KPN reviews en ervaringen
Om je te helpen bij je keuze voor een internet aanbieder die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over KPN geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over KPN. Is KPN je huidige intermet aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.
Klantervaringen over KPN
- Makkelijk aan te sluiten, snel weer online
- In de box 12 (router van kpn) die ik ontving is het niet mogelijk je eigen lan range te kiezen in de dhcp scope, dit is vervelend omdat we de range die kpn hanteert ook op mijn werk gebruiken, en tijdens het thuiswerken met een vpn vebrinding is dit lastig, waarom de range niet aan te passen is, is onduidelijk. KPN gebeld en zij konden daar ook niks aan veranderen. Dit maakt dat ik bij een volgende overstap een andere provider overweeg die deze mogelijkheid wel biedt.
- KPN doet het minimale wat er van ze verwacht wordt. Je krijgt waar je voor betaalt.
- Klantvriendelijkheid, denken in oplossingen.
- Geen
- Geen reclame meer opsturen in de vorm van brieven en vriendelijk personeel zou fijn zijn.
- Snelheid is stabiel en maximaal. Gelijk alle voordelen in combinatie met KPN Mobiel.
- Als er dan iets te zeuren is: de adapter van het modem is fors en houdt twee aansluitingen bezet in m’n verlengsnoer.
- Snelle reacties van KPN bij storingen.
- als het eenmaal werkt, dan werkt het.
- - Eerlijke, nette informatievoorziening
- - klantenservice kwaliteit van kennis en kunde
- - interne automatisering (niemand kan daar wat vinden, en ook de KPN winkel kan dingen niet).
- - maak het hele service-gedeelte van de website schoon van reclame. Ik kom om een oplossing, niet om wat te kopen.
- - maak ook opzeggen etc beschikbaar vanuit mijnKPN.
- Geen
- Klantvriendelijk worden en beter horen en kijken
Ik ben diep teleurgesteld in KPN. De klantenservice is extreem onbetrouwbaar en onprofessioneel. Ze geven geen gehoor aan klantverzoeken en blijven loze beloftes doen.
Ik heb bijna een maand geleden het volledige bedrag voor een mobiele telefoon betaald, maar de bestelling is nog steeds niet bevestigd. Ondanks meerdere telefoontjes en e-mails (met de belofte dat het binnen 5 werkdagen geregeld zou zijn), is er niets opgelost. Iedere keer word ik aan het lijntje gehouden.
Daarnaast is de internetkwaliteit – zowel mobiel als thuis – erg slecht en instabiel. Voor mij heeft KPN alleen maar stress en problemen opgeleverd.
Ik raad deze provider ten zeerste af. Ze nemen geen verantwoordelijkheid en leveren geen betrouwbare service.
Overstap ging soepel
Ik heb een online opzegformulier ingevuld op 1 mei 2025. In het formulier kon je de gewenste opzegdatum aangeven, i.v.m. verhuizing stap ik over naar een andere provider (godzijdank), gewenste opzegdatum ingevuld op 30 juni 2025. Netjes een bevestiging gekregen waar KPN zelf zegt:
''Als we u binnen de opzegtermijn van 1 maand niet hebben gesproken, zeggen we uw abonnement alsnog op. Dit doen we op de door u gewenste opzegdatum. U ontvangt daarna een definitieve bevestiging van uw opzegging per e-mail of per post.''
KPN heeft mij geprobeerd te bellen, echter tijdens werktijd en ik heb niet teruggebeld.
Op 2 juni een mail gekregen dat mijn opzegging gereed was en dat mijn diensten afgesloten zijn.
Vanochtend de klantenservice gebeld, allereerst werd aangegeven dat je bij KPN niet middels een online formulier kunt opzeggen (dat lijkt mij sterk, want het is mij dan toch gelukt). Daarna geeft de klantenservice aan dat de mail die ik heb gekregen op 1 mei (waarin de datum 30 juni bevestigd wordt) niet bij hun in het systeem staat dus bestaat deze niet.
Kortom, KPN geeft zelf aan dat je opzegging per de door JOU gestelde datum verwerkt zal worden, houdt zich daar vervolgens niet aan en laat de klant met de problemen zitten. De desbetreffende mail is overigens verzonden van een officieel KPN-mailadres, ik heb de klantenservice aangeboden om deze naar ze door te sturen, maar dat mocht volgens de medewerker niet wegens AVG-wetgeving (beetje onzin lijkt me).
