Van de makers van Logo Gaslicht
Wellicht ken je ons al van energievergelijkingssite Gaslicht.com?
Op internetten.nl helpen we jou ook te besparen op je internet en tv!
Vergelijk alle internetproviders
Ben Woldring
Wij vergelijken al
25
jaar
Vergelijk en kies de beste deal
Vergelijk en kies de beste deal
Internet vergelijken
Ziggo

Ziggo reviews en ervaringen

Om je te helpen bij je keuze voor een internet aanbieder die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Ziggo geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Ziggo. Is Ziggo je huidige internet aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

    Beoordeling

    Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Internetten.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

    De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
    8
    Facturering
    8,0
    Prijs/kwaliteit
    8,0
    Overstapproces
    8,0
    Verbinding/stabiliteit
    9,0
    AHJ 25-6-2026 - 07:48

    Internet werkt in de praktijk net zo prima als bij glasvezelproviders (of zelfs als bij ADSL, mits je maar dicht bij een straatkast woont en de volle 200 MBit kunt halen), maar de TV-ervaring is veel beter als bij bijvoorbeeld Delta of de android-kastjes van KPN.

    • Internet werkt prima.
    • Bedieningsgemak TV-kastje veel beter en logischer als bij Delta en de Android-kastjes van KPN.
    • Doorspoelen MET beeld! (In tegenstelling tot op de gok zoals bij Delta en KPN).
    • Als je een programma (bijvoorbeeld het 8-uur journaal) kiest uit de lijst, dan begint het ook precies bij het begin, in plaats van een paar minuten eerder (waardoor je dus niet zoals bij Delta op de gok de reclame door hoeft te spoelen).
    • Als je een programma terugkijkt, en daarna ongemerkt in het volgende programma terecht bent gekomen wordt dat programma halverwege afgebroken. (En vervolgens kun je dat reeds gekeken deel bij de commerciëlen niet meer doorspoelen...). Erg irritant. Dit had KPN vroeger wel goed geregeld.
    • Zodra mijn jaarcontract is afgelopen moet ik meer betalen voor ESPN, terwijl ik daar nooit naar kijk. Dus t.z.t. maar eens kijken hoe we dat op gaan lossen.
    Beoordeling

    Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Internetten.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

    De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
    2
    Klantenservice
    4,0
    Overstapproces
    1,0
    Online dienstverlening
    1,0
    S. 12-6-2026 - 19:14

    Na 9 maanden aanhoudende problemen met Ziggo is voor mij de grens bereikt.
    Wat een normale overstap had moeten zijn, is uitgegroeid tot een langdurig en frustrerend traject vol systeemfouten, storingen, tegenstrijdige informatie en financiële schade. Ondanks vele pogingen is mijn abonnement nog steeds niet correct geregeld.
    Dit dossier loopt inmiddels al sinds augustus. Bij een eerdere aanvraag is er ruim €100 van mijn rekening afgeschreven, terwijl dit bedrag tot op heden niet is terugbetaald. Daar ben ik destijds al uren en uren mee bezig geweest, zonder dat dit netjes is opgelost.
    Daarna is er op 22 mei opnieuw een aanvraag gedaan. Ook daarbij ontstonden opnieuw problemen aan de kant van Ziggo. In het systeem bleken meerdere klantnummers of aanvragen te lopen die niet eens bij mijn adres hoorden, maar kennelijk wel aan mijn situatie werden gekoppeld of deze blokkeerden. Daardoor bleef de aanvraag vastlopen. Alleen al de afgelopen week heb ik hier bijna 7 uur over aan de telefoon gehangen.
    Op zaterdag 6 juni heeft Ziggo uiteindelijk alles eruit gehaald en geannuleerd, omdat het systeem de aanvragen anders bleef verwarren met die andere klantnummers of gegevens die niet van mij waren. Daarna heb ik alles opnieuw moeten aanvragen. Volgens Odido en Breedband was dat vervolgens in orde.
    Ik heb bewust ook een Vodafone-abonnement afgesloten vanwege de beloofde combikorting met Ziggo. Juist die combinatie was voor mij een belangrijke reden om over te stappen. Inmiddels heb ik daar al maanden geen voordeel van, terwijl ik zonder deze overstap net zo goed bij mijn oude provider had kunnen blijven. Dat was goedkoper geweest en had mij veel tijd, stress en kosten bespaard.
    Ik wil nadrukkelijk benoemen dat een aantal medewerkers echt hun best heeft gedaan. Meerdere medewerkers dachten mee, bevestigden dat de situatie vreemd is.en leken zelf ook verbaasd over hoe dit heeft kunnen gebeuren. Mijn kritiek richt zich dan ook niet op deze medewerkers persoonlijk. Zij hebben geprobeerd te helpen, maar ondanks hun inzet is er nog steeds geen is er nog steeds geen oplossing. Dit lijkt vooral een systematisch probleem te zijn binnen de verwerking, communicatie en systemen van Ziggo. Kortom: mijn ervaring met Ziggo is buitengewoon teleurstellend en onacceptabel.

