Telfort vervangt klantenservicenummer per 14 juli
door Jeanet Woldring Leestijd: 2 minuten
Telfort wijzigt per 14 juli haar dienstverlening. Zo wordt het klantenservicenummer voor mobiel vervangen door een 0900-nummer waar men voortaan terecht kan voor vragen over zowel Telfort Mobiel als Telfort Internet. Ook het tarief voor het bellen naar de klantenservice gaat wijzigen. De online klantenservice blijft gratis.
Klantenservicenummer
Vanaf 14 juli 2008 gaat Telfort het klantenservicenummer 1200 (0626001200) vervangen door 0900-9596. Een gesprek met de klantenservice gaat € 0,30 per minuut kosten (plus eventuele kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon). U betaalt vanaf het moment dat u in het gesproken menu komt.
Wie een abonnement heeft voor mobiele telefonie en deze tariefswijziging niet accepteert, kan zijn overeenkomst met Telfort schriftelijk beëindigen met ingang van de datum waarop deze wijziging ingaat, te weten 14 juli 2008. De schriftelijke opzegging moet vóór die datum door Telfort zijn ontvangen. De Algemene Voorwaarden voor abonnement worden ook met ingang van die datum gewijzigd.
Klantenservice buitenland
Het klantenservicenummer voor klanten die zich in het buitenland bevinden, wordt vóór14 juli 2008 bekendgemaakt.
Per minuut, niet per gesprek
De wijziging -afrekening per minuut en niet per gesprek- is opmerkelijk omdat Staatssecretaris Heemskerk van Economische Zaken nog dit jaar een maximumtarief voor 0900-nummers wil invoeren. Dan weet u voorafgaand aan het gesprek hoeveel u maximaal moet betalen wanneer u naar een 0900-nummer belt. Hiermee wil Heemskerk de ongelimiteerde tarieven voor 0900-nummers aan banden leggen. Concurrent T-Mobile heeft dit overigens al netjes geregeld. Abonnees van dit telecombedrijf kunnen gratis bellen naar de klantenservice en prepaidklanten zijn maximaal 25 cent kwijt, hoe lang het gesprek ook duurt.

Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.
Laatste nieuws
-
Hoge inflatie? Tips waarmee je makkelijk bespaart op internet, tv en bellen
1 feb Met een torenhoge inflatie is het slim je abonnement voor internet, tv en bellen onder de loep te ne...
-
'Internetabonnement kan tientallen euro's goedkoper'
19 sep De prijs van een internetabonnement kan de helft goedkoper. Ziggo en KPN vormen een duopolie wat zor...
-
Bij deze provider kijk je het voordeligst naar ESPN
17 aug ESPN Compleet zit bij Online.nl en Freedom bij het TV pakket inbegrepen. Hoeveel betaal je bij ander...
-
Delta komt met 8 Gbps internet via glasvezel
6 aug Delta introduceert een internetpakket via glasvezel met een snelheid van 8 Gbps. Daarnaast wordt 1 G...
-
Delta Fiber wil 2 miljoen huizen aansluiten op glasvezel met veel hogere snelheden
2 aug Delta Fiber wil een kwart van de huizen toegang tot eigen glasvezelnetwerken geven. Het bedrijf heef...