Tot op heden prima tevreden geweest, in anderhalf jaar de klantenservice niet nodig gehad. Maar dit zorgt er voor dat ik nooit meer klant ga worden bij KPN.
Kpn stuurt reclame in de vorm van brieven, dus dan krijg je een brief met de letters dit is een brief aan de bewoners van bla bla bla.
Dan open je de brief en dan vind je gewoon een reclame pakket. Nu had ik al een foto gestuurd en een klacht dat ik geen reclame wil hebb ook mijn best gedaan om ooit Nee Nee stickers te plakken enz. Dan krijg ik vervolgens een telefoontje van ze dat ik het maar moet regelen met de mensen die de post doen. Maar hoe kan een post bezorger nou zien dat het reclame is als je dat verstuurd in brief vorm? Verder was het ook maar een eenmalig telefoon bericht dus dat was en daarmee klaar of? Heel vreemd maar ik vind hier dus wel wat van.
Ik was als tevreden klant van Ziggo nogal bang dat de stabiliteit bij KPN minder zou zijn, maar dat is absoluut niet het geval. Ik haal maximale snelheden, zelfs over wifi. Ik bestelde op vrijdag bij internetten.nl, kreeg zaterdag een mail dat het verstuurd was en ontving op maandagmiddag het modem. Direct aangesloten en het werkte direct. Alles binnen 4 dagen inclusief weekend geregeld. Chapeau!
Onlangs overgestapt van Ziggo naar Kpn, hadden wij het maar nooit gedaan! Eerst moest er een kabel getrokken worden naar de woning, na diverse waarschuwingen: kijk uit daar ligt een stroomkabel, gaan die horken er dwars doorheen, niet hersteld door Kpn! Dan beweren ze dat ook nog eens dat Kpn veel sneller is met glasvezel, nou dat is gelul Ziggo is met coax 10 x sneller. Bezint eer ge begint!!
KPN voldoet aan de verwachtingen.
Het is lastig om KPN te beoordelen.
Als de service werkt, dan kan het jarenlang stabiel zijn, en heb je er geen omkijken naar.
Op het moment dat er iets is, dan ben je aan de beurt. Klantenservice maakt fout na fout, informatievoorziening is een drama, de site is gemaakt door marketing, en staat vol met leuzen hoe makkelijk je alles zelf kunt oplossen. Elke pagina staat voor meer dan de helft vol met nutteloze informatie en reclames. Website is sterk verouderd en je moet veel zoeken. Jammerlijke afgang van een gerespecteerd, klantvriendelijk bedrijf van vroeger.
Kpn tv en internet is gewoon helemaal niks en als je van kpn af wil en je moet alles in leveren dan mag je wel 3 maand voor de tijd beginnen wat kpn blijft dom doen en ze vragen om documenten waar ze geen recht op hebben maar je doet het en je moet daar nog eens voor betalen dan denk het is geregeld maar nee hoor kpn laat je dan gewoon nog 2 maand extra betalen dus wordt je genaait door kpn en ze weten van elkaar niet hoe of wat wat ze kunnen nooit wat terug vinden ik ben 3 maand bezig geweest ca 40 mails en heeeeel wat telefonisch gesprek gehad en ze begrijpen er niks van dus pas op ik zou ander bedrijf kiezen alles is beter dan kpn zelf als niks anders is zou ik nog geen kpn kiezen meer
Ik heb een contract afgesloten op 4 April 2024, met de belofte dat het glasvezel 3 maanden later aangelegd zou worden. Dit is inmiddels eindeloos uitgesteld.
De beoogde opleverdatum is inmiddels Januari 2026. Bijna de einddatum van het contract en geen enkele garantie dat het dan ook echt gebeurt, want er is geen duidelijkheid waarom het telkens uitgesteld wordt. De aannemer is niet bereikbaar, neemt nooit op en belt niet terug.
Als ik de helpdesk bel, wordt verteld dat ze niets met de klacht kunnen en me niet tegemoet kunnen komen, maar een klacht bij kpn netwerk moet indienen. Wanneer ik een klacht indien bij Kpn Netwerk wordt ik weer doorverwezen naar dezelfde aannemer die niet reageert, wat mij nogal kafkaësk overkomt. Ik heb ook geen contract met die aannemer, maar met KPN. Ik wil van mijn contract af, aangezien de beloften die gemaakt zijn voor het tekenen van het contract, niet worden nagekomen. De kpn stelt dat er alleen een contract is voor internet en de belofte van vinnen 3 maanden glasvezel staat niet op papier.
Let op waar je voor tekent bij de KPN.