KPN: sterke groei interactieve televisie klanten
door Jeanet Woldring Leestijd: 1 minuut
KPN kreeg er 6000 breedbandklanten bij en 49.000 nieuwe interactieve televisie abonnees. Het bedrijf heeft nu ruim 1,5 miljoen interactieve televisieklanten, zo blijkt uit de derde kwartaalcijfers. Inmiddels heeft bijna de helft (48%) van de breedbandklanten een alles-in-1 pakket. Een stijging van 5 procent in een jaar tijd.
Toename alles-in-1
Door de toename van alles-in-1 steeg de gemiddelde omzet per klant met 2,3 procent tot 44 euro per maand. Desondanks daalde de 'geschoonde omzet' met 2,5 procent. Dat zou onder meer komen doordat er minder vraag is naar traditionele telefoniediensten. De winst op het vaste net steeg met 1,9 procent.
Nieuwe alles-in-1 pakketten
Volgens KPN is de toename van het aantal klanten te danken aan enkele commerciële initiatieven. Zo werden er deze zomer nieuwe breedbandpakketten geïntroduceerd. Het aantal pakketten is toen drastisch teruggebracht naar vier, waarbij geen onderscheid meer wordt gemaakt tussen glasvezel- of koperverbindingen. Je kunt nu kiezen uit Basis thuis, Alles-in-1 Instap, Standaard of Premium. Verder kwamen er nieuwe vast-mobiele bundels voor KPN en Telfort.
Deze maatregelen, gecombineerd met de upgrade van het vaste kopernetwerk hebben naar eigen zeggen gezorgd voor positieve ontwikkelingen in breedband en interactieve televisie.

Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.
Laatste nieuws
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...
-
Grote internetproviders verhogen de prijzen: hoe kun je alsnog geld besparen?
8 jun Door de inflatie en de energiekosten gaan ook de prijzen van internet en televisie omhoog. Wij legge...
-
Hoge inflatie? Tips waarmee je makkelijk bespaart op internet, tv en bellen
1 feb Met een torenhoge inflatie is het slim je abonnement voor internet, tv en bellen onder de loep te ne...
-
'Internetabonnement kan tientallen euro's goedkoper'
19 sep De prijs van een internetabonnement kan de helft goedkoper. Ziggo en KPN vormen een duopolie wat zor...
-
Bij deze provider kijk je het voordeligst naar ESPN
17 aug ESPN Compleet zit bij Online.nl en Freedom bij het TV pakket inbegrepen. Hoeveel betaal je bij ander...