Van de makers van Logo Gaslicht
Wellicht ken je ons al van energievergelijkingssite Gaslicht.com?
Op internetten.nl helpen we jou ook te besparen op je internet en tv!
Vergelijk alle internetproviders
Ben Woldring
Wij vergelijken al
25
jaar
Vergelijk en kies de beste deal
Vergelijk en kies de beste deal
Alles-in-1 vergelijken

Consumentenbond neemt internetmarkt onder de loep

Leestijd: 2 minuten

De Consumentenbond gaat krachtig optreden tegen alle internetproviders die consumentenleed veroorzaken. Dit kondigde de bond afgelopen woensdag aan.

Sinds een half jaar krijgt de Consumentenbond veel klachten over ADSL-abonnementen die consumenten konden afsluiten bij Tiscali. Het aanbod hield in dat ze geen aansluitkosten hoefden te betalen en een gratis modem kregen. In de praktijk bleek dat mensen dit "cadeau" moesten voorschieten en het geld niet, of pas na aandringen, terugkregen volgens de consumentenorganisatie. Ook komen er bij de bond andere klachten over Tiscali binnen zoals laat of niet reageren op vragen van klanten.

Tiscali is overigens niet de enige aanbieder die gratis modem- en aansluitkosten eerst laat voorschieten. Internetten.nl, die ook veel aanvragen voor Tiscali-abonnementen verwerkt, kan de klachtenstroom ten aanzien van deze provider niet onderschrijven. Wellicht wordt Tiscali door deze actie te eenzijdig in een kwaad daglicht gesteld. Immers, Tiscali was één van de eerste providers die snel overstappen mogelijk maakte en dat laat de consumentenorganisatie onbelicht. Dat feit is met name jammer omdat de bond ook veel kritiek kreeg over internetaanbieders, waarin het ongenoegen werd geuit van het niet snel kunnen overstappen. Juist daarin liep Tiscali voorop.  

Overigens werden er over andere providers nog meer ongenoegens geuit: de snelheid van de verbinding blijkt onbetrouwbaar, wijzigingen van voorwaarden worden niet of onduidelijk kenbaar gemaakt en mensen kunnen opeens minder downloaden dan in eerste instantie was afgesproken.

Dit is voor de Consumentenbond aanleiding om de internetmarkt nader onder de loep te nemen. Om nog sterker te staan richting de internetproviders roept de bond iedereen op die een klacht heeft over zijn internetaanbieder, die in te dienen op Consumentenbond.nl. Ook niet-leden kunnen "Providerproblemen" melden.

Geactualiseerd: maandag 27 juli 2020
Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Vergelijk en kies de beste deal

Op Internetten.nl vergelijken we gratis alle internet pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.