Gratis, objectief en onafhankelijk internet vergelijken
Ben Woldring
Ook bekend van Gaslicht.com!
Youfone

Review en beoordeling Youfone

Om je te helpen bij je keuze voor een internet aanbieder die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Youfone geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Youfone. Is Youfone je huidige intermet aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Bekijk

Klantervaringen

Plaats een ervaring
  • Beoordeling: 1 /10
    Bilal op 22-2-2021 om 12:42
    Minder dan 1 jaar klant
    Internet abonnement afgesloten. dag 1 werkt niet. Ik kreeg de mededeling dat het enkele minuten nodig heeft. Steeds geen internet. Ik heb de eerste dag 3 x gebeld waarbij werd gezegd dat ze pas over 3 dagen het probleem kunnen oplossen omdat volgens hun probleem bij KPN zit. Na 3 dagen weer geen internet. Vervolgens weer gebeld. Mededeling dat ze op KPN wachten om probleem op te lossen end at dat het enkele werkdagen in beslag kan nemen. Amahoela. Vast internet bij youfone, nooit aan beginnen. Nog nooit zo iets slechts meegemaakt. Bah.
    Pluspunten
    • Mensen aan de lijn zijn grotendeels wel vriendelijk. Heb 5 verschillende medewerkers gesproken. Helaas probleem niet opgelost.
  • Beoordeling: 1 /10
    Ik schrijf eigenlijk nooit een review maar ik heb nog nooit zoiets SLECHTS meegemaakt als Youfone. Als ik min sterren kon geven had ik het gedaan.

    Ik probeer al weken internet te krijgen. Dan is er de verkeerde aansluiting, dan het verkeerde pakket, dan een fout in het systeem. Ik word de heletijd van het kastje naar de muur gestuurd tussen drie partijen (provider, installateur, moeder bedrijf), die allemaal naar elkaar wijzen en die niet met elkaar communiceren. Je moet overal zelf achteraan, vreselijk. Daarbij is de klantenservice slecht te bereiken. Ik heb al minstens 12 keer gebeld met deze partijen waarvan ik 1 keer zelfs 50min in de wacht heb gestaan en twee keer er niet eens doorheen kwam. Ik heb een klacht ingedient bij youfone omdat ik nog nooit zo’n service heb meegemaakt en zelfs daar wordt niks mee gedaan. Nooit een terugkoppeling of iets dergelijks gehoord. Als ze netjes met de situatie waren omgegaan had ik niet zo’n review geschreven maar ik voel me gewoon niet serieus genomen..

    Vandaag heb ik voor de tweede keer het verkeerde pakket binnengekregen omdat er wederom steken worden laten vallen binnen dit bedrijf! En wat nog het mooie is, omdat ik al door de 14 dagen opzegtermijn zit kan ik niet eens meer overstappen. Wat een grap. Op dit moment ben ik dus nog steeds in afwachting op mijn internet. Ik ben benieuwd hoeveel weken dit nog gaat duren. VRESELIJKE PARTIJ! Echt ga er niet mee in zee. Het scheelt je een hoop gezeik
    Pluspunten
    • Geen
    Verbeterpunten
    • Alles
  • Beoordeling: 1 /10
    Lotte Bouma op 29-10-2020 om 18:27
    Klant geweest
    bedrijf houdt zich niet aan wettelijke regels inzake herroepingstermijn
    Bedrijf blijft onwettig dreigen met extra kosten
    Bedrijf komt belofte na review op klacht.nl niet de betalingen stop te zetten
    Bedrijf blijft aanmaningen sturen.
    HEEL ERG NAAR DAT U ZO WILT 'WERKEN'!
    Pluspunten
    • Ik kan geen pluspunt noemen helaas
    Verbeterpunten
    • fatsoenlijke dienstverlening
    • Wees eerlijk
    • houdt u aan regels
    • stop met onwettig dreigen
    • LOS KLACHTEN OP IPV ZE TE VEROORZAKEN
  • Beoordeling: 1 /10
    Niels op 6-10-2020 om 20:05
    Minder dan 1 jaar klant
    Na een TV+internet abonnement van KPN overgestapt op TV+internet abonnement van Youfone. Toen het abonnement gestart was bleek de TV ervaring zoveel steken te laten vallen dat we er na dag 1 gelijk vanaf wilden.
    Annulering van het abonnement aangevraagd, niet meer mogelijk. Alleen mogelijk in de eerste twee weken vóórdat het abonnement daadwerkelijk start.
    Alleen afkoop mogelijk á 532Euro. 150 euro onkosten vergoeding geboden aan Youfone voor de opzegging binnen 1 week, geweigerd.
    We zitten dus voor een jaar vast aan deze rommel
    Pluspunten
    • Internet lijkt stabiel
    Verbeterpunten
    • interactieve TV / klantenservice
    Reacties
    Ik ben net begonnen twee weken geleden,heb er nu al spijt van,,geen ondertiteling,,voor slecht horens is dat niet leuk. Kan mijn IPad ook niet aan krijgen ,heb alles probeerd,,slechte service. op 22-1-2021 om 16:38
    Heb gevraagt als iemand komen wil. Ik betaal daar wel voor maar niemand regeerde.
    Dus nu zit ik er met verdriet aan vast voor een jaar,en heb het not niet eens een mans word een mooilijk jaar.
    Ik ben net begonnen twee weken geleden,heb er nu al spijt van,,geen ondertiteling,,voor slecht horens is dat niet leuk. Kan mijn IPad ook niet aan krijgen ,heb alles probeerd,,slechte service. op 22-1-2021 om 16:38
    Heb gevraagt als iemand komen wil. Ik betaal daar wel voor maar niemand regeerde.
    Dus nu zit ik er met verdriet aan vast voor een jaar,en heb het not niet eens een mans word een mooilijk jaar.
  • Beoordeling: 1 /10
    Patrick op 15-2-2020 om 11:02
    Minder dan 1 jaar klant
    TV van Youfone, NIET DOEN!!
    Zoek op "review youfone tv", naar de vele vergelijkbare verhalen. Als ik dit toch eens had gelezen voor ik het abonnement afsloot.......

