Vergelijk gratis, objectief en onafhankelijk alle internetproviders
Ben Woldring
Vragen? Wij zijn vandaag bereikbaar tot 20.00 uur
Vergelijk en kies de beste deal
Alles-in-1 vergelijken

UPC succesvol met alles-in-1

door Jeanet Woldring Leestijd: 2 minuten

Kabel- en mediabedrijf UPC kreeg er vorig jaar honderdduizend klanten bij voor digitale tv, voor internet en ook voor telefonie. Het totale aantal televisieklanten ligt nu op 1,8 miljoen. Vooral de verkoop van alles-in-1 pakketten verliep succesvol. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend.

Een miljoen digitale tv klanten
Van de 1,8 miljoen televisieklanten hebben er 1 miljoen een digitale aansluiting. Het aantal internetklanten kwam uit op 944 duizend en 844 duizend mensen namen telefoniediensten af, eveneens een stijging van ruim honderdduizend.

Succesvolle campagne alles-in-1
UPC stelt vooral succesvol te zijn geweest met de verkoop van de alles-in-1 pakketten, met televisie, internet en telefoon dankzij een nieuwe marketingcampagne. De alles-in-1 pakketten konden desgewenst uitgebreid worden met drie varianten: sneller internet, meer televisie-aanbod of een combinatie daarvan. UPC wist de campagne succesvol voort te zetten met als sluitstuk de ‘UPC Overstapdagen’ aan het eind van het jaar. 


Momenteel loopt er een nieuwe actie die geldig is tot 1 april: de UPC Halveerweken waarbij je de eerste 3 maanden de helft van de abonnementsprijs betaalt.

Gemiddeld twee diensten
Klanten namen eind 2011 gemiddeld twee diensten af bij UPC. Van alle klanten neemt 9 procent een 2-in-1 pakket af en bijna de helft (44%) een 3-in-1 pakket.

Het bedrijf zette het afgelopen jaar in op een  verbetering van de klantenservice en netwerkbeheer en kwam met een gratis telefoonnummer voor telefonieklanten. De omzet groeide met 43,3 miljoen naar 914,9 miljoen euro.

Overnamegeruchten
Volgens geruchten overweegt UPC's moederbedrijf Liberty Global een bod op kabelaar Ziggo. Naar verwachting gaat Ziggo op korte termijn naar de beurs. Bij een overname door Liberty Global zou dat van de baan zijn.
 

Geactualiseerd: vrijdag 29 mei 2020

Jeanet Woldring
Jeanet Woldring Algemeen directeur

Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Vergelijk en kies de beste deal

Op Internetten.nl vergelijken we gratis alle internet pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.

Navigatie