Van de makers van Logo Gaslicht
Wellicht ken je ons al van energievergelijkingssite Gaslicht.com?
Op internetten.nl helpen we jou ook te besparen op je internet en tv!
Vergelijk alle internetproviders
Ben Woldring
Wij vergelijken al
25
jaar
Vergelijk en kies de beste deal
Vergelijk en kies de beste deal
Internet vergelijken
Online.nl

Online.nl reviews en ervaringen

Om je te helpen bij je keuze voor een internet aanbieder die het beste bij jou past, willen wij je zoveel mogelijk informatie over Online.nl geven. Twijfel je nog? Lees dan de reviews over Online.nl. Is Online.nl je huidige intermet aanbieder en wil je zelf een ervaring en/of review over deze provider plaatsen? Deel deze hier met andere consumenten.

Archief 2015

Onderstaande ervaringen zijn afkomstig uit ons archief. In de tussentijd kan de dienstverlening van Online.nl zijn veranderd. Lees hier de nieuwste reviews.

Klantervaringen over Online.nl

    Beoordeling
    10
    Marco 26-12-2015 - 20:57

    Heb in het verleden heel veel problemen met kpn gehad. Luisteren kunnen ze niet bij kpn. Toen overgestapt naat online, superstabiele en snelle verbinding. in 8 jaar slechts 1 x een storing gehad. Toen goed geholpen en nieuw modem gekregen. De volgende dag had ik weer verbinding.

    • Stabiele verbinding, lage prijs
    • Begin gemist niet op alle kanalen in het standaardpakket.
    • Bij interactieve tv is het in het begin een puzzel hoe alles werkt.
    Beoordeling
    10
    Laura 24-12-2015 - 10:53

    Ik vind Online.nl prima, goede prijs-kwaliteit verhouding. Flauw dat iedereen gelijk z'n beklag doet bij consumentenbond. Op Facebook ben ik supergoed geholpen. Heel aardige agents dus als ej een vraag hebt kan je het daar ook proberen als je niet wilt bellen.

    • Goed geholpen op Facebook en zenders zijn in goede kwaliteit
    • Jammer dat je 50 cent moet betalen om te bellen maar jekan dus ook op Facebook of Twitter gratis je vraag stellen. Vind ik ook veel fijner eigenlijk, hoef je niet te bellen.
    Beoordeling
    1
    klaas 9-12-2015 - 08:19

    Waarschuwing
    De Consumentenbond wil via haar internetprovider-vergelijker waarschuwen voor de slechte service van Online.nl. Bart Combée, directeur Consumentenbond: 'Een dienst afraden gaat ver, maar gezien het aantal klachten en hoe lang de problemen zich al voortslepen, kan ik op dit moment niemand Online.nl aanbevelen.'

    Heb jij ook problemen met Online.nl? De Consumentenbond adviseert om ook te klagen op Klachtenkompas.nl.

    • niet
    • bedrijf stoppen
    Beoordeling
    1
    R Boom 3-12-2015 - 13:03

    3 Maanden ben ik bezig geweest om van deze partij af te komen.
    Het begon met de internetverbinding die de laatste paar maanden slecht functioneerde. Hier is meermaals contact voor opgenomen en na 3 verzoeken wist online.nl een monteur te sturen. De trage verbinding wist de monteur voor 2 dagen te herstellen. Daarna ontstonden de problemen opnieuw. Na diverse malen contact te hebben gehad met Online.nl heb ik besloten om naar een andere provider over te stappen.
    Vanaf dat moment begonnen de problemen pas echt. Op de website van online staat aangegeven dat je je abonnement (telefonisch) kunt opzeggen. Bij het eerste gesprek heb ik aangegeven over te willen stappen en per direct het abonnement wilde stopzetten. Dit werd bevestigd door de telefoniste en ging het administratief afhandelen. Na het ontvangen van een mail van online begon ik te twijfelen of mijn abonnement daadwerkelijk was opgezegd, dus om die reden nogmaals telefonisch contact gezocht. Wat bleek, nergens was in het dossier opgenomen dat het contract beëindigd moest worden. Vervolgens heb ik nog 4 à 5 maal telefonisch contact gehad, met hetzelfde verhaal. Keer op keer was er niets geregistreerd en de telefonisten kwamen met veel excuses, zelfs in de vorm van restitutie. Laatstgenoemde belofte konden ze echter niet per mail of brief bevestigen. Daarbij moest ik ze op hun woord geloven. Aangezien er toch niets werd geregistreerd hoefde ik hier uiteraard weinig van te verwachten. En zo bleek, ook van deze beloften werd niets waargemaakt.
    Na deze gesprekken heb ik besloten om de rekening te blokkeren en toen kwam Online.nl na 2 maanden pas in beweging, met de mededeling dat er nog een bedrag overgemaakt diende te worden. Inmiddels is het laatste bedrag overgemaakt (rekening houdend met de maand opzegtermijn) en dit zal tevens het laatste bedrag ooit zijn.
    Gezien de wanprestatie op het gebied van product, dienstverlening en administratieve afhandeling voor mij nooit meer Online.nl. Inmiddels ben ik overgestapt naar een andere provider, zijnde telfort, en dat is werkelijk een verademing. Bij de aansluiting kort contact gehad omdat er geen verbinding werd gelegd en dezelfde dag kwam een monteur langs om het te verhelpen.
    Bedenk je dus goed voordat je met Online in zee gaat, want administratie en het behandelen van contractbeëindigingen kennen ze niet.

