Tele2: Consumentenautoriteit slaat plank mis
door Jeanet Woldring Leestijd: 2 minuten
Communicatiebedrijf Tele2 gaat fel te keer tegen het besluit van de Consumentenautoriteit om een boete toe te kennen van zeventigduizend euro. Volgens de provider slaat de toezichter de plank volledig mis.
De boete is opgelegd voor een drietal zaken. Met twee hiervan is Tele2 het in zijn geheel niet eens. De provider geeft toe dat zij onzorgvuldig is geweest door bij een klein percentage klanten met een ISDN aansluiting niet duidelijk te vermelden dat zij een toeslag betalen voor ISDN. Dit rechtvaardigt volgens Tele2 echter niet de boete die is opgelegd.
Naar aanleiding van signalen in de markt is de Consumentenautoriteit in februari 2008 gestart met een onderzoek naar de verkoop van vaste telefonie abonnementen door Tele2 aan bestaande klanten.
Deze klanten ontvingen al een factuur voor hun belminuten en kregen nu ook een aanbieding voor het afnemen van een abonnement op vaste telefonie bij Tele2. Het zou bijna een jaar geduurd hebben voordat Tele2 enige inzage kreeg in de verwijten. Bovendien heeft het de Consumentenautoriteit nog vier maanden gekost om de boetes te bepalen. Dit vindt Tele2 op zijn minst vreemd.
“Tele2 is ruim 11 jaar actief op de Nederlandse markt en heeft meer dan 1,2 miljoen tevreden klanten. Dat kan alleen maar als je op een correcte manier met je klanten omgaat,” aldus Günther Vogelpoel, directeur consumentenmarkt van Tele2. “Wij zijn diep teleurgesteld in de Consumentenautoriteit. De toezichthouder slaat hier volledig de plank mis door niet op te komen voor de bescherming van consumenten, maar door over de hoofden van de consument heen juridische haarkloverij te bedrijven.”
Zie ook: Tele2 Internet & Bellen

Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.
Laatste nieuws
-
Hoge inflatie? Tips waarmee je makkelijk bespaart op internet, tv en bellen
1 feb Met een torenhoge inflatie is het slim je abonnement voor internet, tv en bellen onder de loep te ne...
-
'Internetabonnement kan tientallen euro's goedkoper'
19 sep De prijs van een internetabonnement kan de helft goedkoper. Ziggo en KPN vormen een duopolie wat zor...
-
Bij deze provider kijk je het voordeligst naar ESPN
17 aug ESPN Compleet zit bij Online.nl en Freedom bij het TV pakket inbegrepen. Hoeveel betaal je bij ander...
-
Delta komt met 8 Gbps internet via glasvezel
6 aug Delta introduceert een internetpakket via glasvezel met een snelheid van 8 Gbps. Daarnaast wordt 1 G...
-
Delta Fiber wil 2 miljoen huizen aansluiten op glasvezel met veel hogere snelheden
2 aug Delta Fiber wil een kwart van de huizen toegang tot eigen glasvezelnetwerken geven. Het bedrijf heef...