Vergelijk gratis, objectief en onafhankelijk alle internetproviders
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 20.00 uur
Vergelijk en kies de beste deal
Alles-in-1 vergelijken

Tele2 gaat in glasvezel

door Jeanet Woldring Leestijd: 2 minuten

Tele2 start dinsdag 28 augustus voor het eerst met het aanbieden van glasvezel abonnementen aan consumenten. Begonnen wordt in Leeuwarden, Enschede, Hoofddorp en Almere. Het naar eigen zeggen goedkoopste 4-in-1 glasvezelpakket van Nederland gaat 42,50 per maand kosten.

Het bedrijf wil zijn toetreding tot deze markt langzaam opbouwen en begint daarom met het aanbieden van abonnementen in Leeuwarden, Enschede, Hoofddorp en Almere. „In deze grotere steden denken we op dit moment het meeste potentie te hebben. Klanten die in andere gebieden zitten, kunnen zich aanmelden, maar moeten even wachten”, zei Herwin van der Kamp, directeur consumentenmarkt van Tele2.

Het bedrijf betreedt de markt voor internet, televisie en telefonie via het supersnelle glasvezelnetwerk relatief laat.  KPN begon zo'n 3 jaar geleden met het groter inzetten op glasvezel. Inmiddels zijn zo'n 1 miljoen huishoudens in Nederland aangesloten op een glasvezelnetwerk.

„We wilden eerst rustig kijken waar de markt heen gaat en eerst veranderingen doorvoeren in ons mobiele aanbod. De introductie van ons mobiele abonnement SmartMix begin dit jaar, werd positief ontvangen. Keuzevrijheid staat hier centraal. Deze lijn willen we doortrekken naar glasvezel”, zegt Van der Kamp.

Tele2 wil klanten standaard een basispakket televisie bieden, internet met een up- en downloadsnelheid van 40 megabit per seconde en zowel mobiele als vaste telefonie voor 42,50 euro per maand. Als klanten bijvoorbeeld extra zenders willen of extra internetsnelheid, betalen ze daar extra voor. "Deze flexibiliteit zorgt ervoor dat klanten alleen betalen voor hetgeen zij echt willen. Dit maakt het ook mogelijk om onze glasvezel abonnementen tegen zeer scherpe prijzen aan te bieden."

Volgens het bedrijf is nu het juiste moment aangebroken voor Tele2 om in glasvezel te stappen, omdat het bekendheid krijgt bij een breder publiek dan alleen de techneuten. „Vroeger was het idee dat glasvezel heel duur en ingewikkeld was. Omdat we steeds meer doen via internet, is er een breder publiek voor glasvezel, maar je moet mensen nog wel aan de hand nemen”, zei Van der Kamp.

Daarom wil het bedrijf een gebruiksklare oplossing bieden. ,,Als onze glasvezelspecialist de deur uit loopt, weet je meteen hoe ons televisieproduct werkt.”

Geactualiseerd: vrijdag 19 juni 2020

Jeanet Woldring
Jeanet Woldring Algemeen directeur

Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Vergelijk en kies de beste deal

Op Internetten.nl vergelijken we gratis alle internet pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.

Navigatie