Pop-up advertentie steeds minder populair
Leestijd: 1 minuut
Uit een recente meting van Nielsen/Netratings blijkt dat nog geen 10 procent van de online adverteerders gebruik maakt van pop-up advertenties. Dat is net twee procent van de online advertentiemarkt.
Sinds de introductie begin 2001 kregen pop-up ads al vrij snel een negatief imago omdat ze ergernis opwekten bij internetsurfers.
Adverteerders die nog wel met pop-ups werken gebruiken het voornamelijk als direct marketing tool, om traffic naar de site te genereren. Als branding tool wordt de pop-up nauwelijks ingezet. Een aantal adverteerders, waaronder X10, Orbitz en Dell Computer, meent toch nog steeds dat de voordelen van pop-up advertenties de eventuele schade aan het merk overtreffen.
Charles Buchwalter van Nielsen/Netratings voorziet wel dat er in de nabije toekomst nieuwe ontwerpen zullen komen, die minder opdringerig zijn. Bovendien zullen ze beter tegemoet komen aan de wensen en verwachtingen van de consument,zo staat te lezen op Marketing Online.
Laatste nieuws
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...
-
Grote internetproviders verhogen de prijzen: hoe kun je alsnog geld besparen?
8 jun Door de inflatie en de energiekosten gaan ook de prijzen van internet en televisie omhoog. Wij legge...
-
Hoge inflatie? Tips waarmee je makkelijk bespaart op internet, tv en bellen
1 feb Met een torenhoge inflatie is het slim je abonnement voor internet, tv en bellen onder de loep te ne...
-
'Internetabonnement kan tientallen euro's goedkoper'
19 sep De prijs van een internetabonnement kan de helft goedkoper. Ziggo en KPN vormen een duopolie wat zor...
-
Bij deze provider kijk je het voordeligst naar ESPN
17 aug ESPN Compleet zit bij Online.nl en Freedom bij het TV pakket inbegrepen. Hoeveel betaal je bij ander...