Gratis, objectief en onafhankelijk internet vergelijken
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!

Terug naar het nieuwsoverzicht

KPN wint marktaandeel in tv-markt

door Anniek Kruijer

interactieve-tv kpn.jpgDe meest succesvolle aanbieder op de Nederlandse tv-markt is KPN. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper. In het tweede kwartaal won de provider opnieuw terrein ten koste van kabelaar Ziggo.

Groei door tv-aansluitingen

KPN's marktaandeel groeide in het tweede kwartaal met 0,3 procent en eindigde juni 2016 met 29,6 procent van alle tv-aansluitingen. Ziggo verloor 0,3 procent en sloot het kwartaal af met een marktaandeel van 51,4 procent. De groei van KPN komt vooral voort uit tv-aansluitingen via IPTV (DSL of glasvezel). Het totale tv-klantenbestand bedraagt nu 2,3 miljoen. Ondanks het klantenverlies blijft Ziggo marktleider met meer dan 4 miljoen tv-klanten.

Online tv kijken populair

Volgens het onderzoek hebben bijna alle Nederlandse huishoudens een tv-aansluiting. Steeds minder huishoudens nemen een extra tv-aansluiting. In plaats daarvan wordt steeds vaker naar online tv en video's gekeken via laptops, tablets en andere apparaten.

Daling totale tv-markt

KPN en Ziggo zullen in de toekomst een steeds kleinere vijver hebben om in te vissen, aldus het rapport. Tot en met 2020 verwacht Telecompaper dat de televisiemarkt met gemiddeld 0,6 procent per jaar zal dalen.

Anniek Kruijer

Content marketeer
Anniek Kruijer
Ik ben Anniek, tot januari 2019 medewerker van de Bencom Group. Met de artikelen op Bellen.com wil ik jullie onafhankelijk informeren over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van mobiele telefonie.
Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Navigatie