Vanaf 3 april gratis digitale tv voor UPC-klanten
door Jeanet Woldring Leestijd: 3 minuten
'More power, more joy!', zo kondigt UPC het nieuwe aanbod aan dat op 3 april van start gaat. Het houdt ondermeer in dat alle klanten die nu analoge tv kijken, zonder extra kosten ook het digitale signaal ontvangen. Daarnaast verhoogt UPC de internetsnelheden. Lees hier de belangrijkste wijzigingen.
Belangrijkste veranderingen
UPC biedt vanaf 3 april standaard en ongecodeerd de 29 populairste zenders, 12 regionale en lokale zenders in digitale beeld- en geluidskwaliteit aan. Nederland 1, 2 en 3 zullen ook beschikbaar komen in HD.
Voor alle 1,7 miljoen UPC-abonnees betekent dit, dat ze naast het analoge signaal ook het digitale signaal geleverd krijgen. De digitale zenders zijn via de tv-kabel van UPC, die direct op de televisie is aangesloten, zonder mediabox of CI+ Module op iedere geschikte tv in huis te bekijken. Ook klanten die al digitale televisie van UPC kijken, kunnen nu op alle daarvoor geschikte tv's in huis digitaal tv kijken.
150 Mb en 200 Mb
Landelijk kan UPC nu 150 Mb internet aanbieden, zowel los als in een alles-in-1 pakket. In de komende periode gaat het kabelbedrijf internet met een snelheid van 200 Mb gefaseerd beschikbaar maken. Tot vandaag bood UPC abonnementen met snelheden van 30 Mb, 60 Mb en 120 Mb. De laatste wordt vervangen door Power en Extra Power met respectievelijk een downloadsnelheid van 100 Mb en 150 Mb. Alles-in1 Extreme Power heeft extreem snel internet van 200 Mb. Dit is nog niet overal beschikbaar.
Nieuwe UPC Alles-in-1 Pakketten
De Alles-in-1 pakketten wijzigen eveneens. Bij het pakket met Horizon TV zit standaard Film1, wat normaal 15 euro per maand kost. Er komen 4 pakketten Alles-in-1: Basis, Standaard, Power en Extra Power oplopend van 39,50 tot 69,50 euro per maand. Het Power Pakket gaat de eerste 3 maanden 42,50 euro per maand kosten, daarna 57,50 per maand.
In onderstaande tabel ter vergelijking de oude Alles-in-1 Pakketten (tot 3-4-2013):
Eenmalige kosten
Alle huidige eenmalige kosten komen te vervallen. Behalve wanneer klanten andere hardware bestellen. Dan wordt eenmalig 25 euro in rekening gebracht.
More power, more joy!
Met de nioeuwe campagne wil het bedrijf mensen laten zien dat het bij UPC altijd 'sneller, beter en groter' kan. Het gezicht van de campagne is Johnny de Mol die op 3 april de switch omzet waardoor alle abonnees standaard digitaal beeld op alle tv's in huis krijgen. Vanaf 8 april gaat de campagne verder met de boodschap 'Haal meer uit je internet.'

Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.
Laatste nieuws
-
Wij vergelijken al 25 jaar
25 okt
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...
-
Grote internetproviders verhogen de prijzen: hoe kun je alsnog geld besparen?
8 jun Door de inflatie en de energiekosten gaan ook de prijzen van internet en televisie omhoog. Wij legge...
-
Hoge inflatie? Tips waarmee je makkelijk bespaart op internet, tv en bellen
1 feb Met een torenhoge inflatie is het slim je abonnement voor internet, tv en bellen onder de loep te ne...
-
'Internetabonnement kan tientallen euro's goedkoper'
19 sep De prijs van een internetabonnement kan de helft goedkoper. Ziggo en KPN vormen een duopolie wat zor...