Gratis, objectief en onafhankelijk internet vergelijken
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!

Terug naar het nieuwsoverzicht

Verlaag je internetsnelheid bij Ziggo en bespaar 120 euro

door Jeanet Woldring 8 reacties

Heb je een snel internetabonnement of Alles-in-1 van Ziggo? Dan kun je 120 euro per jaar besparen door je abonnement te 'downgraden' naar een lagere snelheid. Deze bespaarkans van de Consumentenbond nemen wij graag over. Kun je wellicht mooi gebruiken voor onderling bellen nu dat niet meer gratis is... Lees hier hoe je dit moet aanpakken.

Bespaarkans van 120 euro

Heb je van Ziggo een Alles-in-1 Plus (Z2) of een Alles-in-1 Extra (Z3) abonnement, dan heb je al hoge download- en uploadsnelheden. Maar vanaf 1 mei worden die snelheden nóg hoger. Ziggo is deze week gestart met het op afstand resetten van de modems, waarna abonnees automatisch de nieuwe snelheden hebben. Dit proces duurt in totaal 8 weken; het kan dus zijn dat je er pas in juni of juli iets van merkt.

Hogere snelheden echt nodig?

Zoals je in de tabel kunt zien, kun je dan nóg veel sneller internetten. Mooie bijkomstigheid: de prijs blijft gelijk. Dit geldt voor bijna 1,9 miljoen klanten. Maar je kunt je afvragen: heb ik die nóg hogere snelheden wel nodig?

Welke snelheid is voldoende bij normaal internetgebruik?

Je hebt bij normaal internetgebruik aan 20 Mbit/s voldoende, stelt de Consumentenbond. 'Het traagste abonnement bij Ziggo is per 1 mei al 30 Mbit/s en dat is voor de meeste huishoudens al voldoende snel. Alleen stevige 'downloaders' zullen baat hebben bij een nóg sneller abonnement.'  

Wie nu Z2, Z3, Alles-in-1 Plus of Alles-in-1 Extra heeft, moet zich dus afvragen: heb ik die nóg hogere snelheden wel nodig? Zo niet, dan kun je na het eerste jaar van je abonnement je snelheid beter 'downgraden' naar een goedkoper (minder snel) abonnement en ontstaat er een stevige bespaarkans!

Snelheid aanpassen kan 1x per maand

Je snelheid aanpassen via de klantomgeving van Ziggo (Mijn Ziggo) kan 1x per maand, en dat altijd de 1e van de maand. Wie dus nu op 1 juni zijn snelheid verlaagt van 'Plus' naar 'Basis' betaalt €10 minder per maand, op jaarbasis een besparing van €120! Wie internet na zijn aanpassing toch te traag vindt, kan de volgende maand de snelheid via Mijn Ziggo weer omhoog aanpassen ('upgraden'). Ziggo geeft je de vrijheid je optimale snelheid zelf te bepalen.

Jeanet Woldring

Algemeen directeur
Jeanet Woldring
Ik ben Jeanet, vanaf 2000 werkzaam als directeur voor Bencom, het bedrijf achter Gaslicht.com en Energiewereld.nl. In het Noord-Groningse Usquert is het allemaal begonnen met Bellen.com. Mijn passie is een bijdrage te leveren aan de beste vergelijkingssites op het gebied van telecom, internet, energie, hotelbranche en verzekeringen. Onafhankelijkheid, betrouwbaarheid en transparantie is mijn credo.

Reacties (8)

Geplaatst door: donny smeets ()

Ik heb sinds kort het laagste 30MB internet van Ziggo. Ik moet zeggen uiterst tevreden te zijn met de snelheid en alles loopt erg goed. Ik heb sneller internet gehad en het enige verschil zie ik op de site van youtube. Ik heb wat meer buffer tijd nodig wil ik HD filmpjes vloeiend kunnen kijken. Maar youtube is echt de enige site waar ik het verschil merk. Ietsje jammer, maar voor mij alleen is 30 MB helemaal top. Misschien zou ik stiekem willen dat het 40MB werd in de toekomst.
Maar voor nu, Ziggo, Toppie.

Geplaatst door: A. ()

Met Bapp van Ziggo bellen met het telefoon abonnement van een ander kan ook al wat geld besparen.

Geplaatst door: Ivo ()

Sinds ik het internetabonnement verlaagd heb, ondervind ik constant problemen met een wegvallende verbinding.

Geplaatst door: anita ()

Momenteel maken we gebruik van de abonnement basis. Naar ons ervaring is het SuPer Traag. Je kunt nieteens genieten van facebook of bellen via Viber, omdat het constant vastloopt. Voordat ik weet, zet ik mijn 3g aan. Wij zijn niet tevreden met deze optie.... Dus de 1ste zullen wij een swich maken. We zullen zien hoe dat zult verlopen.

Geplaatst door: Jan de Jong ()

Ik bel via Sim Only van Simyo: 300 min. voor € 7,-- per maand

Dus... als je niet veel belt per maand.... goede optie.

Minder minuten .... nog goedkoper 1

Neen, ik werk niet bij Simyo 🙂

Geplaatst door: PIET VAN DER LOO ()

bedankt voor uw tip

Geplaatst door: ben ()

Bellen via internet ‘Voipbuster’ daar betaal je €12.50 incl. b t.w. dan hou je € 10.00 over om 120 dagen te kunnen bellen. Een verbinding gaat er een € 0,05 per gesprek af hoe lang deze ook duurt!
www.voipbuster.com

Geplaatst door: Piet ()

Goeie tip! Ik heb vorige maand dezelfde afweging gemaakt en mijn abonnement omgezet van Plus naar Basis. Sinds gisteren is de snelheid daadwerkelijk veranderd van Plus (60mb/s) in Basis (30mb/s) en merk geen verschil. Let op: Ziggo is bij mij vergeten de abonnementskosten naar beneden aan te passen (boefjes).

Een andere goeie tip om te besparen op je Ziggo factuur is je vaste lijn niet meer gebruiken voor uitgaande telefoongesprekken. Vast bellen kost je bij Ziggo, naast een starttarief van 9 cent, 9 cent per minuut. Via hollandsnieuwe bel ik voor minder dan helft per minuut.

Opmerking van de redactie op 08-05-2014
Inderdaad goeie tip om je vaste lijn niet meer te gebruiken voor uitgaande gesprekken maar je mobieltje. Dat geldt niet alleen voor Ziggo klanten, maar ook voor UPC, KPN, Tele2, XS4ALL enz. Wij schreven daar al over in oktober: http://www.bellen.com/nieuws/bellen-via-vaste-lijn-soms-duurder-dan-via-mobiel. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je het juiste mobiele abonnement hebt. afgestemd op je belprofiel. Neem daarom je tarieven eens onder de loep en vergelijk ze met behulp van de Belwijzer op Bellen.com.
Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Navigatie