    Na klant te zijn geworden en het pakket te hebben ontvangen, bleek dat er helemaal geen signaal op mijn kabel stond, erg slordig, zou verwachten dat ze dit controleren. Nu ben ik dus een paar dagen extra moeten wachten op internet.

    Het internet van Youfone is prima en ik ben iedere keer (VAAK contact gehad) netjes te woord gestaan door de klantenservice. Tot zo ver alle positieve woorden over Youfone TV en Internet.

    Laat ik beginnen met mijn probleem waardoor ik z.s.m. van Youfone TV af wil.
    De decoder loopt om de haverklap vast, 1x per dag moet ik de stekker er uit trekken en terugsteken. Youfone heeft nieuwe decoders gestuurd, kabels laten vervangen, enz enz, gaat waarschijnlijk nog een nieuwe modem sturen, . Het zou aan een slechte verbinding liggen, achter heb ik genoeg testen gedaan, en die verbinding is prima, op meerdere apparaten in huis, zowel bedraad als draadloos. Maar dan nog, daar mag in mijn ogen een decoder niet compleet op vastlopen. (2 decoders in huis, beiden het probleem, zowel draadloos als bedraad)

    Daarnaast nog wat minder fijne dingen:
    - je moet bij het opstarten iedere keer in een menu eerst TV-kijken selecteren (de decoder draait op android en heeft meer opties naast live tv kijken)
    - Om bij de gids te komen moet je naar het hoofdmenu van de decoder om van daaruit met de pijlen naar de gids te gaan en te selecteren
    - in de gids kan je niet zoeken naar een programma voor "uitzending gemist", je moet scrollen door de dagen
    - ben je met scrollen dan uiteindelijk bij het programma van 5 dagen geleden, dan blijkt dat de laatste 5 min van dat programma iedere keer niet mee worden uitgezonden. Om die te kunnen zien moet je dus het programma dat er na komt aanzetten en hopen dat het daar nog bij wordt uitgezonden.
    - De afstandbediening heeft geen knop voor tv aan/uit
    - Ik vergeet vast nog wel dingen die ik ben tegengekomen.
    Pluspunten
    • Vriendelijke klantenservice, maar niet erg effectief in naar een oplossing werken.
    Reacties
    Anna-Marie op 22-1-2021 om 16:40
    Ja,,Patrick,had ik ook moeten doen. Slechtere service is er niet.
    Anna-Marie op 22-1-2021 om 16:40
    Ja,,Patrick,had ik ook moeten doen. Slechtere service is er niet.
  • Beoordeling: 1 /10
    Syl op 3-2-2020 om 20:52
    Minder dan 1 jaar klant
    Pfff.. wat een gedoe! Dinsdag een monteur geweest voor aansluiting glasvezel en nog steeds (maandagavond) geen verbinding en dus geen internet en tv..
    Bij de installatie heeft de monteur zelf gebeld met Youfone en kan met een paar uur opgelost zijn, kan ook 3 dagen duren, maar meestal niet..
    Nou, bij mij wel dus.. sterker nog, nu dag 7.. ben er klaar mee!
    Overigens is hierover vooraf helemaal niets terug te vinden op de site van Youfone, terwijl het volgens de klantenservice wel vaker voorkomt dat bij het eerste gebruik van glasvezel het lichtnet niet werkt. En ook dat dit mogelijk tot 5 werkdagen in beslag kan nemen voordat het gereed is.. nou ook niet dus. Overigens vertelde de jongen van vandaag weer dat het toch echt met 3 dagen opgelost zou moeten zijn..

