Vergelijk gratis, objectief en onafhankelijk alle internetproviders
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 20.00 uur
Vergelijk en kies de beste deal
Alles-in-1 vergelijken

Telegraaf: Chaos bij Internet+Bellen

door Jeanet Woldring Leestijd: 2 minuten

De servicedesk waar tienduizenden woedende en gefrustreerde klanten van KPN Internet Plus Bellen heen bellen, is één grote chaos. Personeel dat op zijn computer spelletjes speelt, privé-mail van klanten leest, klagers bewust extra lang telefonisch ’in de wacht’ zet om zo meer geld met de betaalnummers binnen te halen en klanten van het kastje naar de muur stuurt. Dat zegt een klokkenluider tegenover De Telegraaf.

Het bericht heeft tot nu toe ruim 700 reacties opgeleverd! Volgens de krant ontkent KPN de wantoestanden in alle toonaarden. Er zijn in het verleden dingen fout gegaan, maar dat gebeurt niet meer aldus het telecombedrijf. 

De klokkenluider, die niet met z'n naam in de krant wil, vindt het diep triest hoe KPN klanten behandelt als zij met een klacht aan de lijn komen over InternetPlusBellen. Hij stelt dat medewerkers van KPN's service-afdelingen in Enschede en Amersfoort klanten om diverse redenen heel lang in de wacht laten staan. Niet alleen omdat het zo druk is, maar ook omdat servicemedewerkers met wat anders dan hun eigenlijke werk bezig zijn, zoals 'spelletjes spelen op hun computer of het lezen van privé-mail van klanten'. 

Ook worden naar zijn zeggen klagers bewust extra lang telefonisch ’in de wacht’ gezet om zo meer geld met de betaalnummers binnen te halen. Wat de KPN-insider waarschijnlijk niet weet, is dat het tarief voor het bellen naar de helpdesk begin deze week verlaagd is van 10 cent per minuut naar 1 cent per minuut.

Daarnaast komt KPN nieuwe klanten tegemoet met een gratis installatie. Na ontvangst van het Doe-Het-Zelf pakket kan gebeld worden om een afspraak te maken met een deskundige KPN-monteur. Nadat InternetPlusBellen succesvol geïnstalleerd is, kunnen de monteurkosten van € 49,95 teruggevraagd worden middels een waardecoupon.

Geactualiseerd: woensdag 27 mei 2020

Jeanet Woldring
Jeanet Woldring Algemeen directeur

Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Vergelijk en kies de beste deal

Op Internetten.nl vergelijken we gratis alle internet pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.

Navigatie