    • - goedkoop
    • Wanprestaties:
    • - reactietermijn storingen;
    • - administratieve afhandeling;
    • - klantvriendelijkheid;
    • - incompetente call-centre medewerkers;
    • - levering product voldoet niet aan specs;
    Beoordeling
    1
    Alfred 8-10-2015 - 09:10

    hallo,ben al langere tijd klant van Online.
    15-9 heb ik fiber besteld,ook bij online.
    dacht lekker makkelijk zo over.
    geen ander mail adres ect,ect.
    vandaag is het 8-10 en ben ik op mijn eigen telefoon nummer nog niet te bereiken.
    ook hebben wij al een tweede modem ontvangen.
    de eerste hield er na een halve dag mee op.(2-10)
    ook heb ik nu een ander klantnummer maar heb nooit daar enig formulier of mail van ontvangen.
    ik kan dus niet inloggen op mijn online.
    kan mijn gegevens dus ook niet wijzigen.
    meerdere keren al gebeld met 0900.
    ook die ik aan de lijn kreeg zij niks te kunnen doen.
    wat een ..........organisatie.
    als consument ben je er maar klaar mee,niet dus!
    vandaag nog gebeld met een ..... van de klantenservice en die zegt dat ze een ticket aanmaakt en de technische dienst er na zal kijken.
    kan ongeveer 3-5 werdagen duren!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    je snapt waarschijnlijk mijn frustratie nu.
    mijn advies als je bij Online weg kan gelijk doen.

    • Geen idee
    • alles,vooral die knullige klantenservice die niks kunnen en snappen.
    Beoordeling
    3
    Jack 30-9-2015 - 21:14

    Slechte modems, geen HD tv signaal! Het kastje leverd slechts 720P en dat is HDready geen HD ! (HD is 1080) zoals beloofd. en helemaal geen telefoon. Na het eerste jaar met een modem zonder wifi redelijk signaal gehad. daarna met verlenging een huawei modem welke geen dag goed heeft gewerkt. Na maanden aandringen daar een vervangend modem voor gekregen welke niet veel beter was.(online meend dat de huawei een goed modem is). Een jaartje digitaal blokjes zitten kijken op tv met op meerdere zenders altijd vlokkerig beeld. Buitenantenne voor gekregen en dat was wel iets beter, maar zijn geld absoluut nooit waard geweest.
    Nu net een paar maanden het all in 1 pakket genomen. Maar er wordt wederom niet geleverd wat er is beloofd. het beloofde begin gemist zit niet zoals in de folder en website staat in het gewone pakket. De oplossing van online.nl , We wijzigen gewoon de teksten op de website. Dat ik als klant gewoon niet krijg wat ik dacht te hebben afgenomen als product doet schijnbaar niet ter zaken.Ook zijn niet alle kanalen die men zou moeten kunnen opnemen volgens opgave online, alleen op te nemen met een extra pakket.
    Nadat ik een zyxelmodem heb toegestuurd gekregen en aangesloten heb ik 1 dag gebruik kunnen maken van mijn telefoon en wacht nu al 26 dagen op het beloofde telefoontje en/of monteur, dus vandaag zelf maar gebeld.
    Ik heb slechts 1 magere troost : iedere klant van online.nl met een zyxel modem heeft geen telefoon. Een software probleem schijnt hier de oorzaak van te zijn.


    • 1) De internetsnelheid varieerd tussen 25 en 28 mb bij een 30 mb abonnement en dat is beter dan ik gewent was.
    • 2) Gelukkig pleegt online.nl op meerdere punten contractbreuk dus als ik niet binnen nu en 7 werkdagen dan kan ik zonder kosten overstappen (u dus ook 😉 ) Ze hebben nog 1 kansje
    • Geef eerlijke voorlichting en zorg dat de apparatuur pas wordt uitgeleverd als het ook werkt.
    • Lever een HD tv kastje zoals afgesproken(en ook door de klant betaald !) 720P is geen HD,
    Beoordeling
    1
    Paul 25-9-2015 - 21:18

    Zit al jaren bij online - van Wanadoo tot T-Mobile en nu dus online.
    Ben techneut, dus heb ze niet veel nodig, er zitten dombo's aan de lijn, met een script, dus verwacht niets. Zeker geen hulp.
    Heb een paar keer een defect modem gehad (eigenlijk het enige waar ik voor bel), ze zijn nog NOOIT hun beloften nagekomen, ik heb altijd langer moeten wachten dan beloofd op een nieuwe voeding of een nieuw modem.
    Ben niet veel thuis en ben daarom geen zware gebruiker, dus dan is dit snel genoeg.
    Ze beloven overigens 20mbit met adsl2 en meer, maar ik zit vlak bij de centrale en haal maximaal 1.3 megabyte, heb ooit in het begin wel een de 1.7 aangetikt, maar dat is al heel lang niet meer zo.

