Caiway reviews en ervaringen
Om je te helpen bij je keuze voor een internet aanbieder die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Caiway geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Caiway. Is Caiway je huidige intermet aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.
Archief 2018
Onderstaande ervaringen zijn afkomstig uit ons archief. In de tussentijd kan de dienstverlening van Caiway zijn veranderd. Lees hier de nieuwste reviews.
Klantervaringen over Caiway
- . Zorg voor betere verbinding
- . Zorg voor geen storingen in de netwerk.
- . Zorg ervoor dat de wifi niet wegvalt
- . Zorg ervoor dat de download snelheid niet langzaam is maar snel.
- Alles werkt zoals het moet en eigenlijk nooit storing of uitval.
- App is wat verouderd.
- Communicatie hierover is marginaal.
- betere informatie geven en zorg dat het netwerk op orde komt en minder storing geeft
- Hoge internet snelheid, welke ook écht gehaald wordt (mits goede router).
- Snelle en nette klantenservice.
- Ruime keus in pakketten voor TV.
- Duidelijke online omgeving waarin je eenvoudig dingen kan aanpassen.
- Doe eens leuke aanbiedingen voor bestaande klanten en niet alleen voor het werven van nieuwe klanten.
- Dit geldt overigens voor álle providers in NL.
- Bestaat niet bij dit bedrijf.
- Alles
- Geen enkel
- Luister naar je -potentiële- klant
Ik heb voor jaren heen ziggo als alles in een wifi pakket gehad, sinds een paar jaar geleden moesten wij in Oldenzaal overstappen (de meeste) naar Caiway. Onze ervaringen ermee zijn slechte verbindingen met de wifi, regelmatig wegvallen en slechte verbinding als ik boven op de zolder zit (derde verdieping).
Het is vervelend als je er een fors bedrag voor bepaald maar slechte verbinding hebt. Doe hier wat mee als team...
Reacties
Elke week valt mijn internet weg is toch niet normaal?????
Vreselijk. Absoluut nooit doen. Vreselijke klantenservice. Vragen 5 keer naar het probleem en nemen niet de goede verantwoordelijkheid om te helpen. We hebben hulp gezocht bij colega's en zij kwamen erachter dat we ongeveer 3 keer te veel betalen voor wat we eigenlijk zouden moet krijgen voor deze prijs. We gaan zo snel mogelijk overstappen. Absoluut geen aanrader!
Supersnel en stabiel internet via glasvezelaansluiting (300 Mbit)
Wel zelf een goede wifi router aangeschaft (Netgear), Bekabeld maximale snelheden, wifi afhankelijk van mogelijkheden van het apparaat tot ruim 150Mbit.
Tv via COAX en Humax 5200C (beeld) en Sony thuisbioscoop BDV N5200W voor geluid via HDMI op Tv Toshiba 42SL738G. Verder alle smart functies (Netflix, YouTube, Pathe Thuis) via zowel thuisbioscoop als via Google Chromecast.
TV kijken onderweg op iPad en iPhone via TV App (die wel wat verouderd overkomt, maar goed werkt)
Voor wifi op zolder een extra router neergezet(bekabeld)
Sinds ios12 kan ik niet langer multiscreen tv kijken op mijn ipad en ook niet op de iphone.
Caiway kan niet aangeven wanneer dit probleem verholpen wordt.
Graag een inhoudelijke reactie!
wat een drama, ik heb voor caiway gekozen, ipv KPN , maar slechte keuze geweest. slechte beelden dmv kabel aansluiting en internet veel te traag, ik probeer al 2 maanden een oplossing te vinden, maar nog niks concreets.!!
slechte communicatie
mijn moeder heeft caiway en woont in een wat lager gelegen gebied veel blokjes storing met tv in het verleden dit is gelukkig weg ,veel uitval internet en vaste telefoon soms hele dag niets. ik heb nu een nieuw modem ontvangen van caiway en na slecht geinformeert te zijn eindelijk de boel aan de gang gekregen ,ook hebben we eens een monteur gehad en die wou ons glasvezel aansmeren terwijl het internet gemaakt moest worden. al met al caiway er valt nog zat te verbeteren tele 2 heb ik veel stabielere ervaring mee.
Al meer dan anderhalf jaar geniet ik van alles in 1 glasvezel van Caiway. Zowel thuis als aan de zaak hebben wij een glasvezel verbinding van 300mbits en deze snelheid halen we altijd.
Tv kijken doen we gewoon via de kabel, dus geen interactieve tv ontvanger. Aan de zaak hebben we wel een interactieve ontvanger. Zowel via de kabel als via de ontvanger hebben we altijd haar scherp beeld en nagenoeg nooit een storing of blokje in het beeld.
Wel is het belangrijk om goede (het liefst Hirschmann) kabels (en eventuele splitters) te gebruiken, Signaal via de kabel is nou eenmaal gevoelig voor storingen van buitenaf.
