoek naar de verkoop van vaste telefonie abonnementen door Tele2 aan bestaande klanten. 

Deze klanten ontvingen al een factuur voor hun belminuten en kregen nu ook een aanbieding voor het afnemen van een abonnement op vaste telefonie bij Tele2. Het zou bijna een jaar geduurd hebben voordat Tele2 enige inzage kreeg in de verwijten. Bovendien heeft het de Consumentenautoriteit nog vier maanden gekost om de boetes te bepalen. Dit vindt Tele2 op zijn minst vreemd. 

“Tele2 is ruim 11 jaar actief op de Nederlandse markt en heeft meer dan 1,2 miljoen tevreden klanten. Dat kan alleen maar als je op een correcte manier met je klanten omgaat,” aldus Günther Vogelpoel, directeur consumentenmarkt van Tele2. “Wij zijn diep teleurgesteld in de Consumentenautoriteit. De toezichthouder slaat hier volledig de plank mis door niet op te komen voor de bescherming van consumenten, maar door over de hoofden van de consument heen juridische haarkloverij te bedrijven.”

Zie ook: Tele2 Internet & Bellen

Geactualiseerd: donderdag 23 januari 2020

Jeanet Woldring
Jeanet Woldring Algemeen directeur

Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Vergelijk en kies de beste deal

Op Internetten.nl vergelijken we gratis alle internet pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.

Navigatie