Gratis, objectief en onafhankelijk internet vergelijken
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!

Terug naar het nieuwsoverzicht

Ziggo verhoogt prijzen van UPC-abonnementen

door Jeanet Woldring 3 reacties

Op 1 juli verhoogt Ziggo de tarieven van de voormalige UPC-abonnementen. Het gaat om een verhoging van één of twee euro. Ook stijgt het tarief voor vaste telefonie. Voor sommige klanten gaat het om een tweede prijsverhoging dit jaar. Klanten worden hierover tussen 12 en 28 mei per e-mail of brief over geïnformeerd.

Tweede prijsverhoging

Op 1 april stegen er ook al diverse prijzen. De prijswijziging had voornamelijk te maken met het gelijktrekken van de voormalige UPC- en Ziggo-diensten. De kabelaar voegde extra zenders toe, waarvan sommige duurder werden en andere voordeliger. De oude Alles-in-1 Basis, Power en Extra Power pakketten krijgen te maken met de verhoging. De huidige Start-, Complete- en Max-pakketten worden niet in prijs verhoogd. Het kan voorkomen dat voor sommige Ziggo-klanten de totale prijs op de factuur twee keer wijzigt. Bekijk het overzicht van de prijswijzigingen.

Campagne voor nieuwe klanten

Tegenover het slechte nieuws voor bestaande klanten, is er goed nieuws voor nieuwe klanten. Per 13 mei is Ziggo een campagne gestart waarbij je de eerste drie maanden 39,95 euro per maand betaalt voor een Alles-in-1 pakket. De actie moet mensen ervan overtuigen dat je bij Ziggo de beste deal kunt krijgen met de beste prijs/kwaliteitsverhouding.

Vast bellen duurder

Naast de prijzen van pakketten stijgt ook het tarief voor vast bellen van 9 cent per minuut naar 10 cent per minuut. De tarieven voor bellen naar het buitenland veranderen ook in sommige gevallen.

Reden prijsverhoging

De provider laat weten continu te investeren in de verbetering van zijn diensten. “De kosten voor het uitvoeren van deze verbeteringen stijgen voor Ziggo. Een deel van deze hogere kosten berekenen wij door aan onze abonnees", verklaart het bedrijf. Klanten worden tussen 12 en 28 mei geïnformeerd per e-mail of brief. Wel geeft Ziggo klanten de mogelijkheid om tot 1 juli 2015 kosteloos het abonnement op te zeggen.

 

Jeanet Woldring

Algemeen directeur
Jeanet Woldring
Ik ben Jeanet, vanaf 2000 werkzaam als directeur voor Bencom, het bedrijf achter Gaslicht.com en Energiewereld.nl. In het Noord-Groningse Usquert is het allemaal begonnen met Bellen.com. Mijn passie is een bijdrage te leveren aan de beste vergelijkingssites op het gebied van telecom, internet, energie, hotelbranche en verzekeringen. Onafhankelijkheid, betrouwbaarheid en transparantie is mijn credo.

Reacties (3)

Geplaatst door: Jan ()

Inderdaad véél meer uitval van Internet na de fusie !

Geplaatst door: peter ()

ook opgezegd! ik ga toch niet 2 euro meer betalen als er aan een basis-abonnement niks verandert? investeringen halen ze maar op bij nieuwe klanten/produkten, niet bij mij

Geplaatst door: Carla ()

En ja hoor, ook ik heb de prijsverhoging thuis gekregen...
Na de fusie met UPC is er bijna elke dag storing.. Toch maar mijn abonnement opzeggen ??

Dit nieuwsbericht is ouder dan een jaar. Je kunt daarom niet meer reageren.

Navigatie