Veel klachten over provider Online.nl
door Jeanet Woldring Leestijd: 2 minuten
Het regent klachten over de provider Online.nl. Honderden consumenten mopperen over te traag internet, geen verbinding, een onjuiste rekening of een slecht bereikbare klantenservice. Dat meldt de Consumentenbond. Al deze klachten zijn binnengekomen in de tweede helft van 2014 op Klachtenkompas.nl.
Onderbezetting klantenservice
Online.nl geeft toe dat er de afgelopen tijd problemen geweest zijn met de levering en de bereikbaarheid van de klantenservice. De provider verklaart dat de introductie van interactieve televisie in mei van dit jaar, voor extra drukte en een onderbezette klantenservice zorgde. "Dit heeft helaas geleid tot langere wachttijden. Afgelopen weken hebben we daarom nieuwe klantenservice-medewerkers aangenomen en getraind", zegt woordvoerder Menno Nagtegaal. Toch ziet de Bond de hoeveelheid klachten niet afnemen. Volgens Babs van der Staak worden mensen van het kastje naar de muur gestuurd.
Ook op Internetten.nl en Totaalwijzer.nl neemt het aantal klachten toe. De grootste klacht is het dure 0900-nummer. Als pluspunt wordt de scherpe prijs/kwaliteit verhouding genoemd. Online.nl staat met Alles-in-1 Start in de TOP 5 goedkoopste Alles-in-1 pakketten.
Onderzoek Telecompaper
Uit onderzoek van Telecompaper blijkt dat Online.nl in november van dit jaar in vergelijking met andere alles-in-1 providers de laagste WoM-score heeft behaald. Deze score geeft aan hoeveel procent van de huidige klanten een provider zou aanbevelen. Op de afbeelding is te zien dat ongeveer 29 procent de provider zou aanbevelen, dit lag een half jaar geleden nog op 37 procent.
Tros Radar
Vorige week besteedde Tros Radar in haar uitzending eveneens aandacht aan de problemen bij Online.nl. Ook hier kwamen klachten binnen. Na de uitzending heeft de aanbieder een speciale pagina geopend waar consumenten een klachtenformulier kunnen invullen en waarop Online.nl haar excuses aanbiedt.

Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.
Laatste nieuws
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...
-
Grote internetproviders verhogen de prijzen: hoe kun je alsnog geld besparen?
8 jun Door de inflatie en de energiekosten gaan ook de prijzen van internet en televisie omhoog. Wij legge...
-
Hoge inflatie? Tips waarmee je makkelijk bespaart op internet, tv en bellen
1 feb Met een torenhoge inflatie is het slim je abonnement voor internet, tv en bellen onder de loep te ne...
-
'Internetabonnement kan tientallen euro's goedkoper'
19 sep De prijs van een internetabonnement kan de helft goedkoper. Ziggo en KPN vormen een duopolie wat zor...
-
Bij deze provider kijk je het voordeligst naar ESPN
17 aug ESPN Compleet zit bij Online.nl en Freedom bij het TV pakket inbegrepen. Hoeveel betaal je bij ander...