    • Goedkoop
    • (als in niet duur, zeker geen goede koop)
    • helpdesk zuigt en is bot - we kunnen niets voor u doen heb ik al te vaak gehoord, sorry nog nooit en zeker niet, we zullen het voor u oplossen.
    • moet altijd terugbellen als een afspraak niet is nagekomen en krijg ik een keer een mail waarin een gesprek is bevestigd, staan er wel mijn contactgegevens, maar niets over de afspraken. Ze hebben mijn gegevens (hebben ze iets genoteerd?), dus het zou mogelijk moet zijn om mij terug te bellen of te mailen.
    • Online is een soort DODO, in het wild al lang uitgestorven.
    Beoordeling
    1
    Geert 27-8-2015 - 10:16

    TL;DR: meerdere medewerkers van de klantenservice werken er nog maar net en weten niet waar ze over praten. Anderen weigeren daar excuses voor aan te bieden.
    Neem geen abonnement bij online.nl, ook al zijn ze goedkoop!

    Omdat ons abonnement afliep en we gingen verhuizen wilde ik een nieuw pakket bestellen. Om alles goed te regelen deed ik dit telefonisch. Met medewerker A heb ik ruim een uur aan de lijn gehangen, maar alles zou geregeld zijn. Binnen 48 uur zou ik een bevestiging-email krijgen. Toen ik deze niet ontvangen had, heb ik opnieuw gebeld. Het bleek dat medewerker A er nog maar pas werkte. Hij had dingen toegezegd die niet konden volgens medewerker B. Medewerker B was ook erg ongeïnteresseerd en bood een mager excuusje aan. Dit deed mij besluiten om niet meer verder te gaan met online. Ik moest echter een ander nummer bellen om het abonnement af te zeggen. Hier liet ik een paar dagen overheen gaan.

    In de tussentijd werd gebeld door de verkoop afdeling van online met medewerker C: 'uw abonnement loopt bijna af en we hebben nog niks van u gehoord!'. Dit terwijl ik toch al met twee mensen gesproken had daar voor geruime tijd.

    Hierna belde ik gelijk naar online om het abonnement af te zeggen. Hier kreeg ik medewerker D aan de lijn. Die deed mij een aantrekkelijk aanbod om mij als klant te behouden. Ik gaf aan daar even over na te willen denken, dat was geen probleem. Een paar dagen later belde ik terug om op het aanbod in te gaan. Ik kreeg iemand aan de lijn die zeer ongeïnteresseerd klonk. Die vertelde mij dat wat medewerker D vertelde niet mogelijk was. Zijn verklaring: medewerker D werkt hier nog maar pas en weet alles nog niet zo goed. (exact hetzelfde als medewerker B over A zei...).

    Dit was de druppel, ik heb met onmiddellijke ingang mijn abonnement opgezegd en ben op zoek gegaan naar een andere provider

    • Absoluut geen pluspunten bij online.nl.
    • Klantenservice beter trainen alvorens ze aan het werk te zetten.
    • Klantenservice klantvriendelijker maken.
    • Gratis bellen naar klantenservice.
    • Wachttijd verkorten (nu elke keer zo'n 10-15 minuten)
    Beoordeling
    1
    IEE Heijsteeg 2-7-2015 - 14:22

    Alleen maar ellende 18/6 oplevering abonnement
    pas 22/6 monteur aannemer Online glasvezel in orde gemaakt.
    vanaf die datum nog steeds oude ADSl actief dubbele kosten.
    vanaf 23/6 alleen maar traag internet 20% over wat ik met ADSL had
    Telefoonmigratie mislukt. Op verzoek service Online 02-07 11:45
    glasvezel 220 los en ZyXsel modem 30 seconde reset
    Tijdelijk service nr nu ook uit modem.
    na 5 contact formulieren in gevuld en op geen 1 gereageerd Belkosten GSM reeds 20 euro met alleen na tijdlang doorverbinden bezettoon (verbroken)
    Ook na beloofde terugbel-aktie door verbonden na 25min wachten en verbroken

    • 1x terug gebeld om alsnog door te verbinden naar bezettoon
    • Doen wat je beloofd en maak je als provider bereikbaar.
    Beoordeling
    3
    Azegikniet 21-6-2015 - 08:26

    Internet is langzaam. Wifi werkt vaak niet. Veel storingen op de tv. Ook de box heeft regelmatig kuren dan geeft hij niet meer aan welke zender opstaat, hij staat nu al een maand op.

    Ik ben gedwongen overgestapt voor de prijs. Hiervoor had ik upc veel sneller super internet goeie tv.

    • Prijs
    • Snelheid internet
    • Storingen
    • Wifi
    • Meer zenders

Vergelijk en kies de beste deal

Op Internetten.nl vergelijken we gratis alle internet pakketten en providers. Geef aan wat je belangrijk vindt, wij zetten dat op een rijtje. Dan kun jij gemakkelijk een keuze maken.