Gratis, objectief en onafhankelijk internet vergelijken
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!

Terug naar het nieuwsoverzicht

Zonnet mailbox niet langer gratis

door Els Werkman 8 reacties

Ze zijn er nog, mensen met een gratis @zonnet.nl e-mailadres en bijbehorende mailbox. Lange tijd waren ze ondergebracht bij Tele2. In maart 2020 heeft Tele2 een gedeelte van de Zonnet en Versatel mailboxen overgedragen aan InterNLnet. En die partij gaat ingrijpende wijzigingen uitvoeren. Wat gaat er gebeuren?zonnet-webmail.gif

Mailbox van Zonnet en Versatel niet meer gratis

Heb je een Zonnet of Versatel mailbox? En heb je een mailtje gehad van Tele2? Dan gelden de aanpassingen voor jou. InterNLnet BV is de nieuwe eigenaar van de mailboxen en e-mail adressen. Deze partij biedt meer service, je krijgt bijvoorbeeld anti-spam- en anti-virus software. Voor die service, het waarborgen van de kwaliteit en voor het onderhoud van de servers gaat InterNLnet een kleine jaarlijkse bijdrage in rekening brengen. En dat is even schrikken. Je betaalde immers nooit iets voor het gebruiken van het @zonnet.nl adres en voor de opslag van de mail.

Mag dit zomaar?

Ja, dat mag, maar niet zonder meer. Een bedrijf mag producten en diensten aanpassen. Ook als het in het nadeel van de klant is. Dit moet wel tijdig aangekondigd worden, zodat je de tijd hebt uit te zoeken wat je wil. In dit geval geldt dat je de tijd hebt tot 1 oktober 2020. InterNLnet biedt 3 mogelijkheden om het e-mailadres te behouden, de vierde optie is niets doen. Op www.zonnet.nl/aanbieding kun je de betaalde mogelijkheden bekijken. En jouw keuze maken. Als de betaling ontvangen is, dan hoef je verder niets te doen. Dit zijn de opties:

  1. E-mail behouden - alles blijft bij het oude, kosten € 6 per jaar; daarvoor krijg je wel een veiliger mailbox met gratis spam- en virusfilter.
  2. E-mail & domeinnaam - actietarief eerste jaar € 6, daarna € 12 per jaar
    Je behoudt het e-mailadres en krijgt een eigen domeinnaam. En meer opslagruimte en toegang tot meerdere mailboxen (2GB + 5 mailboxen) plus een onbeperkt aantal e-mailadressen. 
  3. E-mail forwarden - € 9 per jaar
    InternNLnet stuurt alle e-mails die binnenkomen op jouw Zonnet adres door naar een ander e-mailadres.
  4. Je doet niets, het e-mailadres en de mailbox komen te vervallen op 1 oktober 2020. 

Het komt er in het kort op neer dat je gaat betalen voor een dienst die je in sommige gevallen jarenlang gratis hebt kunnen gebruiken. Wil je dat niet? Dan heb je nog even de tijd om wat te ondernemen. Maak je geen keuze? Dan vervalt op 1 oktober 2020 het e-mailadres en de mailbox. Dit is daarna niet meer terug te draaien. En zo komt er een einde aan één van de nog langstlopende gratis e-maildiensten uit de tijd dat je nog moest inbellen. 

Els Werkman

Sitemanager Telecom
Els Werkman
Ik ben Els. Sinds 2008 werk ik voor de Bencom Group. Mijn specialisme is telecommunicatie, vandaar dat je mijn naam ziet terugkomen bij artikelen over telecom gerelateerde zaken.

Reacties (8)

Geplaatst door: J de Vries ()

Ik heb op 25 augustus 2020 mijn e mail overlaten zetten naar betaald ( €6) vanaf 2 september kan ik al geen mail meer ontvangen. Ik kan nog wel mail versturen. Conctact gehad met zonnet via het contactformulier en krijg een mailtje terug dat al mijn e-mails standaard nu doorgestuurd worden naar een info@-adres. Het blijkt dat ik dus een domeinnaam heb ( waar ik helemaal niet om heb gevraagd en ik moet inloggen met info@domeinnaam.nl) MAAR IK WIL HELEMAAL GEEN DOMEINNAAM ik wil gewoon dat ik mijn mail binnen krijg op mijn gewone mail adres wat moet ik doen... Ik heb mijn mail nodig maar ben nu dus al 2 weken mailloos.........................ook al weer contact gehad met TELE2 maar zij vertellen mij dat ze niks meer kunnen doen omdat mijn gegevens al zijn over gegaan naar zonnet.nl

Geplaatst door: Piet van herwijnen ()

Ik probeer al 3 weken in contact te komen met zonnet omdat het niet lukt om mijn mailadres te behouden. het invullen van het desbetreffende formulier wordt onderbroken omdat ik een verkeerd email adres gebruik???????????
dit mailadres heb ik al jaaaaaaren!!!!!!
Hoe kan dit?

