KPN gaat voorwaarden iptv-dienst wijzigen
Leestijd: 1 minuut
De Consumentenbond heeft KPN aangesproken op de algemene voorwaarden van MINE, de nieuwe internettelevisiedienst van het telecombedrijf.
In die voorwaarden staat vermeld dat KPN zich de mogelijkheid voorbehoudt om het kijkgedrag van de klanten te gebruiken voor het 'personaliseren van reclame-uitingen'. Dat zou kunnen betekenen dat de consument reclame voorgeschoteld krijgt die gebaseerd is op zijn kijkgedrag.
Daar is niets mis mee volgens de Bond, mits de klant daar specifiek mee akkoord is gegaan. De voorwaarden van KPN MINE zouden iets anders suggereren.
KPN heeft de Consumentenbond laten weten dat het nooit de bedoeling is geweest om het kijkgedrag van consumenten ongevraagd te gebruiken voor gepersonaliseerde reclames. KPN zal vooraf eerst expliciet toestemming vragen aan de klant en heeft aan de Consumentenbond beloofd de voorwaarden van MINE binnenkort aan te passen.
Zie ook: KPN ook met TV over ADSL
Laatste nieuws
-
Wij vergelijken al 25 jaar
25 okt
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...
-
Grote internetproviders verhogen de prijzen: hoe kun je alsnog geld besparen?
8 jun Door de inflatie en de energiekosten gaan ook de prijzen van internet en televisie omhoog. Wij legge...
-
Hoge inflatie? Tips waarmee je makkelijk bespaart op internet, tv en bellen
1 feb Met een torenhoge inflatie is het slim je abonnement voor internet, tv en bellen onder de loep te ne...
-
'Internetabonnement kan tientallen euro's goedkoper'
19 sep De prijs van een internetabonnement kan de helft goedkoper. Ziggo en KPN vormen een duopolie wat zor...