Gratis, objectief en onafhankelijk internet vergelijken
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!

Terug naar het nieuwsoverzicht

Populariteit Alles-in-1 blijft groeien

door Anniek Kruijer

Televisie, internet en vaste telefonie in één pakket blijft razend populair. Inmiddels zijn er zes miljoen van de bijna zeven miljoen internetaansluitingen in Nederland onderdeel van een totaalpakket. Het aantal bundels waar ook mobiele telefonie aan is toegevoegd, ook wel quad-play bundels (4-in-1) genoemd, verdubbelde het afgelopen jaar. Dat staat in de Telecommonitor van de Autoriteit Consument & Markt (ACM).


Verdubbeling quad-play

Het aantal quad-play bundels is volgens de uitkomst van de ACM verdubbeld. Bij deze abonnementsvorm worden vier diensten samen gebundeld. Naast tv, internet en vaste telefonie wordt mobiele telefonie toegevoegd. Henk Don, bestuurslid ACM: “Consumenten kiezen vaak voor pakketten in plaats van losse contracten. De concurrentie verschuift steeds meer naar deze Alles-in-1 abonnementen.”
In de infographic is weergegeven wat de voor-en nadelen zijn van een Alles-in-1 pakket.



Het aantal 3-in-1 (triple-play) aansluitingen is volgens de toezichthouder toegenomen, terwijl het aantal 2-in-1 (dual-play) pakketten iets is gedaald. Door de opkomst van mobiele abonnementen met onbeperkt bellen wordt vaker de vaste telefoonlijn opgezegd. Een andere reden waarom de ouderwetse analoge telefoon de deur uitgaat, is een abonnement op alles-in-1 waarbij je belt via internet.
 
Sneller internet

Andere trends zijn dat glasvezel sterk blijft groeien en dat een grote groep consumenten behoefte heeft aan snel internet van 100 Mbps of meer. Zij kiezen dan ook vaker voor glasvezel, al is het totale aantal aansluitingen nog relatief laag.

Zakelijke netwerkdiensten

Andere trends zijn dat glasvezel sterk blijft groeien en dat een grote groep consumenten behoefte heeft aan snel internet van 100 Mbps of meer. Zij kiezen dan ook vaker voor glasvezel, al is het totale aantal aansluitingen nog relatief laag.  

Meer lezen?

Anniek Kruijer

Content marketeer
Anniek Kruijer
Ik ben Anniek, tot januari 2019 medewerker van de Bencom Group. Met de artikelen op Bellen.com wil ik jullie onafhankelijk informeren over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van mobiele telefonie.
Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Navigatie