Geplaatst door: K. Romkes ()

k heb van alles geprobeerd om er in te komen en een pakket te kiezen maar lukt niet
geeft iedere keer aan dat ik verkeerd e-mail adres gebruik, wat kan ik doen?

groet klaas

Geplaatst door: case ()

Gaat voor zover men communiceert alleen om de gratis mailboxen van zonnet en versatel, dus heb je een zonnet of versatel mailadres bij je Tele internetpakket blijft de daaraan gekoppelde zonnet- of versatelmail juridisch gewoon in stand - want zo is men het immers schriftelijk met je overeengekomen bij aanvang van de levering. De vraag is dan wel in hoeverre Tele2 uberhaupt nog zicht heeft op welke zonnet of versatel mailadressen bij welke betalende zonnet- en versatel-mailadressen van vaste (betalende!) zonnetklanten horen - die in de loop van de jaren zijn "meeverkocht" door zonnet aan achtereenvolgens versatel, naar tele2, naar t-mobile. Tele2 zegt doodleuk overal dat het "niet meer aan hen is", "want ze hebben alles doorverkocht" aan Zonnet. De vraag is dan in hoeverre vaste klanten van Tele2 met een (of meerdere) zonnet of versateladres(sen) niet ook nu al betalen voor hun mailadres - als onderdeel van hun vaste en ooit contractueel overeengekomen (Tele2) levering. Die zijn dan namelijk nog steeds de verantwoording van Tele2, niet van Zonnet of welke derde dan ook. Vind je nergens terug in de FAQs of online info. Ze vragen er ook niet naar. De webmailsite van beiden (zonnet en versatel) staat nu al losgekoppeld van de Tele2 site en het MijnTele2 platform. Wat me nog het meest bevreemdt is dat Tele2 in strijd met de AVG regulering gewoon hun klantenbestand doorverkopen - en ook nog eens zonder de klant zelf daar eerst van te informeren of om toestemming te vragen. Pas als de handel is doorverkocht krijg je van een derde partij een betaalverzoek - voor een compleet andere dienst tegen verslechterde algemene voorwaarden. Als je Tele2 thuis- of mobiel abonnement afloopt wordt je ongevraagd platgebeld door de scriptgehandicapte marketingmillennials - maar als je ze inzake de #zonnetscam op hun klantverantwoording wil aanspreken geven ze niet thuis. Tele2 (of inmiddels T-mobile) heeft echt geen idee hoe ze hun oudste en trouwste klanten moeten benaderen - laat staan behouden. En dat is vooral erg DOM. Voor die paar euro die ze nu binnenharken per klant kunnen ze nu een marketingbudget van een paar ton gaan optuigen om nieuwe klanten te gaan werven. Want die oude trouwe klanten (sommigen al meer dan 20 jaar) weten inmiddels wel waar die T in Tele2 voor staat.

Geplaatst door: Henk ()

Dat dit zomaar kan. Je kon als er een probleem of storing was terecht bij de klantenservice van Tele2, dit kon telefonisch of via het forum. Nu reageert er niemand meer, de nieuwe provider verstopt zich achter een formulier. Er staat geen telefoonnummer op de website en het is onduidelijk wie er achter Zonnet zit. Op hetzelfde adres zitten ook andere bedrijven die hosting aanbieden Zit een van die bedrijven achter Zonnet? Het is onduidelijk. Jammer dat het zo gaat. Je hebt geen andere keus dan om het af te bouwen. Eerder opzeggen kan niet (absurd toch?).

Geplaatst door: Nick ()

Ik heb een mail gekregen van Zonnet dat ik moet gaan betalen voor mijn e-mailadres. Dat is een onaangename verassing, maar het moet dan maar.
Helaas kan ik nergens controleren of het bericht wel echt is. Het oude Zonnet-Tele2 service telefoonnummer is afgesloten, er is geen officiële website met nieuwsberichten er is geen contact te krijgen met een klantenservice.
Is deze mail Phishing? Is het echt?
Daar kan ik geen antwoord op vinden!

Geplaatst door: E. Koops ()

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Heb inmiddels ontdekt dat bijna iedere provider extra geld vraagt voor e-mail. Ik had nog een tele2 adres (gekregen bij de overstap naar een nieuw abonnement) en ben dat nu gaan gebruiken, maar nu ook dat hapert sinds donderdag 27/8. Bedrijven zijn alleen nog maar bezig met het onderling aan en van elkaar te verkopen en kopen. Klanten zijn blijkbaar enkel een beurswaarde factor.

Geplaatst door: Richard de Bie ()

Goedendag
Mijn Mailtjes komen niet meer goed aan bij account van ...@ zonnet.nl en reageren ho maar zijn ook niet telefonisch te bereiken vind het een slechte zaak en heb besloten hier niet mee door te gaan Oplichters en schurken zijn het boeven en rad draaiers kortom heb er geen woorden voor .Bij wie kan ik zijn om ze aansprakelijk te stellen voor het missen van sommige mailtjes ??

Vriendelijke groet
Richard de Bie

Reageren

Google ReCaptcha
Beveiligd met reCAPTCHA Privacy - Voorwaarden

Navigatie