Vergelijk gratis, objectief en onafhankelijk alle internetproviders
Ben Woldring
Vragen? De helpdesk is momenteel gesloten.
Wij zitten morgen vanaf 9.00 uur weer voor u klaar!
Vergelijk en kies de beste deal
Online.nl

Lees reviews en ervaringen over Online.nl

Om je te helpen bij je keuze voor een internet aanbieder die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Online.nl geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Online.nl. Is Online.nl je huidige intermet aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Klantervaringen

Plaats een ervaring
  • Beoordeling: 9 /10
    Dirk op 11-9-2021 om 13:19
    Langer dan 1 jaar klant
    Ik heb sinds een jaar nu tv en internet van Online en tot op heden geen uitval gehad of een vermindering van de snelheid. Dus ook geen contact met de klantenservice.
    Het grote voordeel voor mij is dat ik bij mijn vorige provider elke maand bijna 80€ aftikte en nu €47,50 voor ongeveer hetzelfde. Internet, tv en ESPN compleet. Ik heb een 100mb aansluiting en via Speedtest kom ik op 85,2 Mbps en upload 28,7 Mbps. Bij KPN had ik ook die waarden.
    TV decoder doet het prima. Is verbonden met een Devolo. Ik vind overigens de software voor de tv van online logischer dan die van KPN. De opties voor Netflix etc. ontbreken dan wel, maar die heb ik al op mijn Philips Oled tv.
    De minimalistische boxjes zonder welke informatie dan ook op een schermpje vind ik nog altijd vreemd. Niet eens een kanaal nummer op een schermpje. Alleen een rood of blauw lampje.
    Wat ik ook raar vind is de “aparte” nummering van de kanalen. Op mijn schotel in de caravan, die ook met CanalDigitaal software draait, is België Een op 15, bij online staat dat op 60. Uniforme nummering der kanalen lijkt mij een must.
    Onderweg maak ik gebruik van de app. Die laadt snel en heeft ook veel kanalen.
    Pluspunten
    • Snel internet
    • Geen uitval
    • Uitgebreid tv pakket met uitstekend beeld
    • Gratis ESPN compleet
    • Goed werkende app
    • Handige menu structuur
    Verbeterpunten
    • Nummering CanalDigitaal en Online komen niet overeen
    • Geen kanaal weergave op tv box
  • Frans op 16-8-2021 om 15:50
    Langer dan 1 jaar klant
    Ondeskundige medewerkers bij de helpdesk zit al dagen zonder telefoon
    Het probleem zit altijd bij de klant
    Iedere keer als ik contact opneemt begint het circus van voor of aan kabels vervangen , foto opsturen etc.
    Ga nooit met deze provider in zee
    Pluspunten
    • Laagste prijs maar daar is de service ook naar
  • Beoordeling: 1 /10
    jesse op 9-8-2021 om 14:30
    Klant geweest
    org dat je nooit met dit bedrijf in zee gaat. Ik ben een startende op de woningmarkt en online.nl is mijn eerste internet provider. Na het afsluiten van het pakket heb ik een domme fout gemaakt om alleen voor de Canal digital app te kiezen. Na het zien van deze fout heb ik direct contact met ze opgenomen. Ik stelde voor om extra te betalen zodat ik een tv kastje kon krijgen. Dit was beslist niet mogelijk en ze konden niks voor me doen. Ik gaf ze aan dat ik een potentiële vaste klant van ze kon worden omdat ik hun tarieven wel erg aantrekkelijk vond. Ook hier gaven ze niks om en moest ik een jaar lang als ontevreden klant de blaren uitzitten.

    Een jaar later neem ik contact met ze op om mijn pakket op te zeggen. De vrouw van de klantenservice had hier naar mijn idee niet echt zin in. Er werd 2x opgehangen voordat ik een fatsoenlijk gesprek kon starten. In dit gesprek hoorde ik mevrouw een aantal keer diep zuchten. Er werden nog wat aanbiedingen naar me hoofd toe geworpen nadat ik aangaf dat ik mijn pakket wou opzeggen
    ( nu was het opeens wel mogelijk) Na enige moeite ''denk'' ik dat mijn pakket is opgezegd. En ik zeg hierbij ''denk'' omdat ik nooit enige bevestiging hierover heb ontvangen.

