Ruim 1 miljoen KPN Alles-in-1 klanten
door Jeanet Woldring Leestijd: 2 minuten
KPN heeft in het tweede kwartaal 82 duizend nieuwe interactieve tv-abonnees en 30 duizend nieuwe glasvezelklanten mogen verwelkomen. In totaal heeft de provider nu 1,1 miljoen klanten met een alles-in-1 pakket voor interactieve tv, bellen en internet. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde cijfers van KPN.
Ruim een miljoen Alles-in-1 klanten
Het afgelopen kwartaal is het aantal ‘triple play’ klanten met 54 duizend gegroeid naar 1,131 miljoen. Op dit moment heeft 42 procent van de klanten een 3-in-1 pakket met interactieve tv, bellen en internet. In hetzelfde kwartaal van 2012 was dit slechts 30 procent.
Ook het marktaandeel van breedband en interactieve tv is gegroeid. Zo is het breedband marktaandeel in een jaar tijd van 39% naar 41% gestegen en groeide het marktaandeel van interactieve tv van 19% naar 24%. Dit heeft KPN te danken aan de 82 duizend nieuwe interactieve televisie abonnees. In het tweede kwartaal heeft KPN daarnaast ook nog eens 30 duizend nieuwe glasvezelklanten aangesloten. Het totaal aantal glasvezelklanten bedraagt nu 429 duizend.
Quad Play
KPN Compleet is het quad play aanbod van KPN met daarin bellen, internet, televisie én mobiele telefonie. Dit concept is vrij nieuw en aan het eind van het tweede kwartaal telde KPN zo’n 55 duizendKPN Compleet klanten. Dit pakket biedt extra voordelen voor klanten met een Alles-in-één pakket én een of meerdere mobiele abonnementen.

Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.
Laatste nieuws
-
Wij vergelijken al 25 jaar
25 okt
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...
-
Grote internetproviders verhogen de prijzen: hoe kun je alsnog geld besparen?
8 jun Door de inflatie en de energiekosten gaan ook de prijzen van internet en televisie omhoog. Wij legge...
-
Hoge inflatie? Tips waarmee je makkelijk bespaart op internet, tv en bellen
1 feb Met een torenhoge inflatie is het slim je abonnement voor internet, tv en bellen onder de loep te ne...
-
'Internetabonnement kan tientallen euro's goedkoper'
19 sep De prijs van een internetabonnement kan de helft goedkoper. Ziggo en KPN vormen een duopolie wat zor...