Van de makers van Logo Gaslicht
Wellicht ken je ons al van energievergelijkingssite Gaslicht.com?
Op internetten.nl helpen we jou ook te besparen op je internet en tv!
Vergelijk alle internetproviders
Ben Woldring
Wij vergelijken al
25
jaar
Vergelijk en kies de beste deal
Vergelijk en kies de beste deal
Alles-in-1 vergelijken

KPN komt ook met eigen tv-programma's

door Anniek Kruijer Leestijd: 2 minuten

KPN start deze week met een gratis eigen tv-kanaal "KPN Presenteert" exclusief voor KPN-abonnees. Vorige week maakte concurrent Ziggo al bekend te komen met eigen sportprogramma’s. KPN-klanten met Interactieve TV kunnen vanaf woensdag 11 november naar exclusieve programma's rondom sport en muziek kijken. Een dag eerder dan dat de kabelaar het aanbiedt. 

Exclusieve content

Voor KPN gaat columnist Nico Dijkshoorn aan de slag. Hij zal elke week een actuele voetbalfoto bespreken in het programma Dijkshoorn Kijkt. Daarnaast komen er nog meer sportprogramma's, bevestigt de aanbieder. KPN werkt bij het maken van exclusieve content samen met onder meer Amsterdam Dance Event (ADE), sportblad Helden, voetbalblad Voetbal International en internetzender Vice.

Interactieve TV-klanten

De exclusieve content van KPN kan vanaf 11 november eerst alleen bekeken worden door interactieve TV klanten of als je Play van KPN hebt. Vanaf begin 2016 kunnen alle klanten de programma’s zien én terugkijken. Naast alle extra's zoals de voordelen van KPN Compleet, de KPN Goal alert app en onze winacties - zijn deze programma’s een nieuw cadeautje van KPN aan al haar klanten.

Concurrentiestrijd KPN en Ziggo

KPN en Ziggo zijn terechtgekomen in een harde strijd om het winnen van abonnees. Ziggo is op dit moment de grootste telecomaanbieder in Nederland met 4,2 miljoen abonnees. Het bedrijf is in een harde concurrentieslag gewikkeld met KPN dat zo'n 3,2 miljoen abonnees bedient.  KPN profiteert echter ook van het klantverlies bij Ziggo en zag dit jaar het aantal klanten met Interactieve TV met tienduizenden toenemen.

Daarnaast lijken beide bedrijven steeds vaker elkaar te volgen. Dat bleek eerder al bij de samenstelling van het zenderaanbod bij tv-diensten. Nu volgen beide partijen elkaar ook weer met het aanbieden van exclusieve content

Geactualiseerd: maandag 9 november 2015

Anniek Kruijer
Anniek Kruijer Content marketeer

Ik ben Anniek, tot januari 2019 medewerker van de Bencom Group. Met de artikelen op Bellen.com wil ik jullie onafhankelijk informeren over de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van mobiele telefonie.

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Vergelijk en kies de beste deal

Op Internetten.nl vergelijken we gratis alle internet pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.