    Online.nl is een verwaarloosde dochteronderneming van KPN. Aan KPN de tip om meer te werken aan de klantenservice en de klantvriendelijkheid. Ook zou het fijn zijn dat jullie wat flexibeler zijn naar beginnende klanten toe.
    Pluspunten
    • Geen
    Verbeterpunten
    • Klantenservice
  • Beoordeling: 10 /10
    Jelle Feenstra op 4-8-2021 om 14:31
    Minder dan 1 jaar klant
    Vorig jaar augustus overgestapt van KPN naar Online. Had verschrikkelijke ervaringen gelezen over online.nl, maar gezien de prijs en het pakket (ESPN 1,2en 3) de stap gewaagd.
    Tot nu toe naar volle tevredenheid. Nog geen dag uitval gehad en de 100 mb die ik bij KPN had heb ik ook bij online.nl
    Tv aanbod is vergelijkbaar en met de app kijk ik naar het voetbal via mijn Androidbox als mijn vrouw iets anders wil zien.
    Pluspunten
    • ESPN gratis erbij
    • Handige app die je ook op de tv kan installeren of op een Androidbox
    • Goede WiFi via het Zyxelmodem
    Verbeterpunten
    • Eurosport mis ik nog
  • Beoordeling: 1 /10
    Remon op 16-7-2021 om 19:15
    Minder dan 1 jaar klant
    De internetsnelheid bij online.nl zou 100 mb down en 30 mb upload zijn. Dat is NOOIT gehaald, het ergste bewijs was toen ik overstapte. Ik deed een speedtest de dag ervoor bij online.nl kwam daaruit 9 mb download en 1 mb upload!!!? De dag erna zat ik bij mijn abonmement Youfone die ook zegt 100 mb/ 30 mb en dat wordt wèl gehaald! Test nu is 88 mb down / 24 upload, en dat is een prima snelheid. Online.nl doet niets aan kwaliteit!
    Pluspunten
    • Goedkoop. Maar Youfone kost net zoveel. En daar krijg je tenminste hoge snelheid.
    Verbeterpunten
    • Niet meer liegen in advertenties!
  • Beoordeling: 2 /10
    vera op 9-7-2021 om 11:47
    Minder dan 1 jaar klant
    Zeer slecht contract afgesloten ivm lagere kosten omdat ik eerdaags ging verhuizen.
    Na aantal maanden werd het bedrag hoger. Uiteindelijk wil ik het opzeggen ivm zwangerschap en verhuizing moet ik een eindnota betalen terwijl ik geen gebruik meer maak van de service. Er werd niet meegedacht met oplossingen en verteld dat het nou eenmaal zo is. Nooit meer!
    Pluspunten
    • /
  • Beoordeling: 1 /10
    Claire van den Berg op 28-5-2021 om 14:45
    Klant geweest
    GA NOOIT EN TE NIMMER MET DIT BEDRIJF IN ZEE!!! Echt, dit is by far het meest klantonvriendelijke en incompetente bedrijf wat ik OOIT heb meegemaakt. Ik vind het werkelijk waar crimineel hoe ze met mij als klant van 20 jaar zijn omgegaan. Het is een lang verhaal om uit te leggen wat er voorgevallen is, maar geloof me, dit is echt een bedrijf wat NIET deugt. VER VAN WEGBLIJVEN DUS.
    Pluspunten
    • Die zijn er niet.
    Verbeterpunten
    • Geen onterechte boetes uitschrijven & geen fouten die bij Online.nl zelf liggen afschuiven op klanten
    Reacties
    Kor Pander op 2-7-2021 om 13:18
    Volledig met je eens, ik heb ook een zelfde soort van ervaring met Online.nl. Vreselijk bedrijf, waar de mensen voor gewaarschuwd moeten worden. GA NOOIT metOnline.nl in zee.
  • Beoordeling: 1 /10
    Marco Littel op 27-5-2021 om 20:52
    Minder dan 1 jaar klant
    Dit bedrijf is een grap.

