Vergelijk gratis, objectief en onafhankelijk alle internetproviders
Ben Woldring
Vragen? De helpdesk is momenteel gesloten.
Wij zitten morgen vanaf 9.00 uur weer voor u klaar!
Vergelijk en kies de beste deal
Alles-in-1 vergelijken

Pop-up advertentie steeds minder populair

Leestijd: 1 minuut

Uit een recente meting van Nielsen/Netratings blijkt dat nog geen 10 procent van de online adverteerders gebruik maakt van pop-up advertenties. Dat is net twee procent van de online advertentiemarkt.
Sinds de introductie begin 2001 kregen pop-up ads al vrij snel een negatief imago omdat ze ergernis opwekten bij internetsurfers.

Adverteerders die nog wel met pop-ups werken gebruiken het voornamelijk als direct marketing tool, om traffic naar de site te genereren. Als branding tool wordt de pop-up nauwelijks ingezet. Een aantal adverteerders, waaronder X10, Orbitz en Dell Computer, meent toch nog steeds dat de voordelen van pop-up advertenties de eventuele schade aan het merk overtreffen.

Charles Buchwalter van Nielsen/Netratings voorziet wel dat er in de nabije toekomst nieuwe ontwerpen zullen komen, die minder opdringerig zijn. Bovendien zullen ze beter tegemoet komen aan de wensen en verwachtingen van de consument,zo staat te lezen op Marketing Online.

Geactualiseerd: vrijdag 24 juli 2020
Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Vergelijk en kies de beste deal

Op Internetten.nl vergelijken we gratis alle internet pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.

Navigatie