Ziggo verhoogt prijzen van UPC-abonnementen
door Jeanet Woldring Leestijd: 2 minuten
Op 1 juli verhoogt Ziggo de tarieven van de voormalige UPC-abonnementen. Het gaat om een verhoging van één of twee euro. Ook stijgt het tarief voor vaste telefonie. Voor sommige klanten gaat het om een tweede prijsverhoging dit jaar. Klanten worden hierover tussen 12 en 28 mei per e-mail of brief over geïnformeerd.
Tweede prijsverhoging
Op 1 april stegen er ook al diverse prijzen. De prijswijziging had voornamelijk te maken met het gelijktrekken van de voormalige UPC- en Ziggo-diensten. De kabelaar voegde extra zenders toe, waarvan sommige duurder werden en andere voordeliger. De oude Alles-in-1 Basis, Power en Extra Power pakketten krijgen te maken met de verhoging. De huidige Start-, Complete- en Max-pakketten worden niet in prijs verhoogd. Het kan voorkomen dat voor sommige Ziggo-klanten de totale prijs op de factuur twee keer wijzigt. Bekijk het overzicht van de prijswijzigingen.
Campagne voor nieuwe klanten
Tegenover het slechte nieuws voor bestaande klanten, is er goed nieuws voor nieuwe klanten. Per 13 mei is Ziggo een campagne gestart waarbij je de eerste drie maanden 39,95 euro per maand betaalt voor een Alles-in-1 pakket. De actie moet mensen ervan overtuigen dat je bij Ziggo de beste deal kunt krijgen met de beste prijs/kwaliteitsverhouding.
Vast bellen duurder
Naast de prijzen van pakketten stijgt ook het tarief voor vast bellen van 9 cent per minuut naar 10 cent per minuut. De tarieven voor bellen naar het buitenland veranderen ook in sommige gevallen.
Reden prijsverhoging
De provider laat weten continu te investeren in de verbetering van zijn diensten. “De kosten voor het uitvoeren van deze verbeteringen stijgen voor Ziggo. Een deel van deze hogere kosten berekenen wij door aan onze abonnees", verklaart het bedrijf. Klanten worden tussen 12 en 28 mei geïnformeerd per e-mail of brief. Wel geeft Ziggo klanten de mogelijkheid om tot 1 juli 2015 kosteloos het abonnement op te zeggen.

Jeanet Woldring is ruim 20 jaar als directeur verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken. Ze is eindredacteur van de content, nieuws- en persberichten op de Bencom websites. Jeanet is gespecialiseerd in het onafhankelijk vergelijken van telecom, energie en verzekeringen voor zowel de zakelijke als consumentenmarkt. Door jarenlange ervaring heeft ze een brede kennis van de ontwikkeling van deze geliberaliseerde markten en schrijft er ook regelmatig over.
Laatste nieuws
-
T-Mobile heet vanaf nu Odido
5 sep T-Mobile Nederland gaat vanaf 5 september 2023 verder als Odido. Dit geldt voor de merken T-Mobile e...
-
Grote internetproviders verhogen de prijzen: hoe kun je alsnog geld besparen?
8 jun Door de inflatie en de energiekosten gaan ook de prijzen van internet en televisie omhoog. Wij legge...
-
Hoge inflatie? Tips waarmee je makkelijk bespaart op internet, tv en bellen
1 feb Met een torenhoge inflatie is het slim je abonnement voor internet, tv en bellen onder de loep te ne...
-
'Internetabonnement kan tientallen euro's goedkoper'
19 sep De prijs van een internetabonnement kan de helft goedkoper. Ziggo en KPN vormen een duopolie wat zor...
-
Bij deze provider kijk je het voordeligst naar ESPN
17 aug ESPN Compleet zit bij Online.nl en Freedom bij het TV pakket inbegrepen. Hoeveel betaal je bij ander...