Providers verbeteren overstappen voor alles-in-1
door Jeanet Woldring Leestijd: 2 minuten
De grootste providers hebben overeenstemming bereikt over verbeteringen aan de overstapservice voor consumenten met een alles-in-1 abonnement, met name voor televisie. Dat schrijft Telecompaper. Vanaf 2014 is ook mobiele telefonie onderdeel van de overstapservice zodra dit in de bundel wordt aangeboden en je verzoekt om nummerbehoud.
Makkelijk overstappen
Het overstapproces vergemakkelijkt het wisselen van provider doordat de nieuwe aanbieder je huidige bundel met al bijbehorende diensten voor internet, telefonie en/of televisie bij je oude provider opzegt.
Overstapservice
We schreven eerder al dat de afspraken sinds 2008 voor telefonie en internet bestaan, en dat daar televisie en mobiel aan toegevoegd is. De aanbieders hebben met het ministerie van Economische Zaken afgesproken dat de uitgebreide en verbeterde overstapservice per 1 januari 2014 ingaat.
Stichting FIST en Vereniging COIN hebben de procedures uitgewerkt voor de bedrijven die meedoen: Euronet (Online), KPN, Tele2, Telfort, UPC, Vodafone, XMS, XS4ALL en Ziggo. Volgens Telecompaper lopen er nog gesprekken met CanalDigitaal en enkele kleinere merken.
Wanneer kun je de overstapservice gebruiken?
• Je huidige aanbieder ondersteunt de overstapservice;
• Je neemt bij je huidige provider tenminste internet af;
• Je vraagt een abonnement aan op hetzelfde adres als waar je huidige provider de dienst(en) levert;
• Via de <mijn contract> omgeving van je huidige provider kun je zien welke diensten worden opgezegd indien je gebruik maakt van de overstapservice.
Wanneer kun je het beste zelf opzeggen?
• Je huidige provider biedt de overstapservice niet;
• Je neemt een nieuw abonnement omdat je verhuist;
• Je wilt overstappen naar glasvezel, maar er is nog geen glasvezel aangelegd;
• Je wilt je huidige aansluiting houden en je nieuwe abonnement er extra naast hebben;
• Je wilt slechts een deel van je huidige diensten of pakket bij je huidige provider opzeggen.
Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.
Laatste nieuws
-
Wij vergelijken al 25 jaar
25 okt
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...
-
Grote internetproviders verhogen de prijzen: hoe kun je alsnog geld besparen?
8 jun Door de inflatie en de energiekosten gaan ook de prijzen van internet en televisie omhoog. Wij legge...
-
Hoge inflatie? Tips waarmee je makkelijk bespaart op internet, tv en bellen
1 feb Met een torenhoge inflatie is het slim je abonnement voor internet, tv en bellen onder de loep te ne...
-
'Internetabonnement kan tientallen euro's goedkoper'
19 sep De prijs van een internetabonnement kan de helft goedkoper. Ziggo en KPN vormen een duopolie wat zor...