Zowel thuis als aan de zaak gebruiken wij niet de standaard router welke Caiway als extra optie aanbiedt. Simpelweg omdat, als je even google't naar type en ervaringen van die router je direct ziet dat deze niet geschikt is voor de hoge snelheid die Caiway aanbiedt. Dus bespaar jezelf de moeite en die 50 euro en investeer in een goede router. (Dit is sowieso erg belangrijk. Routers van 0 tot 100 euro zijn doorgaans niet voldoende om goede snelheid en dekking te garanderen. Even investeren, maar dan ook nooit gezeik met geen wifi of slechte wifi).
Ter info: Thuis in gebruik de TP link Archer C9, Zakelijk een Amplifi HD (met 3 acces points, gezien de grote oppervlakte).
Over de klantenservice kan ik maar 1 ding zeggen, Gewoon prima. Ik heb er 1 keer naar moeten bellen bij het installeren van mijn glasvezel modem thuis. Hij wilde niet activeren en er bleef een lampje knipperen, die na een aantal minuten niet meer zou mogen knipperen.
Afijn even bellen, na een paar minuten een aardige mevrouw aan de telefoon, probleem uitgelegd en verteld welke stappen ik zelf al had ondernomen. Zij erkende dat het modem niet wilde activeren, op afstand heeft zij een soort ''push-bericht'' richting het modem gestuurd en voila een kwartier later surfde ik met 300mbits over het internet. Goed opgelost dus.
In die anderhalf jaar dat ik nu bij Caiway zit heb ik 1 maal een storing van een paar uur gehad. Dit zat in het internet. Gelukkig was dit een storing die niet alleen bij mij thuis was maar over een heel gebied. Alles bij elkaar duurde het 2.5 uur en daarna werkte alles weer perfect.
Ik ga dat niet als negatief punt aankaarten. Iedere provider kampt wel eens met een storing, Natuurlijk dat is vervelend maar je weet dat het kan gebeuren en dat er echt wel van alles aan gedaan wordt om z.s.m. iedereen weer online te krijgen.
Wij hebben eenmalig een prijsverhoging van €2.50 gehad. Dit werd netjes 3 maanden van te voren via de post en de e-mail aan mij doorgegeven. Rekeningen incasseren gaat altijd prima en geen vreemde bedragen. Facturen zijn netjes digitaal in te kijken via het ''mijn caiway'' platform waar je tevens heel eenvoudig aanpassingen in je abbonnement kan doen.
Kortom, Caiway krijgt van mij een dikke pluim.
Zeer slecht bedrijf waarbij ze het woord service niet snappen. Om je klant te krijgen beloven ze vele mogelijkheden die nadat het contract in is gegaan onjuist zijn. Ofwel ze leveren niet de diensten die ze je hebben toegezegd. Dit is overigens voor Caiway geen reden om het contract te ontbinden. Beloftes dat je binnen een bepaalde tijd wordt teruggebeld komen ze ook niet na en bel je te vaak dan krijg je te horen dat de afdeling je niet wilt spreken en verbreken ze onbeschoft de verbinding.
Ook met de nieuwe AVG privacywet nemen ze het niet zo nauw. Nadat ik mij had geïdentificeerd als persoon A en aangaf dat ik een product had gekregen van een vriend van me, gaven ze mij plotseling al zijn adres gegevens, klantnummer en hebben zij zelfs zijn pincode van de tvtuner gereset zonder dat de eigenaar hiervan toestemming had gegeven en hiervan op de hoogte was. Voor hetzelfde geldt doet een wild vreemde dit en kan dmv al deze gegevens producten bestellen en opzeggen. Ongehoord maar voor Caiway schijnbaar heel normaal aan hun reactie te merken. Ben er helemaal klaar mee, slecht en onbetrouwbaar bedrijf. Nooit klant worden hier, tenzij je wilt worden opgelicht.
We wonen in een wijk binnen de bebouwde kom waar nog geen glasvezelkabel ligt. De glasvezel 'aanlegger' is bereid een aanlegproject te starten als er meer dan 30% van de bewoners wil meedoen. Nu wil ik best het initiatief nemen, maar dan heb ik wel informatie nodig van de toekomstige 'provider' welke pakketten beschikbaar komen tegen -ongeveer- welke kosten. En wat schets mijn verbazing: Caiway wil deze informatie NIET geven!! Het argument: "Op uw adres is geen glasvezel kabel, dus we kunnen u niet helpen". Hier dus kip-en-ei: er is informatie van Caiway nodig om glasvezelkabel te kunnen laten aanleggen, maar die komt er niet omdat er geen glasvezelkabel ligt. Ik ben dus zéér teleurgesteld in Caiway, vind ik hun opstelling onbegrijpelijk en ben behoorlijk boos.