Vergelijk gratis, objectief en onafhankelijk alle internetproviders
Ben Woldring
Vragen? De helpdesk is momenteel gesloten.
Wij zitten morgen vanaf 9.00 uur weer voor u klaar!
Vergelijk en kies de beste deal
Alles-in-1 vergelijken

Verkoop Wanadoo Hometime abonnementen stopgezet

Leestijd: 3 minuten

Met ingang van vandaag kunnen nieuwe abonnees zich (voorlopig) niet meer aanmelden voor een Hometime-abonnement, waarmee men via de analoge of ISDN lijn kon internetten in de daluren zonder telefoonkosten.

Het Hometime-abonnement is vorig jaar door Wanadoo geïntroduceerd om abonnees in staat te stellen regelmatig gebruik te maken van internet, zonder continu op de kosten te hoeven letten. De dienst was vooral een uitkomst voor fanatieke internetters die in hun plaats geen beschikking hebben over kabel of ADSL.

Sinds de introductie van dit abonnement is Wanadoo echter geconfronteerd met excessief internetgebruik door een kleine groep abonnees. Om het internetgebruik van deze groep te beperken, heeft Wanadoo besloten het aantal uren per maand fors te limiteren. Dat betekent dat bestaande Hometime-abonnees na 31 maart 2002 maximaal 80 uur per maand kunnen internetten binnen het Hometime-tijdvak. Was men gedurende dit tijdvak constant online dan betekende dit ongeveer 450 uur per maand flat-fee.
Wanadoo geeft de voorkeur aan deze maatregelen boven een algemene verhoging van de abonnementskosten. In de praktijk blijkt de meerderheid van de Hometime-abonnees onder deze limiet te zitten, volgens de aanbieder.

In ons forum en gastenboek is al teleurgesteld op het besluit gereageerd door gebruikers.
Het is jammer en vervelend voor de internetters zonder breedband dat er zo snel een eind gekomen is aan dit abonnement.

Vergelijkt men echter op Telefoonkosten internet dan kan men uitrekenen dat 80 uur Hometime toch nog gemakkelijk uitkan t.o.v. bijvoorbeeld 80 uur KPN BelBasis.
De huidige "normale" gebruikers (lees: zij, die ongeveer 2,5 uur per dag online zijn) hoeven om de prijs dus niet te wisselen van aanbieder of abonnement.
De heavy users die niet genoeg hebben aan die 80 uur, internetten daarna tegen lokale telefoonkosten bij Wanadoo welke ook door hun gefactureerd zullen worden.

Alle informatie over de wijziging van Hometime is te vinden op een speciale website: www.wanadoo.nl/abonneren/hometime/wijzigingen.html. Op deze speciale pagina staan ook de nieuwe Aanvullende Voorwaarden voor Hometime die na 31 maart 2002 van kracht zullen zijn. Op 27 februari 2002 ontvingen alle (aangesloten) Hometime-abonnees een e-mail met deze informatie. Daarna ontvangen ze een persoonlijke brief over de wijziging van hun Hometime-abonnement, met daarin ook gegevens over het aantal uren dat zij in januari via hun Hometime-abonnement hebben verbruikt.

De andere flat-fee pakketten kunt u vergelijken op deze site door op "Zoek - Access provider" te klikken in het linker menu. Vervolgens vinkt u de opties "analoog" en "ISDN" bij stap 1 aan. Bij stap 2 vinkt u de optie "Alleen pakketten weergeven waarbij de telefoonkosten zijn inbegrepen" aan. Waarna u dan alle 5 de stappen doorlopen hebt, ziet u een overzicht van de overgebleven flat-fee producten.

Geactualiseerd: maandag 10 augustus 2020
Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Laatste nieuws

Vergelijk en kies de beste deal

Op Internetten.nl vergelijken we gratis alle internet pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.

Navigatie