    • Medewerkers die wel de tijd en moeite nemen en bereidheid tonen om de puinhoop van ziggo op te lossen. En daarnaast de lading van irritatie maar moeten incasseren.
    • Communicatie ook als je te maken hebt met verschillende afdelingen. En neem je verantwoordelijkheid als bedrijf...
    10
    Overstapproces
    10,0
    Online dienstverlening
    10,0
    Facturering
    9,0
    Verbinding/stabiliteit
    9,0
    Prijs/kwaliteit
    9,0
    Klantenservice
    10,0
    Derk Brom 11-6-2026 - 11:58
    Overgestapt via Internetten.nl

    De prijs was voor mij doorslaggevend.

    • De klantenservice was prima. Mijn kastje waarop het modem moet worden aangesloten bleek sterk verouderd. Er werd meteen voor een monteur gezorgd, die 2 dagen later kosteloos prima werk verrichte.
    • Het zou klantvriendelijker overkomen, als niet na al 1,5 maand het only-internet-abo verhoogd werd en wel met € 1,30/mnd.
    Beoordeling

    Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Internetten.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

    De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
    2
    Prijs/kwaliteit
    1,0
    Klantenservice
    1,0
    Online dienstverlening
    1,0
    Verbinding/stabiliteit
    5,0
    Henk ter Horst 29-5-2026 - 21:23

    Ik moet 2,50 extra gaan betalen voor sportprogramma's waar ik nooit naar zal kijken.

    • Geen.
    • Sportprogramma's naar keuze met extra betaling, niet standaard en duurder abonnement.
    Beoordeling

    Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Internetten.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

    De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
    4
    Online dienstverlening
    1,0
    Klantenservice
    1,0
    Verbinding/stabiliteit
    6,0
    Prijs/kwaliteit
    1,0
    Facturering
    10,0
    Michiel van Doorn 29-5-2026 - 12:17

    Bij mijn moeder eens gevraagd hoeveel zij betaalt voor Ziggo per maand. Dat is dus 85 euro! Ze is alleen en heeft internet, tv en bellen, maar gebruikt alle drie nauwelijks.

    Via MijnZiggo eens gekeken welke 'goedkopere' opties er waren. Ik kon terug naar 79 euro per maand, dat was de goedkoopste optie.

    Dus maar eens naar Ziggo zelf gebeld, want op de website staat toch echt 58,50 voor het minimale alles-in-1-pakket.

