Vergelijk gratis, objectief en onafhankelijk alle internetproviders
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 20.00 uur
Vergelijk en kies de beste deal
Alles-in-1 vergelijken

TV van KPN populair

Leestijd: 2 minuten

Het gaat goed met de alles-in-één pakketten van KPN. Meer klanten voor breedband, glasvezel en interactieve tv van KPN of Telfort. Dit in tegenstelling tot de bedrijfstak mobiele telefonie. Dat blijkt uit de cijfers die het telecomconcern deze week heeft gepubliceerd.

Sterke speler op tv-markt
In 2012 heeft KPN haar positie op de tv-markt verbeterd. Aan het einde van 2011 had het bedrijf 1.4 miljoen klanten wat goed was voor een marktaandeel van 17 procent, een jaar later waren dit er 1.8 miljoen. Vooral in het laatste kwartaal was de toename groot, namelijk 196 duizend. Volgens KPN was dit ondermeer te danken aan dochter Telfort én de overname van enkele glasvezelproviders van Reggeborgh. 

Ook meer Digitenne klanten
Ook het aantal klanten van Digitenne is weer gestegen. In het laatste kwartaal kwamen er 13 duizend bij, waardoor nu 754 duizend klanten voor nog geen tientje per maand digitaal tv kunnen kijken. Dit aantal is echter wel aanzienlijk minder dan het jaar daarvoor, toen het er 827 duizend waren. 

Interactieve tv steeds populairder
Interactieve tv, dat KPN aanbiedt via XS4ALL en Telfort, heeft voor de grootste groei gezorgd het afgelopen jaar. Eind vorig jaar waren er ruim één miljoen mensen die gebruik maakten van KPN interactieve tv. De stijging in de laatste drie maanden van 2012 bedroeg 183 duizend klanten. Vergeleken met een jaar eerder heeft KPN het aantal gebruikers van interactieve televisie bijna weten te verdubbelen.

Meer glasvezel
De groei van interactieve tv komt voornamelijk door het feit dat steeds meer huishoudens op glasvezel van KPN overstappen. Van de 183 duizend nieuwe interactieve tv klanten van KPN in het laatste kwartaal van 2012,  werden 170.000 aangesloten via glasvezel. In totaal heeft KPN nu 368 duizend glasvezelaansluitingen.

Mobiele telefonie
Op het gebied van mobiele telefonie doet KPN het minder goed. Wel 33 duizend abonnees erbij -de teller staat nu op 3,5 miljoen- maar de omzet is gedaald. De oorzaak hiervan ligt in de stijging van het mobiel internetten wat leidt tot een afname van bel- en sms verkeer.

Geactualiseerd: donderdag 28 mei 2020
Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Vergelijk en kies de beste deal

Op Internetten.nl vergelijken we gratis alle internet pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.

Navigatie