Gratis, objectief en onafhankelijk internet vergelijken
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!

Terug naar het nieuwsoverzicht

KPN komt ook met eigen tv-programma's

door Anniek Kruijer

KPN start deze week met een gratis eigen tv-kanaal "KPN Presenteert" exclusief voor KPN-abonnees. Vorige week maakte concurrent Ziggo al bekend te komen met eigen sportprogramma’s. KPN-klanten met Interactieve TV kunnen vanaf woensdag 11 november naar exclusieve programma's rondom sport en muziek kijken. Een dag eerder dan dat de kabelaar het aanbiedt. 

Exclusieve content

Voor KPN gaat columnist Nico Dijkshoorn aan de slag. Hij zal elke week een actuele voetbalfoto bespreken in het programma Dijkshoorn Kijkt. Daarnaast komen er nog meer sportprogramma's, bevestigt de aanbieder. KPN werkt bij het maken van exclusieve content samen met onder meer Amsterdam Dance Event (ADE), sportblad Helden, voetbalblad Voetbal International en internetzender Vice.

Interactieve TV-klanten

De exclusieve content van KPN kan vanaf 11 november eerst alleen bekeken worden door interactieve TV klanten of als je Play van KPN hebt. Vanaf begin 2016 kunnen alle klanten de programma’s zien én terugkijken. Naast alle extra's zoals de voordelen van KPN Compleet, de KPN Goal alert app en onze winacties - zijn deze programma’s een nieuw cadeautje van KPN aan al haar klanten.

Concurrentiestrijd KPN en Ziggo

KPN en Ziggo zijn terechtgekomen in een harde strijd om het winnen van abonnees. Ziggo is op dit moment de grootste telecomaanbieder in Nederland met 4,2 miljoen abonnees. Het bedrijf is in een harde concurrentieslag gewikkeld met KPN dat zo'n 3,2 miljoen abonnees bedient.  KPN profiteert echter ook van het klantverlies bij Ziggo en zag dit jaar het aantal klanten met Interactieve TV met tienduizenden toenemen.

Daarnaast lijken beide bedrijven steeds vaker elkaar te volgen. Dat bleek eerder al bij de samenstelling van het zenderaanbod bij tv-diensten. Nu volgen beide partijen elkaar ook weer met het aanbieden van exclusieve content

Anniek Kruijer

Content marketeer
Anniek Kruijer
Ik ben Anniek, tot januari 2019 medewerker van de Bencom Group. Met de artikelen op Bellen.com wil ik jullie onafhankelijk informeren over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van mobiele telefonie.
Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Navigatie