    En de communicatie is ook al beroerd! In eerste instantie op donderdag zelf maar even gebeld met de servicedesk over de status (3 dagen waren nog niet voorbij, maar al wel 2 dagen zonder internet en tv). Moest ik nog geduld hebben, KPN is aangestuurd en er staat dat het vrijdag opgelost is.. Daarover kon ik niet geïnformeerd worden, het werkt gewoon.
    Niet dus, nog steeds geen internet en tv. Dus einde dag maar weer gebeld. Ben blijkbaar niet de enige met problemen want sta erg lang in de wacht (ruim 40min). Wordt vriendelijk afgescheept dat ik toch meer geduld moet hebben en dat het zaterdag mogelijk opgelost is en anders maandag..
    Nu maandag dus nog steeds niet..
    Contract maar weer opzeggen..
    Pluspunten
    • Geen
    Verbeterpunten
    • Wat niet..
    • De verbinding zelf
    • Communicatie met klant
    • Communicatie met KPN
  • Beoordeling: 3 /10
    Matthijs op 20-1-2020 om 21:03
    Minder dan 1 jaar klant
    - TV-beeld is slecht van kwaliteit: haperingen, verkeerde kleuren (alleen roze/blauw)
    - TV-kastje werkt alleen als je standaard voor het opstarten eerst de stekker er uit haalt.
    - klantenservice is niet te bereiken (standaard minstens 20 min in de wacht)
    - klantenservice is een kei in het verzinnen van oplossingen waar je niets aan hebt. suggesties van hun kant: gebruik een hdmi-kabel (terwijl ik aangegeven heb dat ik dat doe), koop een nieuwe tv, koop het contract af, tv abonnement kunnen we stoppen.
    - internetsnelheid is grotendeels van de tijd nog niet de helft van de abonnement.
    Pluspunten
    • - het gekke is dat de technische dienst precies weet wat er aan de hand is. en dat het niet is op te lossen.
    Verbeterpunten
    • - waar zal ik beginnen? misschien het beste samen te vatten als: denk eens vanuit de klant.
  • Beoordeling: 9 /10
    J.Scheij op 13-1-2020 om 18:48
    Langer dan 1 jaar klant
    Prachtig beeld makkelijke bediening redelijk snel internet. Zenders voor grensgebied zoals duitse zenders in normaal standaard pakket ontbreekt is wel een must.
    Pluspunten
    • Goed beeld goed internet en prima telefoonverbinding prijs rond de €45 is ok.
    Verbeterpunten
    • (Had KPN verbrande kabel in een verdeelkast 300 meter van ons huis , duurde maarliefst 10 dagen tot dat youfone de KPN opdracht gaf voor een reparatie en doormeting lijn. Dit was niet nodig geweest ) compensatie €11 voor ongemak het heeft 3 x 60 minuten telefoonkosten gekost en geen internet kijk plezier dat mag niet weer gebeuren )
    • Toen de opdracht was doorgegeven aan KPN was KPN er de zelfde dag en was het binnen 30 minuten verholpen. Dus storing iets sneller door geven aan KPN. De klant kan KPN geen opdracht geven dat is een fabel. Dat moet de service balie van Youfone nooit meer tegen de klant zeggen.
  • Beoordeling: 1 /10
    Anoniem op 6-1-2020 om 21:21
    Minder dan 1 jaar klant
    Youfone levert geen radio!!!
    Pluspunten
    • TV en internet redelijk, nog geen uitgebreide gebruikerservaringen
    Verbeterpunten
    • Na recente overstap van KPN naar Youfone voor tv en internet, blijkt geen radio te worden geleverd!!!!
    • Dit wordt niet gemeld bij de stappen in het bestelproces, evenmin bij de FAQ's. Alleen als je zoekt op de term radio, krijg je een melding te zien.
    • Omdat steeds wordt gerefereerd aan het KPN-netwerk, en KPN via de interactieve tv ook radio verstrekt, was ik daar zonder meer vanuit gegaan. Tot mijn grote verrassing en nog grotere spijt is er dus geen radio mogelijk. En geen enkele coulance om het contract te ontbinden. Enorm slecht!
  • Beoordeling: 9 /10
    Mr. P op 24-12-2019 om 16:17
    Minder dan 1 jaar klant
    Internet-only glasvezel aangevraagd en dit werkt prima, vooral voor de prijs!
    Ben heel tevreden.
    Pluspunten
    • Lage prijs
    • Het werkt goed
    Verbeterpunten
    • De monteur kon pas na nét iets meer dan een maand komen, zodat in mijn planning i.v.m. opzegtijd oude provider ik een paar dagen zonder Internet zat. Misschien reële wachttijd vermelden op de site? Dit wordt wel door een 3e partij gedaan, dus is misschien lastig te implementeren.

Navigatie