Vergelijk gratis, objectief en onafhankelijk alle internetproviders
Ben Woldring
Vragen? De helpdesk is momenteel gesloten.
Wij zitten straks vanaf 9.00 uur weer voor u klaar!
Vergelijk en kies de beste deal
Alles-in-1 vergelijken

Online.nl buiten de lijntjes?!

door Els Werkman Leestijd: 2 minuten

De Consumentenbond heeft de toezichthouder gevraagd om op te treden tegen Online.nl. Al sinds eind 2014 komen er talloze klachten binnen over de telecomprovider. Gemiddeld worden er zo'n 175 klachten per maand ingediend op het online klachtenplatform van de bondNadat meerdere malen aan de bel getrokken is, zonder gewenst resultaat, wordt nu de noodklok geluid bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM).

Actie, geen reactie

Klachten_Online_Maart_2016.jpg

De Consumentenbond heeft eerder al op ludieke wijze aandacht gevaagd voor de klachtenproblematiek. In de zomer van 2015 werd een groot spandoek opgehangen voor een Haagse vestiging van Online.nl. Helaas heeft dit niet geholpen. Uit de cijfers van Klachtenkompas.nl, blijkt dat Online.nl over 2015 de koploper was als het gaat over problemen met het (niet) leveren van televisie- of internetdiensten. Omdat geen verbetering op lijkt te treden, wordt nu de toezichthouder ingeschakeld.  Klachtenkompas.nl is het online klachtenplatform van de Consumentenbond waar consumenten hun klachten kunnen melden, en waar aanbieders kunnen proberen de problemen te verhelpen.

Maatregelen

In Telecompaper komt Online.nl aan het woord, bij monde van Andrei Noppe: ‘Wij realiseren ons dat onze dienstverlening niet overal vlekkeloos verloopt. Momenteel krijgen wij ongeveer 175 klachten per maand. Dat is een te hoog aantal en wij nemen maatregelen om klachten te voorkomen’. Telecompaper meldt ook dat Noppe verrast is over de stap van de Consumentenbond en dat hij in het midden laat welke maatregelen dat zijn.

Geactualiseerd: vrijdag 24 juli 2020

Els Werkman
Els Werkman Sitemanager Telecom

Els is als sitemanager telecom verantwoordelijk voor alle informatie op de telecomvergelijkers. Els is telecomspecialist. Weet alles over de telecomproducten en diensten die op Bellen.com en Internetten.nl vergeleken worden. Voordat Els bij de Bencom Group in dienst kwam heeft ze van 1996 tot 2006 bij een grote mobiele provider gewerkt. En een jaar bij een kleine zakelijke telecom aanbieder. Hierdoor is Els inmiddels 25 jaar werkzaam op de telecommarkt. En kan daardoor met recht een expert genoemd worden.

Els is Wft-gediplomeerd Adviseur Zorg. Vandaar dat je haar ook op Poliswijzer tegenkomt.

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Vergelijk en kies de beste deal

Op Internetten.nl vergelijken we gratis alle internet pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.

Navigatie