Gratis, objectief en onafhankelijk internet vergelijken
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!

Terug naar het nieuwsoverzicht

Ziggo verhoogt internetsnelheden vanaf 1 mei

door Jeanet Woldring 3 reacties

Vanaf 1 mei verhoogt Ziggo de snelheid van zijn internetabonnementen. Daarmee krijgen bijna 1,9 miljoen klanten hogere internetsnelheden. De prijzen van de internetabonnementen blijven ongewijzigd. Dit heeft de kabelaar vandaag in een persbericht laten weten.

De hoogste consumenten downloadsnelheid van 180 Mbps wordt geboden aan alle klanten met een Alles-in-1 Extra pakket of Z3 abonnement. Voor de zakelijke klanten wordt het Office Basis pakket ZZ3 verhoogd naar 200 Mbps.


 
Resetten modems
Vanaf 1 mei start Ziggo met het op afstand resetten van de modems, waarna abonnees automatisch de nieuwe snelheden hebben. Dit proces duurt in totaal 8 weken. Klanten die vanaf 1 mei zelf hun modem resetten hebben vanaf dat moment ook de nieuwe snelheden.

Ziggo marktleider
Ziggo is de grootste aanbieder van breedbandinternet via de kabel met een marktaandeel van 27,4 procent. Kabelbedrijf UPC volgt met 15,7 procent. De beoogde fusie tussen Ziggo en UPC kan grote gevolgen hebben voor de Nederlandse markt voor televisie, internet en telefonie via de kabel. Samen kunnen beide bedrijven zo'n 7 miljoen Nederlandse huishoudens bereiken en worden ze veruit de grootste aanbieder van kabeldiensten in het land. Ter vergelijking: inclusief Telfort en XS4ALL heeft KPN een marktaandeel van 40,5 procent.

Concurrentie
Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt wil de fusie Ziggo-UPC graag in Nederland behandelen en niet door de Europese Commissie laten beoordelen. ACM vindt dat er moet worden vastgesteld of de fusie negatieve effecten heeft op de concurrentie en daarmee slecht is voor de consument.
 

Jeanet Woldring

Algemeen directeur
Jeanet Woldring
Ik ben Jeanet, vanaf 2000 werkzaam als directeur voor Bencom, het bedrijf achter Gaslicht.com en Energiewereld.nl. In het Noord-Groningse Usquert is het allemaal begonnen met Bellen.com. Mijn passie is een bijdrage te leveren aan de beste vergelijkingssites op het gebied van telecom, internet, energie, hotelbranche en verzekeringen. Onafhankelijkheid, betrouwbaarheid en transparantie is mijn credo.

Reacties (3)

Geplaatst door: jp seegers ()

Ga je naar ziggo omdat de hele familie en kennissen erbij zijn ,denk je gratis onderling te kunnen bellen ,moet je hier ook al voor gaan betalen.
Dus zo vlug als ik kan ga ik naar een andere aanbieder.

Geplaatst door: Piet S ()

Een schrale troost voor het verdwijnen van gratis onderling bellen, vollopbellen naar 15 EU landen en de extreem hoge start- en gesprekstarieven van 9 cent. Mobiel betaal ik geen starttarief en 4 cent per minuut waardoor Ziggo mij verplicht om nooit meer de vaste lijn te gebruiken. Zonde aangezien het vaste netwerk er al jaren ligt en ze toch prima zouden moeten kunnen concurreren met mobiel (bellen = cash cow).

Geplaatst door: Bernard ()

Ziggo gaat de snelheidsverhoging gefaseerd doorvoeren dus. Is al bekend welke postcodes het eerst aan de beurt zijn?

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Navigatie