    Voor de aansluiting krijg je ongeveer elke dag een mail dat alles geregeld is, alles klaar staat, etc. Op de dag zelf, niks werkt. Na eindeloos aan de wacht hangen bij de "klantenservice" komt men erachter dat het bij de schakelkast niet goed staat. 3 dagen geen internet en tv.

    Nadat de monteur is langsgeweest, blijkt het tv kastje om de haverklap te crashen en op zwart scherm te schieten. Enige wat nog werkt zijn de trage menu's van het tv kastje, beeld is er niet, geluid valt telkens weg.

    Internet is TRAAG. 100 Mbit, wees blij als je 20 haalt.

    Pluspunten
    • Geen. er is geen pluspunt aan online.nl. Ga niet met ze in zee. Echt niet, hoe goedkoop ze ook zijn, ze zijn het niet waard.
    Verbeterpunten
    • Afbreken, en opnieuw beginnen als echt bedrijf.
  • Beoordeling: 1 /10
    Erik op 24-5-2021 om 10:06
    Langer dan 1 jaar klant
    Ik ben zeer ontevreden met de gedragingen van Online.
    Er wordt bijvoorbeeld, een extra drempel opgelegd bij het opzeggen. Dit doordat men de klant verplicht dit telefonisch te doen.
    Tevens is het eerste wat men doet in een dergelijk gesprek, het proberen te verkopen van een product. Terwijl de reden van opzegging is, dat Online technisch niet in staat is om een gewenst product te leveren.
    In het telefoongesprek is er ook expliciet verboden contact op te nemen met betrekking tot de verkoop van een product van online. Wat schetst mijn verbazing (of eigenlijk ook weer niet....): Ik word alsnog herhaaldelijk telefonisch lastiggevallen.

    Helaas is niet de eerste keer dat ik dergelijke ervaringen met Online heb gehad. Jaren geleden werd door Online mijn kennis ook al in twijfel getrokken, terwijl het toen ook voor Online technisch onmogelijk was iets te leveren.

    Kortom ik vind Online een zeer klantonvriendelijke organisatie, welke zelfs intimiderend op klanten kan overkomen. De oorzaak zal voornamelijk in 2 dingen zitten:
    1) gebrek aan daadwerkelijke kennis van de eerste lijns helpdesk medewerkers.
    2) verkeert opgezette methodes/procedures (call sheets) binnen de organisatie zelf.
    Verbeterpunten
    • Grondige herziening van methodes/procedures (call sheets) binnen de organisatie zelf.
  • Beoordeling: 1 /10
    Lievesto op 20-5-2021 om 15:21
    Minder dan 1 jaar klant
    GEEN ENKELE SERVICE van dit 'bedrijf' ( kan het geen bedrijf noemen ).
    Slecht beeld, slechte telefonie, waardeloze opnames ( je kan ze niet terugzien..... !!!!! ).
    En je mag niet weg, tenzij je een boete betaald die gelijk is aan het abonnement tot het einde van de periode die je hebt genomen......
    Pluspunten
    • NIETS.
    Verbeterpunten
    • Als eerste geen tv meer aanbieden, dat werkt niet bij dat waardeloze online.nl
    • Ten tweede klanten helpen met oplossingen, en niet de hele tijd dezelfde dingen zeggen ( resetten, welk kanaal geeft problemen -ALLEMAAL-, welk tijdstip treden de problemen op -CONTINUE-, enz.
    • Ten derde klanten de mogelijkheid geven netjes te vertrekken als het niet in orde is.
    • Maar eigenlijk is het hopeloos, wordt toch helemaal niets meer met dit zooitje.

Eerdere jaren

Vergelijk en kies de beste deal

Op Internetten.nl vergelijken we gratis alle internet pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.

Navigatie