    Blijkt dat mijn moeder zoveel betaalt omdat zij nog een oude klant is van multikabel of quicknet, of hoe dat vroeger ook heette. Ik zei dat ik dat diefstal vond, dat je dertig euro per maand teveel betaalt omdat je al sinds iets van 2005 bij 'Ziggo' zit. De meneer was het niet met me eens. Hij kon me ook geen korting bieden, namelijk de korting die nieuwe klanten wel krijgen. 'Want dat zou fraude zijn'.
    Wel zei hij dat ik de 'gratis' ESPN dan niet zou krijgen, waardoor er 2,50 minder per maand hoefde te worden betaald per 1 juli. Kortom, wil je je 'gratis' ESPN wel, dan betaal je 2,50 meer.

    Wat een in- en in-triest bedrijf is Ziggo toch ook. Nog altijd.

    • Normaal met klanten leren omgaan. Iets van respect voor ze zou mooi zijn.
    Beoordeling

    Om te zorgen voor betrouwbare ervaringen van échte overstappers, controleren we of mensen zijn overgestapt via Internetten.nl. Alleen deze reviews tellen mee voor de leverancierswaardering.

    De ervaring die u nu bekijkt, hebben we niet kunnen verifiëren en telt niet mee voor de leverancierswaardering.
    1
    Online dienstverlening
    1,0
    Overstapproces
    1,0
    Prijs/kwaliteit
    1,0
    Facturering
    1,0
    Verbinding/stabiliteit
    1,0
    Klantenservice
    1,0
    Bruno Frauendorf 24-5-2026 - 21:10

    Worst internet provider. They have zero respect for their customers. There is always an issue and you never get the speed you contract. My internet suddenly stopped on Saturday afternoon, and when you call them they cannot solve because it is weekend or holiday, but their website says support 24/7. No internet since Saturday, they scheduled a technician to come on Friday only. They explanation: “there’s nothing we can do about it, I know it is a shitty answer, but we can only send someone on Friday, you can call my boss or make the noise you want on internet, nothing is gonna change”. So no internet for a week, and this is the answer they give to a 6-year-customer; both my wife and I work from home.

    7
    Facturering
    7,0
    Verbinding/stabiliteit
    7,0
    Prijs/kwaliteit
    7,0
    Overstapproces
    7,0
    Peter 22-5-2026 - 15:08
    Overgestapt via Internetten.nl

    Actiekorting

    • Apparatuur is makkelijk te installeren.
    • Meer keuze aan kwaliteitszenders. zonder al te veel reclame.
    9
    Prijs/kwaliteit
    9,0
    Facturering
    9,0
    Overstapproces
    10,0
    Verbinding/stabiliteit
    7,0
    Cor 22-5-2026 - 11:57
    Overgestapt via Internetten.nl

    Iedere aanbieder heeft mooie acties.
    Ziggo had om het overstapmoment de voor ons meest aantrekkelijke aanbieding.

    8
    Verbinding/stabiliteit
    9,0
    Prijs/kwaliteit
    8,0
    Online dienstverlening
    8,0
    Overstapproces
    9,0
    Klantenservice
    8,0
    Facturering
    8,0
    Dianne Fransen 22-5-2026 - 11:36
    Overgestapt via Internetten.nl

    Als je veel aanvullingen wilt, is Ziggo een prima aanbieder. Niet goedkoop, wel kwaliteit en compleet

    • Compleet
    • Prijs
    9
    Prijs/kwaliteit
    9,0
    Facturering
    9,0
    Verbinding/stabiliteit
    9,0
    Overstapproces
    10,0
    Klantenservice
    9,0
    Frans Weijman 22-5-2026 - 09:49
    Overgestapt via Internetten.nl

    Een jaar geleden overgestapt van Ziggo naar Youfone en nu weer terug bij Ziggo. Als Ziggo meer aandacht besteed aan het behoud van trouwe klanten met echt goede acties was ik nooit weggeweest. Bij Youfone ook dik tevreden geweest maar de klantenservice bij Ziggo is beter bij problemen.

    • Uitstekende kwaliteit van het signaal en zeer goede service bij problemen.
    • Meer doen om de slapers die wakker worden vast te houden...

Vergelijk en kies de beste deal

Op Internetten.nl vergelijken we gratis alle internet pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.